عبدالحمید احمدی:

مناسب سازی فضای ورزشگاه‌ها و استادیوم‌های ورزشی، امری ضروری است

۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۴:۲۵:۳۰
کد خبر: ۵۵۳۹۲۲
مناسب سازی فضای ورزشگاه‌ها و استادیوم‌های ورزشی، امری ضروری است
معاون فرهنگی وزیر ورزش و امور جوانان کشور گفت: باید بتوانیم مناسب سازی فضای ورزشگاه‌ها و استادیوم‌ های ورزشی را برای حضور خانواده‌ها در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزیر ورزش و امور جوانان در بازدید از روند برگزاری مسابقات امیدهای آسیا در اردبیل گفت: فعالان حوزه دیپلماسی ورزشی تأثیر برجام را به خوبی لمس می کنند، اعضای بین المللی ورزش ما که در هیأت رئیسه کنفدراسیون ها و فدراسیون های جهانی و آسیایی حضور دارند یا در مجامع بین المللی نماینده ایران هستند بعد از برجام این موضوع را با تمام وجود حس کردند که شرایط متفاوت شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون ما می توانیم میزبانی مسابقات رسمی معتبر و بین المللی را اخد کنیم و این اتفاقی است که پس از برجام روی داده است، البته اینطور نیست که ما هرگز میزبان مسابقات بین المللی نبوده ایم اما میزبانی مسابقات رسمی بین المللی دشواری های خودش را دارد که هم اکنون شرایط بهتر شده است و مطئن هستیم که روند میزبانی ها از این به بعد روانتر نیز خواهد شد.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و امور جوانان با اشاره به اشتیاق خانواده ها برای حضور در ورزشگاه ها گفت: باید بتوانیم مناسب سازی فضای ورزشگاه‌ها و استادیوم‌های ورزشی را برای حضور خانواده‌ها در دستور کار قرار دهیم.

احمدی اظهار کرد: تلاش های خوبی در این رابطه صورت گرفته و ما باید بتوانیم مناسب سازی فضاهای ورزشی و ورزشگاه ها را در دستور کار قرار دهیم و میزبانی شایسته ای داشته باشیم. در واقع این هم نیازمند کارهای درون خانواده ورزش و حمایت‌های سایر نهادهای ذیربط است تا به وضعیت مطلوب مناسب‌سازی نرسیم طبیعی است که مشکلات وجود داشته باشد اما آینده را در این باره روشن می بینم.

معاون وزیر ورزش و امور جوانان همچنین در باره میزبانی اردبیل برای رقابت های والیبال امیدهای آسیا گفت: اتفاق خیلی خوبی افتاد و شاهدیم که در خارج از تهران و یکی از شهرهای خوب ایران مسابقات بین المللی و رسمی برگزار می شود.استان اردبیل تلاش زیادی برای میزبانی این مسابقات انجام داده و زیر ساخت ها را ایجاد کرد که این اتفاق خوبی است، استانداردهایی که برای برگزاری مسابقه رسمی زیر نظر فدراسیون جهانی والیبال باید رعایت شود استانداردهای بالایی است و اینکه دوستان ما موفق شدند با یک کار شبانه روزی این فضای خوب را ایجاد کنند و میزبانی مسابقات شوند افتخار بسیار بزرگی است.

 

او از استقبال پرشور اردبیلی ها از این رقابت ها تجلیل کرد و افزود: والیبال رشته محبوبی در ورزش ایران شده است. درچند سال گذشته که والیبال ما اوج گرفته و در سطح لیگ جهانی حضوری شایسته داشته٬ این ورزش تبدیل به رشته محبوب خانواده‌ها شده است. من تردید ندارم اگر در هر استانی والیبال برگزار شود، مردم از آن استقبال می‌کنند. مردم علاقه بسیاری به این ورزش دارند. هم اکنون مسابقات مهم والیبال از طریق رسانه و تلویزیون پوشش داده می‌شود و مردم در شهرهای مختلف به شدت پیگیری رویدادهای آن هستند.

وی درباره احتمال میزبانی اردبیل از رقابت‌های انتخابی جهان نیز گفت: از نظر امکانات و زیر ساخت ها به نظر می رسد استان اردبیل می تواند از آن مسابقات هم میزبانی شایسته ای کند اما برای این دوره مسابقات باید فدراسیون والیبال به جمع بندی برسد زیرا سطح برگزاری آن با سطح مسابقات فعلی احتمالا تفاوت هایی دارد.

وی اضافه کرد: تجربه اردبیل نشان داد که فدراسیون والیبال باید نگاهی به استان‌ها برای برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی داشته باشد چرا که علاقه مندان زیادی در نقاط مختلف کشور برای ورزش وجود دارد و ما می توانیم این پیشنهاد را به همه استان ها بدهیم که با میزبانی یک دوره مسابقات ورزشی زیرساخت‌های خود را به لحاظ کیفی افزایش دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز