بینندگان تلویزیونی رکورد تماشای ریو ۲۰۱۶ را شکستند

۱۳۹۵/۱۲/۲۸ - ۱۰:۵۱:۴۸
کد خبر: ۵۳۶۲۸۸
بینندگان تلویزیونی رکورد تماشای ریو ۲۰۱۶ را شکستند
علاقمندان و تماشاگران بازی های پارالمپیک 2016 ریو توانستند رکورد بیشترین تماشاگران تلویزیونی را از آن خود کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بیش از 4 میلیارد و 100 میلیون نفر از سرتاسر دنیا بازی های پارالمپیک 2016 ریو را از طریق تلویزیون تماشا کردند که این تعداد تماشاگر بیشترین اندازه در طول تاریخ این رقابت ها بوده است.

این گزارش که توسط موسسه «نلسن اسپورت» جمع آوری شده است، توسط کمیته بین المللی پارالمپیک منتشر شد و نشان داد که نسبت به بازی های پارالمپیک لندن 2012، این نرخ 7 درصد رشد داشته است. بینندگان تلویزیونی پارالمپیک لندن 2012، 3 میلیارد و 800 میلیون نفر بودند. همچنین رکورد کشورهایی نیز که این بازی ها را پخش کردند از 39 کشور به 154 کشور رسید.

این گزارش نشان می دهد که ساعات پخش تلویزیونی بازی های پارالمپیک ریو نیز 5110 ساعت بوده که بیش از مجموع دو دوره قبلی بازی های پارالمپیک است. همچنین کمیته بین المللی پارالمپیک اعلام کرد که براساس آمارهای این موسسه بیش از یک میلیارد نفر از مردم دنیا این مسابقات را از طریق رسانه های دیجیتال و فضاهای مجازی دنبال کرده اند. این گزارش حاکی است که نرخ بینندگان پارالمپیک ریو 2016، 127 درصد نسبت به پارالمپیک 2004 آتن رشد داشته است.

آلکسیس شافر مدیر کمیته رسانه ای و بازاریابی کمیته بین المللی پارالمپیک گفت:ما خوشحالیم که این بازیها بیش از گذشته و در کشورهای بیشتری پخش شد. ساعات پخش و تعداد بینندگان تا به حال این اندازه نبوده است.» وی گفت:ما افتخار می کنیم هنگامی که بینندگان و تماشاگران برخی رشته های ورزشی افت کرده اند، این بازی ها توانست رکورد تماشاگران را از آن خود کند.

نظر شما