رئیس کمیته مسابقات فدراسیون کاراته:

برای مسابقات آسیایی و جهانی رده های پایه ۲ انتخابی جداگانه برگزار می کنیم

۱۳۹۵/۱۲/۲۷ - ۱۶:۳۴:۳۵
کد خبر: ۵۳۶۱۱۷
برای مسابقات آسیایی و جهانی رده های پایه ۲ انتخابی جداگانه برگزار می کنیم
رئیس کمیته مسابقات فدراسیون کاراته گفت: به دلیل تغییر شرایط سنی، پیکارهای انتخابی رده های سنی پایه یک بار برای رقابت های آسیایی و بار دیگر برای مسابقات جهانی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمدعلی زمانی در گفتگو با سایت فدراسیون کاراته اظهار داشت: قرار بود رقابت های قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان برگزار شود و بعدا اعلام شد که این رقابت ها در تمام رده های سنی تیر ماه در قزاقستان انجام می شود. طی مکاتباتی با فدراسیون کاراته آسیا مبنی بر اینکه شرایط سنی جدید را مطابق مسابقات جهانی اعلام کند تا دوگانگی ایجاد نشود، متاسفانه تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم.

وی افزود: به همین دلیل و برای اینکه درحق کاراته کاها اجحافی نشود تصمیم گرفتیم رقابت های انتخابی فروردین ماه سال 96 را برای رقابت های قهرمانی آسیا انجام دهیم و سپس یک مرحله انتخابی دیگر برای مسابقات جهانی در نظر بگیریم.

زمانی گفت: در بخشنامه برگزاری مسابقات قهرمانی کشور رده های پایه، شرایط سنی جهانی در نظر گرفته شده است و شرایط سنی آسیایی با آن تفاوت دارد، به همین دلیل بعد از ثبت نام کامل کاراته کاها و تطبیق شرایط سنی هر فرد را در رده سنی مورد نظر قرار خواهیم داد و اسامی بازیکنان را بعد از تعطیلات نوروز در سایت فدراسیون اعلام و قرعه کشی می کنیم تا مشخص شود هر فرد در چه رده سنی باید به روی تاتامی برود.

رئیس کمیته مسابقات درخصوص برگزاری دومین انتخابی رده های پایه گفت: انتخابی دوم بعد از مسابقات قهرمانی آسیا و با حضور تمام کاراته کاهای ثبت نام شده در مرحله نخست برگزار می شود. کاراته کاهای مدال آور آسیایی و مدال آوران قهرمانی کشور مرحله اول، بدون مسابقه انتخابی وارد اردو خواهند شد.

تاریخ آسیایی:
نوجوانان: متولدین 11 دی هشتاد الی 10 دی هشتاد و دو
جوانان: متولدین 11 دی هفتاد و هشت الی 10 دی هشتاد
امید: متولدین 11 دی هفتاد و پنج الی 10 دی هفتاد و هشت

تاریخ جهانی:
نوجوانان: متولدین 4 آبان هشتاد الی 3 آبان هشتاد و دو
جوانان: متولدین 4 آبان هفتاد و هشت الی 3 آبان هشتاد
امید: متولدین 4 آبان هفتاد و پنج الی 3 آبان هفتاد و هشت

نظر شما