نایب رئیس انجمن قایقرانی جانبازان و معلولین:

تلاش برای ایجاد پایگاه های استعدادیابی در سراسر کشور/ برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی افراد غیر معلول

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۱:۲۱:۳۴
کد خبر: ۵۴۶۱۶۴
تلاش برای ایجاد پایگاه های استعدادیابی در سراسر کشور/ برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی افراد غیر معلول
سونیا نوری زاد، نایب رئیس انجمن قایقرانی جانبازان و معلولین گفت: برگزاری اردوهای مشترک با تیم ملی افراد غیر معلول، نقطه قوتی برای تیم ملی ما محسوب می شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،سونیا نوری زاد درخصوص این تمرینات گفت: اردوی ششم تیم ملی با حضور 2 قایقران خانم و 6 قایقران آقا از هفتم تا بیست و هشتم فروردین ماه در محل دریاچه مصنوعی ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و ملی پوشان کشورمان در مجموع شرایط خوبی دارند و در هر اردو نیز بهتر می شوند. تمرینات مرحله ی هفتم نیز یک هفته دیگر و پس از استراحتی کوتاه آغاز خواهد شد.

نوری زاد افزود: برگزاری اردوهای مشترک با تیم ملی افراد غیر معلول، نقطه قوتی برای تیم ملی ما محسوب می شود وتمرین قایقرانان جانباز و معلول در کنار افراد تیم ملی غیر معلولین، علاوه بر تقویت بعد روانی، قدرت بدنی و آمادگی جسمانی آنها را نیز افزایش می دهد.

نایب رئیس انجمن قایقرانی خاطر نشان کرد: رقابت های قهرمانی جهان در جمهوری چک که هفته اول شهریور ماه برگزار می شود و نیز مسابقات قهرمانی آسیا که هفته اول مهر ماه در شانگهای چین برپاست، دو رویداد مهم قایقرانی در سال جدید به شمار می رود که برنامه ها و پیشنهادات برای آنها ارائه شده و منتظر تصویب شدن نهایی این اعزام ها هستیم و تمرینات تیم ملی نیز برای حضوری موفق در این رویدادها برگزار می شود.

اوگفت: یکی از اهداف مهم انجمن در سال جدید،اطلاع رسانی گسترده در سطح استان ها در خصوص این رشته به ویژه در بخش بانوان است. چرا که تعداد زیادی از بانوان هستند که امکان فعالیت در این رشته را دارند اما از شرایط آن آگاهی ندارند. به همین دلیل در نظر داریم پایگاههای استعداد یابی را در سراسر کشور ایجاد کنیم تا نسبت به جذب بانوان ورزشکاردر این رشته اقدام موثری صورت گیرد.

نوری زاد تصریح کرد: تسلط به شنا در رشته ی قایقرانی اولین الزام است و بر این اساس شناگرانی که علاقه مند به این رشته باشند یا سایر ورزشکارانی که از بالا تنه ی قوی برخوردار باشند نیز می توانند در قایقرانی فعال شوند. به همین منظور تعامل با انجمن هایی مانند شنا را نیز ایجاد کرده ایم تا نسبت به معرفی ورزشکاران علاقه مند اقدام شود.

نایب رئیس انجمن قایقرانی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با جذب بانوان به این رشته و همین طور جذب اسپانسردر این بخش، رقابت های لیگ و قهرمانی کشور بانوان را به صورت مستقل برگزار کنیم و همه اینها منوط به استقبال از این رشته در سراسر کشور و حمایت های بعدی است. در حال حاضر تنها یک بانوی ملی پوش در سطح حرفه ای داریم و خانم بهروزی راد اولین قایقران دارای معلولیت ایرانی راه یافته به پارالمپیک نیز بود. اما این تعداد کافی نیست و باید حضور بانوان در سطح ملی و حرفه ای بیشتر از این باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز