وزیر ورزش و جوانان:

با تصویب پوشش اسلامی بانوان بسکتبالیست، فرصت جدیدی برای نمایش توانمندی بانوان ایران فراهم شد

۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۱۲:۳۴:۰۰
کد خبر: ۵۵۳۵۶۵
با تصویب پوشش اسلامی بانوان بسکتبالیست، فرصت جدیدی برای نمایش توانمندی بانوان ایران فراهم شد
وزیر ورزش و جوانان موافقت فدراسیون جهانی بسکتبال با پوشش بانوان کشورهای اسلامی را به جامعه ورزش بانوان ایران تبریک گفت و این مهم را فرصت جدیدی برای نمایش توانمندی ورزش بانوان ایران عنوان کرد.

به گزارش گروه و.رزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سلطانی فر در حاشیه افتتاح فاز اول ورزشگاه شهدای پاکدشت، با اشاره به تلاشی که از پنج ماه پیش با همکاری همه دست اندرکاران برای حضور دختران بسکتبالیست ایران در میادین بین المللی با پوشش کامل اسلامی آغاز شده بود، اظهار داشت: برای حل این مشکل خود من هم وارد قضیه شدم و با رییس فدراسیون بسکتبال مکاتبه کردم و آنها نیز بر اساس مکاتبات ما جلساتی را تشکیل دادند و هیأتی را به تهران فرستادند که از نزدیک مسابقه نمادین دو تیم بانوان را با پوشش های اسلامی نظاره کردند و نتیجه این گزارش را به فدراسیون جهانی ارایه دادند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: سه روز قبل مجددا نامه ای را به رییس فدراسیون جهانی نوشتیم که رییس فدراسیون بسکتبال این نامه را به جلسه مربوط به تصمیم گیری در این رابطه برد که خوشبختانه مطلع شدیم با استفاده از حجاب و پوشش کامل بانوان کشورهای اسلامی موافقت شده است.

سلطانی فر ادامه داد: از این به بعد بانوان بسکتبالیست ما می توانند با پوشش اسلامی دو مسابقات بسکتبال در نقاط مختلف جهان حضور پیدا کنند.

وزیر ورزش و جوانان این موفقیت را به جامعه ورزش بانوان تبریک گفت و اظهار داشت: امیدواریم همانطور که در بسیاری از رشته های دیگر بانوان ما فرصت حضور در میادین بین المللی را داشتند از این پی نیز حضور بانوان ایران در بسکتبال نیز با موفقیت همراه باشد.
 

نظر شما