جلسه سرمربی تیم ملی فوتبال با رئیس جمعیت هلال احمر ایران؛

اعلام آمادگی هلال‌احمر برای تاسیس مرکز درمانی در زادگاه کی روش

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۱۷:۰۸:۰۸
کد خبر: ۵۵۶۷۲۹
اعلام آمادگی هلال‌احمر برای تاسیس مرکز درمانی در زادگاه کی روش
رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اعلام آمادگی کرد تا با همکاری صلیب‌سرخ موزامبیک و بررسی جزئیات، مرکز درمانی در موزامبیک راه‌اندازی کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سید امیرمحسن ضیائی در دیدار با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ابراز امیدواری کرد: تیم ملی فوتبال کشورمان بتواند برای دومین بار پیاپی با هدایت کارلوس کی‌روش به جام جهانی فوتبال صعود کند و نتایج بسیار خوبی در این رقابت‌ها به دست آورد.

وی همچنین با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال‌احمر ایران در کشورهای آفریقایی، از آمادگی این جمعیت برای تاسیس مرکز درمانی در موزامبیک، زادگاه کارلوس کی‌روش، به منظور ارائه خدمات درمانی، سلامت و توانبخشی به مردم این کشور خبر داد و گفت: هلال‌احمر ایران آمادگی دارد با همکاری صلیب‌سرخ موزامبیک و بررسی جزئیات، در موزامبیک مرکز درمانی تاسیس کند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هلال احمر ایران پیش از این برنامه‌ای برای این بخش از آفریقا نداشت، اما به علت حضور کارلوس کی‌روش در کشورمان، فعالیت درمانی در موزامبیک را به طور جدی بررسی می‌کند و کارشناسان خود را به این کشور اعزام خواهد کرد.

کارلوس کی‌روش هم در این دیدار، ابتدا به تولد خود در موزامبیک و شرایط زندگی در این کشور آفریقایی اشاره و اظهار کرد: بررسی وضع بهداشت و سلامت در قاره آفریقا به‌خصوص در کشورهایی همچون تانزانیا و موزامبیک نشان می‌دهد کمبود لوازم و امکانات اندک پزشکی و بهداشتی در کشورهای آفریقایی برای درمان بیماری‌ها از جمله مالاریا، موجب بروز مشکلات زیادی برای بیماران و مردم این کشورها شده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه مردم آفریقا باید از منابع بسیار اندک بهداشت و سلامت در کشور خود استفاده کنند، تصریح کرد: بیشتر جمعیت بیمار از جمله زنان و کودکان، زمانی به بیمارستان‌ها می‌رسند که دیگر دیر شده است؛ بیشتر آنان می‌میرند زیرا در آن لحظه کمترین کاری نمی‌توان برای آنان انجام داد که موجب نجات آنها شود.

کی‌روش همچنین به فاصله بسیار زیاد بیمارستان‌ها با مناطق روستایی اشاره و اظهار کرد: متاسفانه در شرایط نبود کمک‌های فوری؛ امیدی برای نجات بیماران وجود ندارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به دوستی خود با رئیس جمهور و افراد زیادی از جامعه پزشکی موزامبیک، در خصوص همکاری هلال‌احمر ایران و صلیب‌سرخ موزامبیک گفت: اگرچه تضمین نمی‌کنم اما معتقدم که مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت و صلیب‌سرخ موزامبیک از این همکاری استقبال خواهد کرد.

نظر شما