آغاز نگاهی به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال

۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۱۳:۴۴:۴۵
کد خبر: ۵۵۴۸۹۳
آغاز نگاهی به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال
مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال از فردا در خوزستان آغاز می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، چهار تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام، نفت آبادان، دانشگاه آزاد و شهرداری اراک بعد از هفت ماه رقابت به جمع چهار تیم برترِ لیگ رسیده اند و از فردا رقابت خود را به صورت ۳ برد از ۵ بازی آغاز می‌کنند. پتروشیمی میزبان شهرداری اراک و نفت آبادان میزبان دانشگاه آزاد است.

خداحافظی دو بازیکن بزرگ قبل از نیمه نهایی

پیش از شروع مرحله نیمه نهایی، دو ملی پوش سابق تیم ملی از دنیای بسکتبال خداحافظی کردند. پویا تاجیک که از مراحل قبل به بازی در کاشان ادامه نداد و جواد داوری که با چشمانی گریان، مرحله پلی آف را به پایان برد. داوری که سال آخر بازی خود را در تیم شیمیدر گذراند، در چند مسابقه آخر با فشار زیادی بازی کرده و بحث هایی هم با داوران داشت که در این باره می‌گوید: " در چند هفته اخیر فشار عصبی زیادی رویم بود، چون خیلی‌ها نمی‌دانستند که قصد خداحافظی دارم؛ اما خودم می‌دانستم و برای بردن هر تلاشی می‌کردم. شاید چند داور را هم آزار داده باشم که از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم. "تیم‌های کاشان، نیروی زمینی، تبریز و شیمیدر از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماندند و امسال رده‌های پنجم تا هشتم لیگ هم تعیین نمی‌شود.

نیمه نهاییِ چهار یار اصفهانی

یکی از جذابیت‌های مرحله نیمه نهایی، حضور چهار یار قدیمی تیم ذوب آهن اصفهان در چهار تیم مختلفی است که به این مرحله رسیده اند. اوشین ساهاکیان با پتروشیمی بندرامام، علی باهران با دانشگاه آزاد، آرن داودی با شهرداری اراک و محمدرضا اکبری با نفت آبادان در نیمه نهایی حضور دارند. این بازیکنان که در دهه هشتاد با تیم ذوب آهن به مراحل نهایی می‌رسیدند، بعد از صعود اراک به جمع تیم‌های نیمه نهایی، با کنار هم گذاشتنِ عکس‌های خود، بار دیگر روزهای بازی در اصفهان را یادآور شدند.

مشکل داخلی نفت با خارجی ها

مشکلات نفتی‌ها با بازیکنان خارجی به مرحله پلی آف لیگ هم کشیده شد. کادرفنی نفت با هر دو بازیکن خارجی این تیم از اواخر سال ۹۵ دچار مشکل شده بودند و ادامه این مشکلات به مرحله پلی آف کشید. نفتی‌ها بازیکنی به نام موریرا را به جای رایان ریچاردز به ایران آورند که شنیده می‌شود این بازیکن از نظر پزشکی تایید نشده است. محسن داوری سرپرست نفت در این باره توضیح داد: "هنوز موضوع قطعی نیست و تا فردا نهایی می‌شود. "

نفت با رد شدن موریرا، مجبور به استفاده دوباره از ریچاردز بازیکن سابقش می‌شود که طبق شنیده ها، حضور دوباره ریچاردز در ترکیب نفت قطعی شده است. پرکینز دومین بازیکن خارجی نفت در این مرحله است.تیم آبادانی در دو مسابقه اول نیمه نهایی میزبان دانشگاه آزاد است که یکی از تیم‌های منظم امسال بوده و دومینیک جونز را در کنار اوجیلوی به عنوان بازیکنان خارجی در اختیار دارد. نفت در مرحله قبل، شهرداری کاشان را در سه مسابقه شکست داد و دانشگاه آزاد با نتیجه ۳ بر یک در پلی آف، تبریز را برد و به نیمه نهایی رسید.

پتروشیمی با جیمز وایت ادامه می‌دهد

وضعیت سهمیه دوم خارجی پتروشیمی نیز تا چند روز قبل از پلی آف مشخص نبود. پتروشیمی یک بازیکن خارجی جدید را به عنوان بازیکن آزمایشی در تمریناتش داشت و علاوه بر این، دنیل جانسون و جیمز وایت همچنان در بندرامام مانده بودند. حامد حدادی تن‌ها بازیکنی به عنوان سهمیه خارجی بود که حضورش برای مراحل نهایی قطعی است. شنیده می‌شود پتروشیمی در نهایت جیمز وایت را برای مرحله نیمه نهایی و فینال در کنار حدادی نگه می‌دارد.

پتروشیمی در دو مسابقه اول نیمه نهایی، میزبان شهرداری اراک است که بعد از پنج بازی سخت مقابل شیمیدر به نیمه نهایی صعود کرد. در حالی که پتروشیمی از دوشنبه قبل بعد از سه برد مقابل نیروی زمینی به جمع چهار تیم برتر صعود کرده بود، تیم اراک روز جمعه بعد از پنج رقابت با شیمیدر، بلیت مرحله نیمه نهایی را به عنوان تیم آخر گرفت.

برنامه مرحله نیمه نهایی لیگ به این شرح است:

مسابقات اول، دوشنبه ۱۸ اردیبهشت

پتروشیمی - شهرداری اراک

نفت آبادان - دانشگاه آزاد

مسابقات دوم، سه شنبه ۱۹ اردیبهشت

پتروشیمی - شهرداری اراک

نفت آبادان - دانشگاه آزاد

مسابقات سوم، جمعه ۲۲ اردیبهشت

شهرداری اراک - پتروشیمی

دانشگاه آزاد - نفت آبادان

مسابقات چهارم در صورت نیاز روز شنبه ۲۳ اردیبهشت به میزبانی اراک و دانشگاه آزاد برگزار می‌شود و در صورتی که سری نیمه نهایی به رقابت پنجم بکشد، تیم‌های پتروشیمی و نفت آبادان روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت میزبان خواهند بود.

نظر شما