می توانیم در المپیک ۲۰۲۰ نماینده داشته باشیم

سعیدی: توسعه ورزش گلف در مدارس از برنامه‌های جدی فدراسیون است

۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۱۲:۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۵۱۳۶۶
سعیدی: توسعه ورزش گلف در مدارس از برنامه‌های جدی فدراسیون است
رییس فدراسیون گلف گفت: گلف می تواند در مدارس هم به عنوان یکی از رشته‌های ورزشی فراگیر شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، کیکاووس سعیدی، رییس فدراسیون گلف صبح امروز با حضور در نشست خبری و با ارائه گزارش عملکرد فدراسیون در سال 95 و برنامه این فدراسیون برای سال 96، گفت: حدود 25 سال است که فدراسیون گلف در ایران راه‌آندازی شده است و ما عضو فدراسیون جهانی هم هستیم. نبود شناخت مناسب نسبت به ورزش گلف باعث شد تا شرایطی ایجاد نشود تا این رشته ورزشی در کشور توسعه پیدا کند. در بخش زیرساخت‌ها هم وضعیت خوبی نداریم و علتش هم شرایط اقتصادی کشور است. تحریم‌های قبل از برجام موجب شد تا زیربنا برای توسعه گلف به خوبی فراهم نشود. 

وی با بیان اینکه  در 4 سال اخیر برای توسعه  ورزش گلف با همکاری هیات‌های استانی اقدامات موثری انجام شد، افزود: در مقایسه با چهار سال گذشته حدود 22 پله در رنکینگ جهانی صعود کردیم، زمانی در رتبه 72 جهان بودیم و حالا به رتبه 50 رسیده‌ایم. از نظر تجهیزات و لوازم هم چیزی بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کرده‌ایم و در 23 استان هیأت گلف داریم. همچنین برای دومین بار موفق شدیم یک مربی سرشناس از کشور استرالیا را به ایران بیاوریم که او طی چند روز گذشته 3 کارگاه آموزشی برگزار کرده است، ضمن اینکه گلف بانوان هم به مسابقات بلژیک اعزام شده است. 

سعیدی با اشاره به برگزاری تورنمنت بین‌المللی با نام جام صلح و دوستی در تهران گفت: تیم‌های شرکت‌کننده از 15 اردیبهشت به ایران می‌آیند و مسابقات از 17 اردیبهشت ماه در سه رانت برگزار می‌شود که هر رانت یک روز به طول می‌انجامد و پس از آن هم مراسم اختتامیه با حضور چهره‌های مختلف برگزار خواهد شد. برای برگزاری این مسابقات باید از اقدامات موثر وزارت ورزش و جوانان نهایت تشکر را کرد تا با حمایت این وزارت خانه شرایط برگزاری این مسابقات مهیا شد.  این مسابقات در سطح آماتور برگزار می‌شود و اینگونه تورنمنت‌ها جوایز نقدی نخواهد داشت، بلکه فقط مدال، کاپ و حکم می‌دهیم. هزینه‌های برگزاری مسابقات هم از طریق فدراسیون و سایر هزینه‌ها از منابع دیگر تأمین می‌شود. 

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات کشورهای لبنان، ایران، بنگلادش، افغانستان و پاکستان در این مسابقات حاضر خواهند بود، رقابت‌ها به صورت تیمی و انفرادی برگزار خواهد شد و هر تیم شامل سه نفر خواهد بود. از ایران هم چهار تیم حضور دارند که شامل تیم ملی و سه تیم برتر لیگ در سال گذشته خواهند بود. 

رییس فدراسیون گلف درمورد برنامه‌های این فدراسیون برای توسعه گلف گفت: برنامه‌ای را به هیأت‌های استانی ابلاغ کردیم تا در 2 تا 4 سال آینده آکادمی و مرکز آموزش گلف را احداث کنند، چند ماه از این ابلاغ گذشته است و برخی استان‌ها کار خود آغاز کرده‌اند. بعد از احداث این مراکز می‌توانیم به صورت علمی و عمومی‌تر به آموزش و توسعه این رشته بپردازیم، ضمن اینکه به دنبال جذب سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی هم هستیم، برای مثال در سال گذشته یک سرمایه‌گذار فرانسوی داشتیم که پیشنهاد آنها در دست بررسی است.  تلاش می‌کنیم مسابقات جام صلح را ادامه دهیم و پیش‌بینی شده که هر دو سال یکبار این مسابقات برگزار شود و هر سال تیم‌های بزرگتری را دعوت خواهیم کرد.

سعیدی درمورد واگذاری زمین گلف مجموعه ورزشی انقلاب به بخش خصوصی عنوان کرد: چندی پیش طرحی تصویب شده بود که زمین گلف مجموعه انقلاب به بخش خصوصی واگذار شود، اما با رایزنی‌ها و حمایت وزارت ورزش و جوانان این موضوع  لغو شده است، به این ترتیب زمین مجموعه انقلاب در اختیار فدراسیون خواهد بود، ضمن اینکه ما برنامه‌ای را به وزارت ورزش و جوانان برای استفاده بهینه از این زمین ارائه کرده‌ایم. 

وی درباره سوال خبرنگار برنا درباره ورود رشته ورزشی گلف به مدارس، افزود: یک رشته ورزشی برای آنکه بتواند در کشور عمومیت پیدا کند نیاز دارد از طریق آموزش و پرورش در مدارس فراگیر شود و از این طریق هم می‌توانیم به استعدادهای لازم دست پیدا کنیم اما به دلیل آنکه رشته ورزشی گلف از زیر بنای لازم برخوردار نیست نیاز به زمان دارد.

رییس فدراسیون گلف گفت: توسعه این رشته ورزشی در مدارس کشورمان تا حدودی نیاز با دشواری هایی مواجه است اما این امر یکی از برنامه‌های جدی فدراسیون است و تا سال‌های آینده همه تلاش خود را به کار می‌بریم تا گلف در مدارس هم به عنوان یکی از رشته‌های ورزشی فراگیر شود.

سعیدی با تاکید بر اینکه هم اکنون هم در بعضی از مدارس و مهد کودک‌ها به شکل پایلوت آموزش گلف انجام می‌شود، افزود: مدرسه‌ای در شهر کرج با 600 دانش آموز که دارای امکانات ورزشی هستند آموزش این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

رییس فدراسیون گلف در پایان درباره همگانی شدن رشته گلف، گفت: ما نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش جمعیت گلف‌باز داشته‌ایم، اگر بتوانیم زمین‌های آموزشی و تمرینی با استاندارد بین‌المللی ایجاد کنیم، نیاز به زمین‌های بزرگ نخواهیم داشت که این کار از طرح‌های ضربتی فدراسیون است. نگاه ما بین‌المللی بوده و می‌خواهیم برای المپیک 2020 سهمیه کسب کنیم که این بزرگترین هدفمان محسوب می‌شود، استفاده از مربیان خارجی و لژیونرها در این راه به ما کمک می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز