جایگاه و نقش رسانه در توسعه ورزش؛

فیاضی: اینکه روزنامه ها بتوانند در اقتصاد نقش مهمی را ایفا کنند مانند یک رویاست

۱۳۹۶/۰۲/۱۲ - ۱۶:۰۰:۲۵
کد خبر: ۵۵۲۷۷۵
فیاضی: اینکه روزنامه ها بتوانند در اقتصاد نقش مهمی را ایفا کنند مانند یک رویاست
مدیر مسئول روزنامه خبرورزشی در گفت و گو با برنامه اقتصاد و کار آفرینی رادیو ورزش به ارتباط رسانه ها و ورزش با صنعت اشاره کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سیدهادی فیاضی در صحبت های خود به اظهار نظردرباره مسئله ارتباط رسانه ها با صنعت و اقتصاد پرداخت.

ارتباط رسانه با صنعت و اقتصاد

زمانی رسانه های ورزشی نوشتاری درست تر در دسته بندی صنعتی قرار می گیرد که پکیجی از صنایع چاپ، توزیع و سرگرمی را در بر بگیرد. اما با توجه به وضعیت روزنامه های خصوصی در کشور اینکه روزنامه ها بتوانند در اقتصاد نقش مهمی را ایفا کنند مانند یک رویا می ماند. زمانی رسانه ای ورزشی می تواند صنعتی شود که بتواند بخش های چاپ،آگهی،سرگرمی سازی را با خودش داشته باشد. رسانه زمانی می تواند ادعا کند که  صنعت است که بتواند سوددهی داشته باشد یا اینکه حداقل زیان آور نباشد اما متاسفانه در کشور ما نه تنها روزنامه های خصوصی،بلکه روزنامه ها ی دولتی  سود آور بسیار کمتر نسبت به روزنامه های زیان آور هستند.

نقش رسانه های ورزشی

ما باید اول مشخص کنیم که ورزش ما به رسانه های ورزشی وابسته است یا نه؟! اگر این وابستگی به معنای سالم و برد برد باشد،نه مثل الان که رسانه های ورزشی فقط در خدمت ورزش هستند و ورزش به رسانه ها دید ابزاری دارد.می توانیم بگوییم که رسانه ورزشی صنعت است.

تاثیر رسانه های مجازی

امروزه با توجه به رشد چشمگیر کانال ها، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری روزنامه ها باید بیشتر به صورت تحلیلی عمل کنند. وجود فضای مجازی درصورت استفاده صحیح در کنار رسانه های نوشتاری یک فرصت است و نه یک تهدید. روزنامه می تواند با استفاده از سایت و پایگاه موازی خودش مخاطب را در 24 ساعت از اخبار با خبر کند و با تحلیل درروزنامه اطلاعات تکمیلی تر ارائه بدهد.

 فعالیت خبری در تلگرام

در هیچ جای دنیا از یک شبکه پیام رسانی برای نشر اطلاعات استفاده نمی شود اما متاسفانه در کشور ما این امرنه تنها صورت می گیرد بلکه توسط مسئولان به رسمیت هم شناخته شده است.در جایی که رسانه ها حساب مالیاتی و بیمه و هزینه صنعت،توزیع وچاپ دارند.تاسف بار است که توسط شبکه های پیام رسان که بیشتر باید برای پیام رسانی و چت باشد نشر خبر انجام می شود و بسیاری از رسانه ها را هم به سمت استفاده از پیام رسان ها کشانده است.

جایگاه صنعت در ورزش ایران

در دنیا دو نوع نگاه نسبت به ورزش وجود دارد نگاه اول که ورزش را صنعت می دانند که درآمدزا و اشتغال زا است و یا در نگاه دوم که ورزش را سرگرم کننده و بیشتر اوقات فراغتی می دانند که نه تنها درآمد زا نیست بلکه هزینه بر هم است. اما با وضعیت حال می توانیم بگوییم ما اصلا صنعت ورزش نداریم و در نتیجه رسانه ی ورزشی را هم نمیتوانیم صنعت بدانیم.در کشور ما ورزش متاسفانه جزء دسته دوم است.در دنیا ورزش به عنوان ششمین صنعت پردآمد مطرح است اما در کشور ما به علت دید سرگرم کننده  اینگونه نیست وهزینه براست.اگر در ورزش یه سمتی برویم که ورزش ما صنعتی و درآمد زا باشد می توانیم بگوییم که رسانه های ورزشی ما هم صنعت اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز