اوج هیجان در ایستگاه پایانی؛

قهرمان سوپرلیگ کاراته مشخص نیست!

۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۰۸:۵۷:۰۲
کد خبر: ۵۳۱۶۶۵
قهرمان سوپرلیگ کاراته مشخص نیست!
سوپرلیگ کاراته مردان با انجام ۳ دیدار جذاب و دیدنی به اتمام می‌رسد تا چهره قهرمان این دوره از مسابقات مشخص شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سوپرلیگ کاراته مردان روز پنجشنبه (۱۹ اسفندماه) در حالی با برگزاری دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی و فینال بین ۴ تیم دانشگاه آزاد، توسعه و نوآوری شهر، پاس قوامین و مناطق نفت خیز جنوب در مجموعه ورزشی غدیر تهران به پایان خواهد رسید که تیم‌های اول تا سوم این پیکارهای معرفی می‌شوند.

این مسابقات از این حیث حائز اهمیت است که همه ستاره‌ها و سرمایه‌های کاراته ایران در این روز در زیر یک سقف باهم مبارزه خواهند کرد.با پایان هفته چهارم از دور برگشت این رقابت‌ها و مشخص شدن تیم‌های اول و دوم، از گروه اول تیم دانشگاه آزاد و مناطق نفت خیز جنوب و از گروه دوم تیم توسعه نوآوری شهر و پاس قوامین با پشت سر گذاشتن رقبایشان به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.فردا (پنجشنبه) و در هفته پایانی این پیکارها در اولین بازی، دانشگاه آزاد باید مقابل پاس قوامین صف آرایی کند تا برنده این دیدار به فینال برسد و بازنده به سکوی سومی قناعت کند.

دانشگاه آزادی‌ها که بعنوان تیم نخست گروه یک به این مرحله رسیدند با تیمی پرستاره به مصاف پاس قوامینی می‌روند که با تیمی متشکل از جوانترها و با عنوان دومی گروه ۲ به این مرحله آمده است.دانشگاه آزاد در بخش کاتای انفرادی و تیمی با حضور امیربهادر تدین، روزبه روشنی و سهیل ساجدی‌فر ترکیبی مطمئن دارد. کاتاروهایی که در انتخابی تیم‌ملی هم موفق عمل کردند و در مصاف با کاتاروهای تیم پاس قوامین برنده بودند. مهران قربانعلی‌پور در کاتای انفرادی و سعید کاظمی، حسین و حسام زرین نعل در کاتای تیمی اعضای پاس قوامین هستند.

اما در بخش کومیته، دانشگاه آزاد که ستاره‌های با تجربه‌ای همچون ذبیح اله پورشیب، سجاد گنج‌زاده، بهمن عسکری، علی فداکار و جوانان مدعی پوشیدن پیراهن تیم‌ملی همچون عبداله ولدی و رضا عنایتی را در اختیار دارد، با خیال راحت‌تری برروی تاتامی می‌رود. هرچند پاس قوامین هم هفته قبل با شکست تیم صدرنشین گروه دوم نشان داد تیم دست و پا بسته‌ای نیست و با کاراته‌کاهایی باانگیزه همچون بهنام دهقان‌زاده، یونس نوروزی، علی نجفی، عارف فرهادی، محمدرضا بخش محمدلو و ... توانایی شکست تیم‌های پرستاره و مدعی را دارد.

در آن‌ طرف میدان و در دومین دیدار دو تیم توسعه نوآوری شهر و مناطق نفت خیز جنوب باهم رقابت می‌کنند تا در پایان این نبرد حساس دومین تیم فینالیست و تیم سوم مشترک این پیکارها معرفی شود.تیم توسعه نوآوری شهر که اولین حضورش در سوپرلیگ را تجربه می‌کند با حضور در صدر گروه ۲ به این مرحله رسید.

فرید حقیقی، جواد سیف‌الهی، یحیی پیشه زاری و مهدی حق نظری اعضای کاتای تیم توسعه نوآوری شهر هستند و کومیته این تیم متشکل از علی اصغر آسیابری، صادق سنچولی، مجید حسن‌نیا، مصطفی روستا، کیوان بابان و ... است. جوان‌هایی که در رنکینگ سوپرلیگ در اوزان خود بین نفرات اول تا سوم هستند. از آن سو مناطق نفت خیز جنوب که به خاطر تفاضل امتیاز انفرادی، تیم دوم گروه اول شد، همانند دانشگاه آزاد با نفراتی با تجربه و جوان در این دوره از مسابقات سوپرلیگ حضور دارد.

این تیم در بخش کاتا ابوالفضل شهرجردی، سعید دلیخون و علی زند را در اختیار دارد، کاتاروهایی که این روزها با کنار زدن برترین‌‌ها یکی از قطب‌های اصلی کاتای ایران شده‌اند. مناطق نفت خیز جنوب در کومیته هم با بهره‌گیری از قهرمانان نام‌آشنایی همچون امیر مهدی‌زاده، سعید فرخی، سامان حیدری، محمد قاسمی، ابراهیم حسن‌بیگی و ... بی‌شک مبارزه دیدنی و برابری را مقابل تیم توسعه نوآوری شهر خواهند داشت.

نظر شما