به دنبال واگذاری مسابقات به بخش خصوصی هستیم

صیدانلو: ورزش در دولت یازدهم با توجه به اولویت ها توسعه چشمگیری داشت؛

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۰۴:۰۹:۰۰
کد خبر: ۵۵۰۳۰۹
صیدانلو: ورزش در دولت یازدهم با توجه به اولویت ها توسعه چشمگیری داشت؛
رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: در جهت حضور بخش خصوصی در این رشته به دنبال واگذاری مسابقات به این بخش هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمود صیدانلو در گفتگو با خبرنگار  برنا درباره عملکرد دولت یازدهم در بخش ورزش گفت: به طور کلی در ورزش وقتی بحث رشد مطرح شد باید چند معیار را در چند حوزه مورد بررسی قرار داد تا در این چند حوزه شاخص ها به صورت به هم پیوسته رشد کنند واقعیت  این است که در دولت یازدهم شاهد توسعه زیرساخت ها و در کنار آن توسعه منابع انسانی رشد بسیار خوبی داشته است.

وزارت ورزش و جوانان در برنامه ششم توسعه با حمایت های دولت توانست در حوزه درآمدی برای رشد ورزش به ویژه در بخش همگانی گام های بسیار خوب و مهمی بردارد.

وی در ادامه اظهار داشت: تأمین سلامت جسمی و البته روانی در جوامع بشری امروز از اهمیت بالایی برخوردار است و مشکلات اقتصادی در تمام دنیا باعث شده ورزش در حوزه همگانی با موانعی روبرو نشود اما طبق آمار در چند سال گذشته طبق شاخص های تعریف شده روند رشد ورزش کشور بسیار خوب بوده و قطعا در چشم انداز 2020 وزارت ورزش و جوانان می تواند به اهداف تعیین شده دست پیدا کند به هر حال به غیر از بحث بسیار مهم ورزش همگانی در دولت یازدهم ورزش با توجه به اولویت ها توسعه چشمگیری داشته است به طور مثال حضور فوتبال در جام جهانی 2018 برای نخستین بار در طول تاریخ اتفاق افتاد.

رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با اشاره به المپیک ریو عنوان کرد: اینکه ارزیابی المپیک پس از مدت کوتاهی بعد از پایان المپیک انجام و تقدیر از مدال آوران نیز با حضور رییس جمهوری برگزار می شود نشان دهنده اهمیت به مقوله ورزش برای دولت دارد ضمن اینکه این ارزیابی باعث می شود برای رویدادهای مهم آینده نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

صیدانلو درباره مهمترین برنامه ها و اولویت های فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی نیز عنوان کرد: متأسفانه در بخش زیرساختی بهره زیادی نتوانستیم در گذشته داشته باشیم اما اولویت ما در فدراسیون این است که نداشته ها را به داشته ها تبدیل کنیم. همچنین زمینه حضور گسترده بخش خصوصی را به منظور ارتقاء جایگاه بین المللی مهیا کنیم مانند حضور شهرداری ها، در این میان به دنبال واگذاری مسابقات به بخش خصوصی نیز هستیم که با محقق شدن این مهم رویکرد جدیدتری در بحث هزینه ها خواهیم داشت. همچنین برگزاری کلاس های آموزشی و ارتقاء کلی مباحث در امر آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است.

بخش پایانی صحبت های رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به حضور در رقابت های بین المللی اختصاص داشت. وی در این باره گفت: یکی از اهداف فدراسیون حضور پررنگ در رقابت های آسیایی جهانی و البته مدال آوری در این بخش است، ما در تقویم 2017 توانستیم میزبانی رالی خاورمیانه (مرک) را به دست آوریم و این میزبانی می تواند فرصتی مناسب در جهت تقویت مناسات ورزشی و حتی فرهنگی کشورمان با سایر کشورهای شرکت کننده باشد. همچنین در رقابت های جهانی در رشته کراپ و موتور کراس شرکت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته با تعامل فرهنگی بانوان وزارت ورزش و جوانان و موافقت دستگاه های ذیربط توانستیم فعالیت موتورسواری بانوان را قانونمند کنیم که درصدد هستیم این رشته را به بهترین نحو گسترش دهیم.

 

نظر شما