معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان:

وزارت ورزش با توزیع کنندگان مکمل‌های غیرمجاز، برخورد جدی می‌کند

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۱۰:۴۷:۳۱
کد خبر: ۵۵۹۲۰۳
وزارت ورزش با توزیع کنندگان مکمل‌های غیرمجاز، برخورد جدی می‌کند
عبدالحمید احمدی گفت: برای ورزشکاران رشته‌های مختلف قهرمانی در کنار تیم‌ها، کارشناسان و کسانی که آشنا به حوزه تغذیه بودند به کارگرفته شدند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در همایش سمپوزیوم مکمل‌های غذایی از جدیت وزارت ورزش در امر مبارزه با توزیع مکمل‌های غیرقانونی خبر داد.

دکتر احمدی در ابتدای این همایش اظهار داشت: از ستاد برگزاری همایش مکمل های غذایی و رژیمی و نخستین سمپوزیوم ویژه مکمل های ورزشی تشکر می کنم. امروز شاهد شکل گیری پنجمین همایش هستیم. وزیر ورزش و جوانان به علت مشغله زیاد نتوانست در این همایش شرکت کند اما سلام و قدردانی خود را به برگزار کنندگان این همایش اعلام کرد. وزارت ورزش و جوانان از موضوع مکمل های ورزشی حمایت های ویژه‌ای خواهد کرد زیرا اکنون مکمل های غذایی و رژیمی در ورزش نقش موثری دارند به ویژه قهرمانان ورزشی که در مسابقات مختلف با مکمل های ورزشی درگیر هستند. وزارت ورزش و جوانان نیز در این راستا از اساتید و پژوهشگران این مکمل ها دعوت می کند تا از نکات علمی و آموزشی آنها استفاده کند.

دکتر احمدی در ادامه گفت: امروزه استفاده از مکمل های ورزشی یک موضوع مهم است زیرا استفاده بیش از اندازه ورزشکاران از مکمل های ورزشی باعث شده تا مشکلات بسیاری در میان ورزشکاران به وجود آورد. باشگاه‌های ورزشی به ویژه رشته بدنسازی هم با توزیع مکمل های غیرقانونی به ورزشکاران و ورزش دوستان آسیب می رساند که برای آنها مشکلات فراوانی را ایجاد می کند.

معاون فرهنگی وزیر ورزش گفت: وزارت ورزش و جوانان به ساماندهی مکمل های ورزشی نگاه ویژه ای دارد. تعداد قابل توجهی از باشگاه‌های ورزشی مشکلات جدی برای  ورزشکاران به وجود آوردند و بسیاری از باشگاه های ورزشی در این موارد سواستفاده‌هایی انجام دادند و مصرف کنندگان هم به دلیل کم دانشی از این مکمل ها استفاده کردند و متاسفانه سلامت آنها به خطر افتاد. استفاده بی رویه از مکمل های ورزشی باعث شد تا آلودگی قابل توجهی در بدن ورزشکاران به وجود آید در حالی وزارت ورزش و جوانان با توزیع کنندگان مکمل های غیرمجاز در برخی از باشگاه های ورزشی برخورد جدی کرده اند و تعدادی از این باشگاه ها از فعالیت آنها جلوگیری شد. سعی کردیم با برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان، ورزشکاران و مدیران باشگاه وجود مکمل های غیرمجاز و آسیبی که به سلامت ورزشکاران ایجاد می شود آنها را نسبت به موضوع آگاه کنیم.

دکتر احمدی در ادامه اظهار داشت: برای ورزشکاران رشته های مختلف قهرمانی در کنار تیم‌ها، کارشناسان و کسانی که آشنا به حوزه تغذیه بودند به کارگرفته شدند تا تیم های ورزشی با تغذیه مناسب و استفاده از مکمل های اصولی ورزشی راهنمایی شوند. برای توزیع مکمل های ورزشی با سازمان غذا و دارو همکاری مناسبی انجام شد تا مکمل هایی که براساس استانداردهای لازم هستند توزیع شود و ورزشکار با استفاده بی رویه این مکمل ها با مشکلات عمده ای روبرو نشود.

وی در پایان اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان در این راستا نظارت‌های خود را بیشتر کرده است و در  2الی3 سال گذشته عزم جدی برای توزیع غیرمجاز مکمل های ورزشی در باشگاه ها برنامه ریزی شده است. مهمترین گام وزارت ورزش و جوانان در راستای مکمل های ورزشی مبارزه با دوپینگ بوده است که ورزشکاران براساس اصول ورزشی از مکمل های ورزشی استفاده کنند. می‌توان با یک حرکت چند بعدی در حوزه آموزش و نظارت و مبارزه با عواملی که این وضعیت را تحمیل می کند یک فضای سالمی برای ورزشکاران در عرصه ورزش فراهم آورد. برای رسیدن به فضای مناسب و سالم ورزشی نیازمند همکاری و هم افزایی علمی و آموزش کشور است تا این استفاده سالم از مکمل های ورزشی به یک وضعیت مطلوب برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز