رقابت های لیگ قهرمانان آسیا؛

ثروتمندترین تیم قطر به مصاف استقلال خوزستان می رود

۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۰۹:۴۰:۱۵
کد خبر: ۵۳۲۹۴۳
ثروتمندترین تیم قطر به مصاف استقلال خوزستان می رود
استقلال خوزستان در ادامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف لخویا قطر می رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، استقلال خوزستان 23 اسفندماه در سومین دیدار خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف لخویا قطر می رود.

باشگاه ورزشی لِخویا  یک باشگاه ورزشی در شهر دوحه و در کشور قطر می‌باشد که تیم فوتبال آن در لیگ ستارگان فوتبال قطر بازی می‌کند. این باشگاه با نام الشرطه دوحه (پلیس دوحه) تأسیس شده بود و در سال ۲۰۰۹ به لخویا تغییر نام داد.

لخویا در سال ۲۰۱۰ به مقام قهرمانی در لیگ دسته دوم قطر رسید و به لیگ ستارگان قطر صعود کرد. این تیم در لیگ ستارگان قطر در سال‌های ٬۲۰۱۱ ٬۲۰۱۲ ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ مقام قهرمانی را نیز به دست آورد و در سال ۲۰۱۳ به مقام نایب قهرمانی دست یافت. بازیکن برجسته این تیم نشات اکرم است.

این تیم در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ به مقام قهرمانی جام ولیعهد قطر نیز دست یافته است. لخویا همچنین در سال ۲۰۱۵ به مقام قهرمانی جام شیخ جاسم قطر رسیده است. لخویا از باشگاه‌های ثروتمند کشور قطر می‌باشد. این باشگاه در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار وارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شد.

این باشگاه به شوالیه معروف است. نام ورزشگاه تیم لخویا عبدالله بن خلیفه آل ثانی با 1 هزار و 200 نفر گنجایش دارد. مدیرعامل این ورزشگاه شیخ عبدالله بن ناصر آل ثانی است. لباس اول این تیم به رنگ قرمز و لباس دوم لخویا هم به رنگ خاکستری قرمز است.این تیم در گروه B آسیا با استقلال خوزستان، لوکوموتیو تاشکند و الجزیره امارات همگروه است.

نظر شما