درخشنده: اردبیل می‌تواند میزبان مسابقات جهانی والیبال باشد

۱۳۹۶/۰۲/۱۲ - ۱۲:۵۵:۱۲
کد خبر: ۵۵۲۵۶۹
درخشنده: اردبیل می‌تواند میزبان مسابقات جهانی والیبال باشد
ناظر کنفدراسیون آسیا (AVC) اهمیت رقابت‌ های قهرمانی زیر 23 سال آسیا را به دلیل این‌که تیم‌ های اول و دوم آن راهی مسابقات زیر 23 سال جهان می‌شوند بسیار بالا دانست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ناظر کنفدراسیون آسیا (AVC) اهمیت رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا را به دلیل این‌که تیم‌های اول و دوم آن راهی مسابقات زیر 23 سال جهان می‌شوند بسیار بالا دانست و افزود: اردبیل می‌تواند میزبان بسیاری از مسابقات آسیایی و جهانی باشد.

سعید درخشنده ناظر AVC در رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا بیان داشت: این رقابت‌ها به دلیل انتخابی جهان یکی از رویدادهای مهم در آسیاست. دو تیمی که به فینال می‌روند اجازه حضور در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان که اواخر مرداد ماه در کشور مصر برگزار می‌شود را به دست می‌آورند.

رئیس سازمان لیگ و رئیس کمیته رویدادهای بین المللی فدراسیون والیبال ایران درباره میزبانی اردبیل هم عنوان کرد: اردبیل از یک سال و نیم قبل درخواست میزبانی این رقابت‌ها را داده بود. وقتی که دکتر داورزنی به این استان سفر کرد استاندار درخواست میزبانی داد که مورد قبول قرار گرفت.

درخشنده اضافه کرد: با توجه به این که میزبانی این شهر هم برای فدراسیون والیبال و هم برای کنفدراسیون والیبال آسیا اولین بار بود به همین دلیل نماینده کنفدراسیون آسیا برای بازدید انتخاب شد. معمولا بازدیدکننده نباید از همان کشور باشد ولی چون به من اعتماد داشتند این مأموریت را به من واگذار کردند که عضو کمیته مسابقات آسیا و جهان هستم. هیچ انتظاری نداشتیم که اردبیل بتواند میزبان باشد.

ناظر AVC خاطرنشان کرد: برای ما مقداری غیرقابل باور بود ولی هرماه که برای بازدید آمدیم پیشرفت را به چشم دیدیم و در نهایت وقتی امسال بعد از عید نوروز آمدیم واقعا سالن‌ها متحول شده و از صفر تا 100 تغییر کرده بود. دقیقا مطابق استاندارهای بین المللی هم سالن رضازاده و هم سالن شهید آسمانی برای این رویداد مهم آماده شده بود که البته قرار شد بازی‌ها فقط در سالن رضازاده باشد.

درخشنده ادامه داد: تنها سه استان در ایران توانسته‌اند میزبان رقابت‌های آسیایی باشند. اردبیل می‌تواند میزبان خیلی از مسابقات بین المللی در خیلی از رشته‌های داخل سالن باشد و این به همت مقامات عالی استان دکتر خدابخش استاندار و دکتر بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان اتفاق افتاده است.

ناظر AVC  در پایان با قدردانی از مردان و زنان NGO پاکسازی کسیر سرعین تا اردبیل گفت: کار این گروه بسیار جالب توجه و بسیار زیبا بود. نشان داد که همه شهر و استان بسیج شده‌اند تا بهترین میزبانی اتفاق بیفتد. از تماشاچیان به دلیل استقبال پرشورشان هم بسیار تشکر می‌کنم و تقاضای ما این است که بازهم مانند دیروز سالن رضازاده را خالی نگذارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز