با حضور کی روش شاهد بازگشت مغزها به فوتبال هستیم

ساکت: برگزاری فینال جام حذفی در خرمشهر سنتی حسنه است

۱۳۹۶/۰۲/۲۱ - ۱۳:۰۰:۴۶
کد خبر: ۵۵۶۹۵۱
ساکت: برگزاری فینال جام حذفی در خرمشهر سنتی حسنه است
رییس سازمان تیم های ملی گفت: همه باید با هم کمک کنیم یک حضور مقتدرانه‌تر از این در فوتبال داشته باشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمدرضا ساکت در حاشیه مراسم فرهنگی سازمان لیگ که در مسجد شلمچه برگزار شد  عنوان کرد: سنت حسنه‌ای که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال گذاشت که فینال جام حذفی که در خرمشهر برگزار شود باعث پیوند ورزش و فوتبال با ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی شده است. جامعه فوتبال هم به عنوان بخش بزرگی از جامعه ورزشی ایران همگام با مردم است تا این سنت حسنه را ادامه دهد. من توفیق داشتم ۱۱ بار قبل هم به اینجا بیایم و امروز فقط به عنوان میهمان به اینجا آمده‌ام.دغدغه‌ای که به چشم آمد این بود که ورزشگاه خرمشهر باید از شرایط بهتری برخوردار شود و امکانات بهتری داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه این ورزشگاه مدتی رها شده بود و مجددا اداره کل ورزش و جوانان مسوولیت ورزشگاه را برعهده گرفته است و نگهداری آن را دراختیار گرفته است. متاسفانه طی ماه‌های اخیر این ورزشگاه شرایط نگهداری مناسب را نداشت و این اتفاق خوبی نیست در هر صورت برگزاری فینال جام حذفی یک ورزشگاه خوب و آبرومند را می‌طلبد. این ورزشگاه هم می‌تواند خوب باشد به شرطی که امکانات فراهم شود. آقایان اعلام کرده‌اند که طی ماه‌های اخیر به کیفیت چمن رسیده‌اند. همه نهادها و ارگان‌های مسوول باید کمک کنند این ورزشگاه حفظ شود ما مطمئن هستیم همه از این‌که این سنت حسنه چند سال قبل بنیانگذاری شده خوشحال هستم اما برگزاری فینال جام حذفی باید در یک ورزشگاه مطلوب باشد.

رییس سازمان تیم های ملی درباره برخی انتقادات نسبت به دعوت از محمد حسین کنعانی زادگان به تیم ملی بیان داشت: آن چیزی که فوتبال ما طی شش سال گذشته طی کرده به خاطر اندیشه‌های درست و حساب شده و دقیق آقای کی‌روش بوده است. روز گذشته هم صحبت‌های آقای مهاجرانی را خواندم او گفته است همیشه انتخاب‌های کی‌روش با برنامه و هدفمند بوده است که به نفع فوتبال ایران بوده است می‌خواهم یادآوری کنم شش ماه گذشته به ما نشان می‌دهد که اندیشه‌های آقای کی‌روش باعث حرکت رو به جلوی فوتبال ایران درعرصه ملی شده است. وی به رونق باشگاه‌ها کمک کمک کرده است.ما در کشورمان تلاش می‌کنیم که جلوی فرار مغزها را بگیریم. امروز فوتبال ملی با نگاهی که آقای کی‌روش با حمایت فدراسیون فوتبال داشته است باعث بازگشت مغزها شده است.

وی ادامه داد: بازیکنان شاخصی که ایرانی‌الاصل هستند به جهت این سیاست به فوتبال ملی ما وارد می‌شوند به‌طور مثال اشکان دژاگه، قوچان‌نژاد که شاید هم در ایران متولد نشده باشند و به جهت این‌که پدر و مادرشان ایرانی بودند به خوبی توسط آقای کی‌روش شناسایی شدند و با افتخار به تیم ملی آمدند.

ساکت افزود: از همه رسانه‌ها و کسانی که از تیم ملی حمایت کردند خواهش می‌کنم حمایت کنند زیرا الان که قدم‌های اساسی برمی‌داریم به این حمایت‌ها نیاز داریم. همه باید با هم کمک کنیم یک حضور مقتدرانه‌تر از این در فوتبال داشته باشیم. واقعا سیاست‌های آقای کی‌روش در این راستاست و خوشحالیم که نگاه ایشان و حرکت‌شان، برنامه‌ریزی‌ که انجام می‌دهد به بالندگی فوتبال ایران کمک می‌کند. ما امیدوار هستیم با سیاستی که در فیفا رخ داد و از صحنه آسیا به ۸.۵ افزایش یافت مطمئناً از سال ۲۰۲۶ ایران یک پای ثابت برای صعود به جام جهانی باشد. باید سیاست‌گذاری این‌گونه باشد که استعدادیابی بیشتری انجام دهیم و باشگاه‌ها هم به این استعدادها توجه کنند تا بتوانیم شرایط بهتری داشته باشیم.

رییس سازمان تیم های ملی خاطرنشان کرد: الان حدود یک ماه است نهضت بزرگ استعدادیابی در رده‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ شکل گرفته است این خروجی کاری است که در کارگروه ارتقاء فنی و توسعه ایجاد شده است. ما طی ماه‌های اخیر ۱۱ جلسه برگزار کردیم که آقای تاج هم در آن جلسات به همراه محصص، معینی حضور داشتند. این حضور باعث شده یک اقدام بسیار اساسی صورت گیرد و در اکثر شهرها الان کار استعدادیابی به‌طور کامل انجام می‌شود. در هر استان هیات فوتبال بهترین‌های خود را انتخاب می‌کند و با یک اردوی چند روزه ۱۰ استعدادیاب این نفرات را زیر نظر می‌گیرند تا آنها بتوانند در فهرست تیم ملی قرار بگیرند. این آن نگاهی بود که روزی نویدش به شما داده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز