مراسم قرعه کشی لیگ برتر فوتسال ایران؛

کفاشیان: مسئولیت فوتسال آسیا با ایران است

۱۳۹۶/۰۲/۱۳ - ۱۰:۵۳:۵۸
کد خبر: ۵۵۳۰۴۵
کفاشیان: مسئولیت فوتسال آسیا با ایران است
سرپرست سازمان لیگ برتر فوتسال گفت: برنامه‌های AFC باعث می‌شود تا فوتسال در آسیا رشد چشمگیری داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مراسم قرعه کشی لیگ برتر فوتسال که با حضور نمایندگان باشگاه‌ها برگزار می‌شود، گفت: در جهت بالا بردن کیفیت کار و بهتر شدن برنامه ها، نشست هم اندیشی را به منظور روند حرفه ای سازی باشگاهها امروز در مرکز ملی فوتبال ایران برگزار کرده تا به اهداف خود برسیم. پیش از این نشست با مسئولین فوتسال در استانها جلسه برگزار کرده و درباره نحوه تعامل آنها با شگاهها به بحث و بررسی پرداختیم و اکنون با برگزاری این همایش قصد داریم تا روند برنامه فوتسال و باشگاهها را در جهت حرفه ای شدن بررسی کنیم.

سرپرست سازمان لیگ برترفوتسال اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولیت کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ایران است، باید شرایط را در جهت رشد و توسعه فراهم کنیم تا این رشته همچنان با موفقیت روند خود را طی کند. خوشبختانه مسئولین کنفدراسیون فوتبال آسیا اهمیت و ارزش خوبی را برای فوتسال قائل شدند و در همین راستا شاهد برگزاری 4 رویداد بسیار مهم و در رده های مختلف در آسیا هستیم. برگزاری رقابتهای قهرمانی زیر 20 سال فوتسال، جام باشگاههای آسیا، برگزاری مسابقات قهرمانی بانوان آسیا هر دو سال یکبار و برگزاری المپیک جوانان از برنامه های AFC است که باعث خواهد شد تا فوتسال در آسیا رشد چشمگیری داشته باشد.

علی کفاشیان در ادامه گفت: فضای توسعه فوتسال در سطح آسیا فراهم شده است و تاکنون10 تا 12 کشور در آسیا فعال هستند. تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا بر این است تا این تعداد بیشتر شود و بتوانیم با برنامه ریزی به توسعه و رشد هر چه بیشتر فوتسال کمک کنیم. المپیک زیر 19 سال را پیش رو داریم که از هر کشور دو تیم از آقایان و خانم ها حضور خواهند داشت و در ادامه شاهد برگزاری پر رنگ و با استقبال مسابقات جام باشگاههای آسیا هستیم. ضمن اینکه در قسمت بانوان نیز برنامه های قهرمانی آسیا و جام ملتهای اسیا را در دستور کاری کشورها قرار داده ایم تا با سرمایه گذاری به هدفمان که همانا رشد و گسترش فوتسال است، برسیم.

کفاشیان اضافه کرد: روندی را در جهت حرفه‌ای سازی باشگاههای فوتبال از چند سال پیش آغاز کردیم و  قصد داریم تا این برنامه را برای فوتسال نیز اجرا کنیم. بر همین اساس کنفدراسیون فوتبال آسیا طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده اعلام کرد که برای حرفه ای سازی در باشگاهها باید طبق دو برنامه پیش رفت. ابتدا باشگاههایی که توانمندی حرفه‌ای شدن را دارند، باید طبق یک برنامه و بودجه و اصول خاص پیش روند و دوم باشگاههایی که مبتدی بوده و  برای حرفه‌ای شدن باشگاههای حرفه ای نیاز به کمک دارند. بر همین اساس AFC فعالیت جدی را در این زمینه شروع و مجوز هایی را گرفته است تا قدم به قدم پیش رویم و در جهت حرفه‌ای شدن باشگاهها با اجرای برنامه های دقیق و درست، گام برداریم.

سرپرست سازمان لیگ برتر فوتسال ادامه داد: در کنار اینکه فوتسال را در بخش ملی فعال کرده ایم و عنوان سومی جهان را به خود اختصاص داده ایم، قصد داریم تا در بخش باشگاهی نیز شاهد رشد و توسعه باشیم. اگر تیم ملی در دنیا و آسیا در جایگاه های نخست دنیا هستیم، ثمره تلاش و پشتکار باشگاهها است. قرار بود که در مشهد رقابتهای جام باشگاههای آسیا را میزبان باشیم. زمانی که مسئولین ای اف سی ازسالن های این شهر بازدید داشتند، ایراداتی را گرفتند که باید آن را رفع کنیم. این استان در کنار بسیاری از استانهای دیگر دارای پتانسیل بالایی هستند و باید با برنامه پیش رویم تا با استفاده از داشته های خود در زمینه توسعه فوتسال و باشگاهها گام برداریم. می خواهیم باشگاهها را به سمت حرفه ای شدن ببریم بر همین اساس باید لیستی از توانمندی های خود در سراسر کشور تهیه کنیم تا با سرمایه گذاری و هزینه در مسیر رشد و توسعه قرار بگیریم.

وی افزود: سازمان فوتسال ما در حال تبدیل شدن به یک بخش مجزاست و کارهای ثبت آن باید صورت بگیرد. مجمع و هیأت رئیسه فوتسال را مشخص خواهیم کرد و به سمتی می‌رویم که با یک حرکت خوب، موقعیت‌مان در جهان و آسیا را حفظ کنیم. 

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با غیبت بخشی از باشگاه‌ها در جلسه امروز عنوان کرد: برخی از این تیم‌ها درگیر مسابقات پلی‌آف بودند و برخی دیگر هم گرفتاری‌هایی داشتند، در جلسات بعدی از این باشگاه‌ها دعوت می‌کنیم تا حضور پیدا کنند. 

کفاشیان در مورد انصراف برخی از باشگاه‌ها تصریح کرد:‌ این انصراف‌ها به صورت کتبی اعلام نشده و علت آن را از آنها سؤال می‌کنیم تا علت اصلی آن را بدانیم و اگر مشکلی هست آن را برطرف کرده و زمینه حضور این تیم‌ها را فراهم کنیم. 

وی در مورد گلایه برخی از اهالی فوتسال مبنی بر اینکه فعالیت هایشان دیده نمی‌شود، تصریح کرد: این زمینه باید در فوتسال فراهم شود، فدراسیون تشکیلاتی درست کرده تا فوتسال به صورت مستقل روی پای خودش بایستد، باید به سمت درآمدزایی و هدایت این کار برویم و سپس با درآمدهایی که به دست می‌آید این کارها را انجام دهیم. قوانین در ایران به شکلی است که حمایت‌های مالی خوبی صورت نمی‌گیرد، فدراسیون باید با کمک وزارت ورزش انگیزه‌هایی برای باشگاه‌ها برای فعالیت به وجود بیاید. این رشته بسیار اهمیت دارد چرا که در سطح جهانی مقام کسب می‌کند، باید امتیازاتی مثل معافیت از مالیات و... به وجود آورد تا فعالیت‌های ورزشی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال تصویب کردن اساسنامه فوتسال در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هستیم که اقدام به برگزاری مجمع بر اساس اساسنامه جدید  کنیم. بر همین اساس قصد داریم تا هیات رئیسه جدید را تعیین  کرده  و فعالیت هایمان را طبق آن پیش ببریم.

کفاشیان در پایان گفت:  در حال تاسیس مرکز فوتسال و آکادمی فوتسال هستیم و باید امکانات خود را افزایش دهیم تا بستر مناسب برای تیم های ملی و باشگاهی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری مهیا شود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز