موجو، میزبان مسابقات قهرمانی تکواندو جهان در یک نگاه

۱۳۹۵/۱۲/۱۷ - ۰۹:۵۵:۲۸
کد خبر: ۵۳۱۱۴۷
موجو، میزبان مسابقات قهرمانی تکواندو جهان در یک نگاه
چشم انداز، شعار، آرم و شخصیت های نمادین مسابقات قهرمانی تکواندو جهان مشخص شدند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مسابقات قهرمانی جهان 2017 به میزبانی موجو کره جنوبی برگزار می شود و چشم انداز، شعار، آرم و شخصیت های نمادین مسابقات مذکور مشخص شدند.

چشم انداز این دوره از مسابقات ایجاد تصویری از" تکواندو وان" به عنوان مرکز تکواندو برای 80 میلیون عضو فعال در رشته تکواندو و همچنین استحکام موقعیت کره به عنوان مهد تکواندو از طریق میزبانی باشکوه ترین رویداد تکواندو با حضور قریب بر 2100 تکواندو کار از 206 کشور جهان می باشد. شعار این دوره از مسابقات "یک جهان، یک تکواندو در تکواندو وان" می باشد.

در آرم مسابقات از چهار رنگ نارنجی به معنی تولد، قرمز- اشتیاق، آبی- عزم و مشکی- تواضع استفاده شده است. شخصیت های نمادین مسابقات دو ببر به نام های" تای ری" و "آ رانگ" میباشند.  "تای ری" به معنی متحد شدن از طریق تکواندو و بیانگر هویت و ارزش های رقابت میباشد.

"آ رانگ" منتسب به عواطف منحصر به فرد کره ای ها مطابق با امید می باشد و از آنجایی که مسابقات جهانی 2017 در موجو مکانی واقع در مرکز تکواندو برگزار خواهد شد نوعی از وحدت جهانی شکل خواهد گرفت و "آرانگ – ببر سفید" به عنوان شخصیت نماذین صلح و دوستی انتخاب شده است. از سال 1973 تا 2015 مسابقات قهرمانی جهان 22 بار در کشورهای مختلف برگزار شده و مسابقات جهانی 2017 موجو بیست و سومین دوره این مسابقات خواهد بود.

کره جنوبی با برگزاری این دوره از مسابقات در موجو 2017، عنوان 7 بار میزبانی مسابقات تکواندو جهان را در اختیار دارد. از سال 1973 در تمامی رویدادهای مذکور بجز 2011 و 2015 که ایران قهرمان رقابت های مردان شد کره جنوبی مقام اول را کسب کرده است. و همچنین از سال 1987 تا 2015 قهرمانی در بخش زنان به جز سال 2009 که چین قهرمان شد در دستان کره ای ها بوده است.

در رنکینگ جدول مدال ها در مجموع کلیه دوره های مذکور کره جنوبی با 254 طلا، 53 نقره، 50 برنز و مجموع 357 مدال اول و ایران با 35 طلا، 29 نقره،34 برنز و مجموع 98 مدال مقام دوم را در اختیار دارد. اسپانیا، چین تایپه، آمریکا، ترکیه، چین، روسیه، فرانسه و مکزیک در رتبه های بعدی قرار دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز