حالم را گرفتید؛

برانکو: پنهان نمی کنیم، در بهترین موقعیت قهرمانی هستیم/ باید ۱۵پرسپولیسی به تیم ملی دعوت شوند

۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۱۳:۳۸:۳۴
کد خبر: ۵۳۱۹۶۵
برانکو: پنهان نمی کنیم، در بهترین موقعیت قهرمانی هستیم/ باید ۱۵پرسپولیسی به تیم ملی دعوت شوند
سرمربی پرسپولیس گفت: استقلال با 200درصد توان مقابل ما بازی می کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی با استقلال خوزستان، گفت: با نشاط و شادابی خاصی به مصاف استقلال خوزستان می رویم. این تیم لیگ قهرمانان آسیا را خوب شروع کرده است و ما هم در این مسابقات استارت خوبی زده‌ایم. نتایج خوبی به دست آورده‌ایم و بازی فردا برای تماشاگران داربی زیبایی خواهد شد. به جرات می‌توانم بگویم که یک نمایش خوشحال کننده‌ای را ارائه خواهیم کرد.

برانکو در ادامه گفت: استقلال خوزستان در چند ماه اخیر بهتر شده و بازی‌های خوبی را در لیگ ایران و آسیا به نمایش گذاشته است. می دانیم که آنها با ۲۰۰درصد توانشان مقابل ما بازی می‌کنند اما  ما هم تیمی هستیم که خودمان را آماده مسابقه جانانه‌ای کرده‌ایم. چیزی که ما را خوشحال می‌کند رقابت بازیکنان برای قرار گرفتن در بین یازده نفر اصلی است. مصدومی برای بازی فردا نداریم. البته مسلمان و ربیع خواه کمی مصدومیت جزئی دارند.

وی در مورد مشکلات استقلال خوزستان برای سفر به تهران، توضیح داد: ما هم وقتی می‌خواستیم برای بازی با فولاد به اهواز برویم صبح حرکت کردیم و عصر روز قبل از بازی یک جلسه تمرین داشتیم که فکر نمی‌کنم که استقلال خوزستان از این بابت مشکلی داشته باشد. در کل هر تیمی که مقابل ما قرار می‌گیرد تمام مشکلاتش را فراموش کرده و دوست دارد بهترین بازی‌اش را انجام دهد. به‌ هر حال همه باشگاه‌ها کم و بیش مشکلاتی دارند. اما واقعیت این است که طاهری و کادر مدیریتی‌اش در باشگاه پرسپولیس تمام تلاششان را می‌کنند تا حد امکان مشکلات مالی حل شود. مطمئن هستم که آنها راهی پیدا خواهند کرد که به زودی شارژ مالی انجام شود.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به پرسشی مبنی بر میدان دادن به بازیکنان جوان، گفت: قبل از هر چیزی به بازیکنانم افتخار می‌کنم. برای یک بازیکن جوان حتی نشستن روی نیمکت می‌تواند یک آموزش باشد. تیم ما نیز تیم جوانی است. نمونه آن بیرانوند است و تنها کسانی که مسن‌تر به نظر می‌رسد سید جلال حسینی و حسین ماهینی هستند.  با این حال بازیکنان جوان باید استحقاق بازی کردن را داشته باشند. علیپور تنها ۲۱ سالش است و عملا در سال دوم فیکس بازی کردن قرار دارند و محرمی هم که بازیکن فیکس ما شده  تنها ۲۰ سال دارد. به‌ هر حال بسته به شرایط همه فرصت بازی پیدا خواهند کرد. برخی از بازیکنان‌مان تازه به سن رشد و بالندگی رسیده‌اند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه گفته می شود پرسپولیس با 7امتیاز قهرمان می شود، گفت: ما خواسته‌ها، تکالیف و وظایفی پیش رو داریم که مهمترین آن قهرمانی است. نیاز نیست پنهان کنیم که در بهترین موقعیت قهرمانی هستیم و نسبت به تیم‌های تعقیب‌کننده امتیاز بالایی داریم. طبیعی است خیلی راحت نیست که تحت فشار کار کنیم و بخواهیم کار دلخواه‌مان را انجام دهیم به همین دلیل مهم است بازیکنانی داشته باشیم که شخصیت داشته باشند و بازیکنانم این مسئله را نشان داده‌اند. بازیکنان باید آماده باشند و بدانند که چه انتظاراتی در این فشارها از آنها می‌رود.

برانکو در مورد تمدید قرارداد باشگاه با بازیکنان تیمش، گفت‌: خود من قراردادم تا سال آینده اعتبار دارد و چیزی برای تمدید وجود ندارد. طبیعی است که باشگاه علاقه داشته باشد با بازیکنان فعلی تمدید کند. همین الان برخی از بازیکنان دو ، سه سال دیگر با باشگاه قرارداد دارند و این بازیکنان نشان دادند که شخصیت خوبی دارند. تمدید قرارداد باعث می‌شود که ما نیاز نداشته باشیم هر شش ماه یک بار بازیکن جدید جذب کنیم. شهاب کرمی، سروش رفیعی و سامان نریمان جهان را به خاطر این که نیاز داشتیم آوردیم. ما بازیکنان جوان را آنالیز می‌کنیم و هر کدام که با فلسفه بازی پرسپولیس جور باشد به تیم‌مان می‌آوریم.

درپاسخ به این سوال که شایعه شده باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس و تراکتورسازی نمی‌توانند بازیکن جدیدی جذب کنند، ابتدا مدیر رسانه‌ای پرسپولیس گفت: قرار نیست که برانکو در مورد هر شایعه یا خبری که در گروه‌های تلگرامی منتشر می‌شود توضیح بدهد. این مسئله در شان خود شما خبرنگاران و تیم پرسپولیس نیست. با این حال هر طور که ایشان صلاح بدانند پاسخ می‌دهند.

پس از او نیز برانکو اظهار داشت: من فقط تا این حد می‌دانم که فیفا نه فقط در ایران که در همه دنیا می‌خواهد عدالت مالی رعایت شود. همه جای دنیا بدهی هست و همه در تضاد هستند تا این مشکل را حل کنند. این اقدامات عادی است. باشگاه‌ها در همه جا به بازیکنان یا افرادی دیگر بدهکار هستند این فقط مختص ایران نیست. حتی رئال و بارسلونا نیز از جذب بازیکن منع شده‌اند. برای حل این مشکل هم نیاز به زمان هست. من هم کاملا از این مسئله حمایت می‌کنم. البته لیگ ایران در حال حاضر با 10 سال پیش قابل مقایسه نیست زمانی که من سرمربی تیم‌ملی بودم حتی مشخص نبود که کدام بازی چه موقعی برگزار می‌شود. اکنون لیگ تغییر کرده و هر سال هم بهتر می‌شود.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه شاید استقلال خوزستان مقابل این تیم بازی دفاعی انجام دهد، گفت: این مشکل فقط برای پرسپولیس نیست چرا که در همه جای دنیا شرایط همین گونه است. به طور مثال رئال مادرید به والنسیا باخت یا با لاس‌پالماس مساوی کرد. من می‌دانم که استقلال خوزستان اتوبوسش را پارک می‌کند آن هم دوطبقه! ما این را می‌دانیم اما آنها تیمی هستند که از دفاع به حمله شرایط خوبی دارند و ضدحمله‌های خوبی انجام می‌دهند و ما باید این ریسک را بپذیریم و به دنبال راه‌حلش باشیم.اما چیزی که باعث خوشحالی من و تعجب دیگران است این است که ما فرصت گل زیاد ایجاد می‌کنیم اما به هر حال پیش می‌آید که گاهی یک بازیکن سرحال باشد و شاید هم روزی سرحال نباشد اما راه برای گل زدن زیاد است شاید مثل بازی با نفت از ضربات ایستگاهی یا کارهای ترکیبی و همکاری چند بازیکن به گل برسیم اما برای خیلی از تیم‌ها بسته بودن مشکل‌ساز می‌شود. برای اینکه گزینه قهرمانی باشیم باید گل بزنیم. من به عنوان یک مربی به فلسفه حریف احترام می‌گذارم اما مثل هوادارانمان دوست دارم برنده شویم و می‌خواهیم در کنار یک بازی زیبا نتیجه هم بگیریم.

برانکو درباره اینکه آیا از بازیکنانتان راضی هستید و اینکه چه تعداد از آنها را شایسته دعوت به تیم‌ملی می‌دانید خاطرنشان کرد: از بازیکنانم راضی هستم. درباره دعوت بازیکنانم به تیم‌ملی هم باید بگویم که به نظرم باید ۱۵ نفر به تیم‌ملی دعوت شوند! دعوت ملی‌پوشان به تیم‌ملی به من ارتباط ندارد و در حیطه اختیارات سرمربی تیم‌ملی است اما هر کسی دید متفاوتی دارد اما چیزی که هست این است که من از بازیکنانم راضی هستم و پیشرفت آنها را می‌بینم اما خوشحالم از اینکه آنها در هر بازی قدرتشان را مقابل حریف به نمایش می‌گذارند. شاید خیلی قاطع برنده نمی‌شویم اما قدرتمان مقابل حریفان لمس می‌شود و من از بازیکنانم راضی هستم.

برانکو اضافه کرد: خوشحالم که بازیکنانم می‌توانند در تیم‌ملی سهیم باشند و همان طور که گفتم همانگونه که علاقه‌مند به نتیجه‌گیری پرسپولیس در لیگ هستم، علاقه دارم که ذوب‌آهن، استقلال خوزستان و استقلال تهران در آسیا نتایج خوبی بگیرند تا به همراه پرسپولیس باعث افتخار ما شوند اما ما برای تیم‌ملی هم علاقه‌مند هستیم و دوست دارم که نمایش زیبای تیم‌ملی نه در آسیا بلکه در عرصه جهانی را شاهد باشیم.

وی در پایان و با خنده به خبرنگاران گفت: از اینکه سوالی در مورد رامین رضاییان از من نپرسیدید حالم گرفته شد!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز