زخم هایی از جنس همشهری؛

۷تیغ پرسپولیسی در نبرد آبی تهران و قرمز تبریز

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۱۱:۴۲:۵۸
کد خبر: ۵۴۶۷۷۶
۷تیغ پرسپولیسی در نبرد آبی تهران و قرمز تبریز
بازی استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز اکنون تبدیل به یکی از مهمترین مسابقات فوتبال ایران شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دو تیم تراکتورسازی و استقلال، عصر فردا برگزار کننده حساسترین مسابقه پایان فصل خواهند و برنده این بازی تا حد زیادی سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان قاره را به خودش اختصاص خواهد داد.

مسابقه ایندو تیم شاید پیش از آغاز لیگ برتر خیلی حساسیت نداشت اما اکنون تقابل آبی تهران و قرمز تبریز تبدیل به یکی از مهمترین و جذابترین مسابقات فوتبال ایران شده است.

استقلال در مصاف های خودش با تراکتورسازی، از بازیکنان پرسپولیسی کم زخم نخورده به طوریکه 7فوتبالیست پرسپولیسی با پیراهن قرمز تبریز، دروازه استقلال را باز کرده اند.

اولین گلزن پرسپولیسی تراکتورسازان، اسماعیل حلالی است. او از تراکتورسازی به فوتبال ایران معرفی شد و پس از اینکه پیراهن قرمز تبریز را با پیراهن قرمز تهران عوض کرد توانست به تیم ملی راه پیدا کند. حلالی در بازی برگشت فصل 76-75(لیگ آزادگان) گل اول تراکتورسازی را وارد دروازه استقلال کرد تا زمینه ساز باخت 2بر1 آبی ها در تبریز شود.

علی باقمیشه دومین بازیکن پرسپولیسی فوتبال ما بود که در سنگین ترین باخت تراکتور مقابل استقلال موفق به گلزنی شد. مهاجم آذری فوتبال ایران در بازی برگشت فصل 77-76 یکی از 5گل استقلال را جبران کرد. این بازی با نتیجه 5بر1 به سود استقلال به پایان رسید.

سال بعد، کوروش برمک در باخت سنگینی دیگر موفق شد دروازه استقلال را باز کند. بازی رفت فصل 78-77 با نتیجه 4بر1 به سود استقلال و در ورزشگاه تختی تبریز به پایان رسید.

برمک در بازی برگشت هم موفق شد دروازه استقلال را باز کند تا اولین بازیکنی باشد که گلزنی به استقلال را با پیراهن قرمز تبریز تکرار کرد. در این بازی استقلال موفق شد 3بر2 تراکتورسازی را در ورزشگاه آزادی شکست دهد.

محمدنصرتی را می توان اولین گلزن پرسپولیسی تراکتور در لیگ برتر دانست. تراکتورسازی در  بازی برگشت فصل90-89 استقلال را 2بر1 در تهران شکست داد و نصرتی زننده گل قرمزهای تبریز بود.

بازی برگشت در فصل 93-92 محمد نصرتی یک بار دیگر موفق به باز کردن دروازه استقلال شد و کریم انصاری فر هم گل دیگری را به ثمررساند تا آبی ها نتیجه را 3بر1 به حریف واگذار کنند.


اما بهترین گلزن تراکتور در مصاف با استقلال را باید مهاجم کنونی تیم پرسپولیس دانست. سامان نریمان جهان در بازی برگشت سال 94-93 با هت تریک خودش باعث شد استقلال 4بر1 مقابل تراکتورسازی شکست بخورد. دیگر گل تراکتورسازی در این مسابقه را ادینیو به ثمر رساند که او هم در جام حذفی خاطره تلخی را برای استقلال به ثبت رسانده است!

فصل 95-94 سروش رفیعی موفق شد در بازی برگشت و در ورزشگاه آزادی گلی زیبا و فانتزی را وارد دروازه رحمتی کند تا بازی 2بر1 به سود تراکتورسازی شود. این مسابقه با نتیجه 3-2 به سود تیم مهمان به پایان رسید.

در بازی رفت فصل جاری هم فرزاد حاتمی با دبل خودش باعث شد استقلال نتیجه را 2بر1 واگذار کند. البته فرزاد حاتمی را نمی توان آبی یا قرمز دانست اما اگر اینطور حساب کنیم که حاتمی پیراهن رقیب همشهری استقلال را هم برتن کرده، می توان گفت او هشتمین پرسپولیسی است که با پیراهن تراکتورسازی دروازه استقلال را باز کرده است.

در بازی فردا محمدنوری تنها پرسپولیسی قرمزهای تبریز است و گل زدن او به استقلال می تواند از جذابیت های این مسابقه باشد. البته تیم امیرقلعه نویی بازیکنانی را دارد که علاقه ای هم به قرمز پایتخت دارند اما چون در این تیم بازی نکرده اند طبیعتا نمی توان آن ها را در این آمار نام برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز