لیگ دسته اول آزادگان؛

جدال مدعیان صعود به لیگ برتر در جم/ صدرنشین از ایرانجوان پذیرایی می‌کند

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۱۰:۴۲:۲۵
کد خبر: ۵۴۵۶۵۱
جدال مدعیان صعود به لیگ برتر در جم/ صدرنشین از ایرانجوان پذیرایی می‌کند
سی و دومین هفته از رقابت های دسته اول لیگ آزادگان امروز شاهد برگزاری 9 دیدار در شهرهای مختلف کشور خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در حساسترین و مهمترین دیدار امروز، تیم پارس جنوبی جم میزبان ملوان بندرانزلی است. دو تیم با امتیاز 56 و تنها به دلیل تفاضل گل در رده های دوم و سوم جدول حضور دارند و 3 امتیاز این بازی می تواند تیم پیروز را به یک قدمی لیگ برتر برساند.

سپیدرود رشت، صدرنشین مسابقات، در استادیوم شهید عضدی رشت میزبان تیم ایرانجوان بوشهر است. شاگردان نظرمحمدی برای حفظ موقعیت خود به دنبال 3 امتیاز این بازی هستند و بوشهری ها هم برای اینکه کاملا از منطقه خطر دور شوند امیدوارند با دست پر رشت را ترک کنند.

گل گهر سیرجان که طی دو هفته اخیر نتایج ضعیفی گرفت و از صدر جدول تا رده چهارم سقوط کرد، دیدار دشوار دیگری در اراک برابر آلومینیوم پیش رو خواهد داشت. بادران تهران، تیم پنجم جدول، باید به مهمانی مس رفسنجان برود و اگر مصمم است موقعیت خود را بهبود ببخشد باید از این دیدار هم با دست پر خارج شود.

مس کرمان که هفته گذشته در خانه مغلوب خونه به خونه شد، این هفته به تهران می آید تا رودرروی راه آهن قرار بگیرد، تیم که در منطقه خطر قرار دارد و اگر در هفته های آتی نتواند نتایج خود را بهبود ببخشد چه بسا به لیگ 2 سقوط کند.

خونه به خونه بابل که در رده هفتم جدول جای دارد، میزبان تیم قعر جدولی فجرسپاسی شیراز است که در هفته های اخیر خوب نتیجه گرفته است. 3 امتیاز این دیدار برای هر دو تیم حائز اهمیت است و انتظار می رود هم خونه به خونه و هم فجرسپاسی همه تلاش خود را برای پیروزی در این بازی به کار بگیرند.

فولاد یزد که در منطقه سقوط قرار دارد این هفته میزبان نساجی مازندران است که دیگر شانسی برای صعود ندارد. یزدی ها به دنبال 3 امتیاز هستند تا به بقا امیدوار شوند ولی نساجی هم دوست ندارد در این بازی هم ناکام باشند.

اکسین البرز دیگر میزبان این هفته است که از نفت مسجدسلیمان پذیرایی می کند، تیم که در منطقه خطر قرار داشته و برای بقا تلاش می کند. در نهایت و در آخرین بازی تیم سقوط کرده استقلال اهواز میزبان تیم در خطر خیبر خرم آباد است که سخت در پی کسب یک پیروزی و بهبود موقعیت خود در جدول است.

در زیر نگاهی داریم بر بازی هایی که این هفته برگزار می شود؛
 
پارس جنوبی جم- ملوان بندرانزلی
تیم های دوم و سوم جدول رده بندی لیگ یک امروز در حالی به مصاف هم می روند که یک لغزش می تواند هر دو تیم را با دردسر مواجه سازد. شاگردان مهدی تارتار و محمد مایلی کهن تقریبا از ابتدای فصل جزو بالانشینان بودند و اکنون در هفته های پایانی اصلا دوست ندارند شانس لیگ برتری شدن را از دست بدهند بنابراین انتظار می رود هر چه در چنته دارند رو کنند و از این بازی با دست پر خارج شوند. پارس جنوبی که بهترین خط دفاعی رقابت ها را در دست دارد، مصمم است از این بازی خانگی با دست پر خارج شود اما ملوانان هم به اهمیت این سه امتیاز واقف هستند و دوست ندارند در این گام های آخر عرصه را به مدعیان دیگر واگذار کنند.

سپیدرود رشت-ایرانجوان بوشهر
سپیدرود با همه مسائل و مشکلات مالی با چنگ و دندان تا اینجای رقابت ها صدرنشینی ر حفظ کرد و اکنون به ارزش سه امتیاز خانگی این بازی واقف است و خوب می داند اگر این 3 امتیاز را بگیرد چه بسا هفته آینده لیگ برتری شود! حریف رشتی های قرمزپوش تیم ایرانجوان بوشهر است که هفته قبل یک پیروزی ارزشمند در جدالی 6 امتیازی با فولاد یزد به دست آورد و شانس بقای خود را افزایش داد و اکنون هم مصمم است به امیتاز به دیار خود بازگردد تا کارش به اما  اگر کشیده نشود.  امروز استادیوم شهیدعضی رشت همچون دیگی جوشان می ماند که می تواند تیم بازنده را در خود ذوب کند!

آلومینیوم اراک-گل گهر سیرجان
آلومینیوم از روزی که مهدی پاشازاده را بالای سر خود دید، اوج گرفت و چه بسا اگر زودتر این مربی مقیم اراک می شد، اکنون آلومینیوم مدعی لیگ برتری شدن بود. این تیم امروز میزبان گل گهر سیرجان است که در بد موقعی از فصل کم آورد و وارد بحران شد و دو باخت اخیرش برابر خونه به خونه و پارس جنوبی، این تیم را از صدر جدول تا رتبه چهارم پایین کشید و چه بسا امروز شانس لیگ برتری شدن این تیم کاملا از دست برود.

مس رفسنجان-بادران تهران
مس رفسنجان از زمانی که بار دیگر مربی کروات فصل قبل خود را به خود گرفت متحول شد و نتایج قابل قبولی گرفت هر چند که طی یکی، دو هفته اخیر به رغم ارائه بازی های خوب، در نتیجه گیری موفق نبود. این تیم این هفته میزبان بادران تهران است که که خیلی خود را به جمع مدعیان اضافه کرد و اکنون به دنبال خلق یک شگفتی است و انتظار دارد خود با دست پر از رفسنجان بازگشته و سایر مدعیان متوقف شوند تا شگفتی های بادران تکمیل گردد. این بازی می تواند برای شاگردان ربیعی فرد همه چیز باشد به همین دلیل انتظار می رود پایتخت نشینان برای کسب پیروزی همه توان خود را به کار گیرند.

راه آهن تهران-مس کرمان
راه آهن که هفته قبل برابر نفت مسجدسلیمان 4گل خورد خوب می داند اگر در این بازی نتواند نتیجه خوبی بگیرد کاملا به دردسر می افتد بنابراین انتظار می رود روز سختی را برای مس کرمان رقم بزند که هفته قبل در خانه مغلوب خونه به خونه شد و شانس لیگ برتری شدن خود را کاهش داد. با توجه به وضعیت متفاوت دو تیم در جدول، هر دو برای کسب پیروزی تلاش خواهند کرد و تیم که همه توانش را به کار نگیرد چه بسا در پایان فصل فقط حسرت روزهای از دست رفته را بخورد.

خونه به خونه بابل-فجرسپاسی شیراز
هر دو تیم در هفته های اخیر صاحب بردهای ارزشمندی شده و به لحاظ روحی تقویت شده اند بنابراین انتظار می رود در این بازی هم همه توان خود را به کار بگیرند تا صاحب یک پیروزی دیگر شوند. خونه به خونه که همچنان برای لیگ برتری شدن شانس دارد دوست ندارد در خانه این شانس را از دست بدهد و فجرسپاسی هم همچنان در منطقه خطر اسیر است و اگر با دست پر میدان را ترک نکند، باید با لیگ یک هم خداحفظی کند به همین دلیل انتظار می رود هر دو تیم هر چه در چنته دارند رو کنند و برای کسب سه امتیاز به آب و آتش بزنند.

فولاد یزد-نساجی مازندران
فولاد یزد اگر می خواهد در لیگ یک باقی بماند باید نساجی مازندران را دست خالی به قائمشهر بازگرداند. هر دو تیم با بحران هایی مواجه هستند که می تواند آنها را به چالش بکشد. یزدی ها چند روز در اعتصاب به سر می بردند و نساجی هم 5 بازیکن خود را به دلیل کم کاری کنار گذاشت! اکنون هر دو تیم باید دل هواداران خود را به دست آورند و برای جبران مافات به فکر 3 امتیاز این بازی باشند. هرچند نساجی نه صعود می کند و نه سقوط، اما امیدوار است در یزد با دست پر میدان را ترک کند. فولاد هم برای فرار از منطقه خطر چاره ای ندارد که با دست پر میدان را ترک کند.

اکسین البرز-نفت مسجدسلیمان
اکسین با یحیی گل محمدی هم نتوانست انتظارات را برآورده کند و کماکان نتیجه نمی گیرد و هفته قبل هم در خانه به سپیدرود باخت! این تیم پذیرای نفت مسجدسلیمان است که انگیزه زیادی برای این بازی دارد چون می تواند بقایش در لیگ یک را قطعی سازد. شاگردان محمود فکری مصمم هستند از کرج با دست پر به مسجدسلیمان بازگردند به هیم دلیل انتظار می رود ارائه گر یک بازی تهاجمی برابر اکسین باشند.

استقلال اهواز-خیبر خرم آباد
استقلال اهواز یکی، دو هفته است که سقوط کزده و امیدی ندارد اما خیبر هنوز روی کاغذ شانس بقا دارد و تلاش می کند از این بازی با دست پر خارج شده و شانس بقای خود را افزایش دهد. خیبر در هفته های اخیر نتایج پر نوسانی گرفت ولی برای اینکه لیگ یکی بماند چاره ای ندارد که در این بازی با دست پر میدان را ترک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز