به میزبانی آکادمی ملی المپیک؛

سمینار تخصصی در مسیر توکیو آغاز شد

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۱:۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۵۰۶۶۳
سمینار تخصصی در مسیر توکیو آغاز شد
سمینار تخصصی در مسیر توکیو با هدف تحلیل برنامه های آکادمی ملی پارالمپیک ایران با حضور مسئولان کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون های جانبازان و معلولین و نابینایان و کم بینایان و نمایندگان بهزیستی آغاز شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در ابتدای سمینار مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک ضمن خوشامدگویی به مدعوین گزارشی از فعالیت های کمیته و آکادمی ملی پارالمپیک ارائه داد و گفت: کمیته ملی پارالمپیک در تاریخ 17 بهمن ماه سال 1379 فعالیت خود را بعد از 14 سال فعالیت دو فدراسیون جانبازان و معلولین و نابینایان وکم بینایان آغاز کرد که این امر با هدف حمایت، توسعه و ارتقاء سطح عملکرد فنی رشته ها و ورزشکاران دو فدراسیون مربوطه اتفاق افتاد.

وی افزود: آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک نیز 31 خردادماه سال 1381 با حضور ژاک روگ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، تاسیس شد و چهار ماه بعد با هدف ارتقاء سطح آموزش در بدنه دو فدراسیون جانبازان و معلولین و نابینایان و کم بینایان مورد بهره برداری قرار گرفت.

اشرفی جشنواره میلاد کوثر را نیز رویداد بزرگ ورزشی دانست و اظهار داشت: این جشنواره با حضور پنج هزار ورزشکار انجام شد سپس به آقای هاشمی طباء پیشنهاد تغییر نام آکادمی ملی المپیک به آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک داده و پذیرفته شد که آن زمان نخستین آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در جهان تاسیس شد و در فاصله سال های 1381 تا 1386 سیزده دوره آموزشی در میان یازده رشته ورزشی برگزار شد. 33 مدرس بین المللی در این دوره های آموزشی حضور و مربی و کلاسبند پزشکی تحت آموزش قرار گرفتند.

وی به بزرگترین رویداد مهم ورزش کشور اشاره کرد و گفت: در دهم شهریورماه سال 1395 کاروان ورزشی کشورمان به بازی های پارالمپیک ریو اعزام شد و مجلس شورای اسلامی بعد از سال ها تلاش مستمر به انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از المپیک رای داد که اتفاق خوبی بود چراکه کمیته ملی پارالمپیک می تواند به عنوان نهاد مستقل، منابع مالی خود را از دولت بگیرد. بعد از این اتفاق مقرر شد اساسنامه جدید پارالمپیک تنظیم شود که یکی از نکات مهم اساسنامه تاسیس آکادمی ملی پارالمپیک بود.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در پایان خاطرنشان کرد: مراحل قانونی اساسنامه طی شده تا به تصویب نهایی برسد. امروز هم نخستین برنامه آکادمی با عنوان در مسیر توکیو درحال برگزاری است تا برنامه های چهار سال آینده را ارائه دهد.

نظر شما