بزرگداشت "روز جهانی ورزش در خدمت صلح و توسعه "

احمدی: دکتر روحانی به مقوله ورزش به عنوان عامل صلح در جهان عنایت ویژه ای دارند

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۱۴:۵۷:۳۳
کد خبر: ۵۴۶۹۱۱
احمدی: دکتر روحانی به مقوله ورزش به عنوان عامل صلح در جهان عنایت ویژه ای دارند
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: دکتر روحانی به مقوله ورزش به عنوان عامل صلح در جهان عنایت ویژه ای دارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سید عبدالحمید احمدی در بزرگداشت روز جهانی ورزش در خدمت صلح و توسعه که پیش از ظهر امروز در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد ،از ورزش به عنوان میانبری برای صلح و دوستی بین کشورها علیرغم مشکلات سیاسی نام برد.

معاون فرهنگی ،آموزش و پژوهش افزود : ورزش زبان گویاتری از دیپلماسی سیاسی دارد و دکتر روحانی رییس جمهور کشورمان نیز به مقوله ورزش به عنوان عامل صلح در جهان عنایت ویژه دارند و در طی چهارساله گذشته نیز در همین راستا گام های بلندی از سوی دولت تدبیر و امید برداشته شده است.
"احمدی" رشد 41 درصدی میزبانی رویدادهای ورزشی در ایران را در راستای توسعه دیپلماسی ورزشی در طی چهار سال گذشته نشان از توجه خاص دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: از طریق ورزش در قالب دیپلماسی ورزشی می توانیم ارزش ها را عرضه و دوستی ها را توسعه دهیم و راه مناسب برای زندگی بهتر داشته باشیم.
این مقام مسئول همچنین ورزش را پدیده ای قدرتمند برای اهداف بشر تعبیرکرد و اظهار داشت: وقتی از صلح صحبت به میان می آید یکی از مهمترین ابزارش ورزش است چرا که از طریق ورزش می توانیم فاصله ها را کم و دوستی ها و ارتباطات بین جوامع را تقویت کنیم .
معاون فرهنگی ،آموزش و پژوهش بازخورد فردی ورزش را نیز زندگی سالم و سرشار از نشاط برای افراد بشر ارزیابی و تاکید کرد: نمی توان از زندگی صحبت کرد اما از ورزش نگفت چرا که ورزش یک پدیده کم نظیر برای تربیت جامعه است و برای برخورداری از زندگی سالم به لحاظ روحی ،جسمی و اجتماعی این مقوله بستر قوی پرورش افراد و ارزش های انسانی به شمار می رود.
سید عبدالحمید احمدی در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: اگر به دنبال افراد سالم با توان مشارکت بالا همچنین مسئولیت پذیر در جامعه هستیم بدون شک مسیر دسترسی به آن ،ورزش است.
وی یکی از چالش های زندگی جوامع امروز را سبک زندگی سالم عنوان و تاکید کرد که برای رسیدن به شرایط یک زندگی سالم ،ورزش نقش تعیین کننده ای دارد به همین دلیل با توجه به آمار نگران کننده بیماری های غیر واگیر در جامعه ،یک راه بیشتر نداریم و آن هم ورزش است.
معاون فرهنگی ،آموزش و پژوهش در این بزرگداشت از دکتر رجبی رییس دانشکده تربیت بدنی تهران ،دکتر نصیری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران همچنین فدراسیون های ورزش روستایی و بازی های بومی محلی، چوگان و ورزش زورخانه ای به دلیل مشارکت در بزرگداشت "روز جهانی ورزش در خدمت صلح و توسعه " تقدیر کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز