چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی؛

طلای ۹۴ کیلوگرم بر گردن ایوب موسوی

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۱۸:۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۵۹۵۳۰
طلای ۹۴ کیلوگرم بر گردن ایوب موسوی
ایوب موسوی وزنه بردار94 کیلوگرم کشورمان با کسب رکورد381 کیلوگرم درمجموع موفق به کسب یک مدال طلا برای کاروان کشورمان شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،چهارمین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های کشورهای اسلامی با برگزاری مسابقات دسته  ۹۴ کیلوگرم در سالن آزال کلاب ادامه یافت. در این وزن که ۱۳ وزنه‌بردار حضور داشتند، ایران دو نماینده داشت و ایوب موسوی و محمد زارعی به رقابت با سایرین پرداختند.

در حرکت یکضرب ابتدا محمد زارعی رو تخته رفت و با ۱۶۱ کیلوگرم کارش را شروع کرد. در حرکت دوم وزنه ۱۶۶ کیلوگرم را انداخت اما در حرکت سوم جبران کرد و وزنه ۱۶۷ را بالای سر برد تا در یکضرب سوم شود.

ایوب موسوی نیز در حرکت یکضرب کارش را با ۱۶۱ کیلوگرم شروع کرد در حرکت دوم وزنه ۱۶۶ کیلو را بالای سر برد و در حرکت سوم موفق شد وزنه ۱۶۹ کیلوگرم را مهار کند تا در حرکت یکضرب دوم شود.

در حرکت یکضرب فرخودبک سوبیروف از ازبکستان ۱۷۰ کیلوگرم اول شد.

در حرکت دوضرب باز هم این محمد زارعی بود که به عنوان نفر نخست روی تخته آمد و با وزنه ۱۹۹ کیلوگرم شروع کرد اما در مهار آن ناکام بود. زارعی در حرکت دوم ۲۰۰ کیلو را بالای سر برد، اما در حرکت سوم وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را انداخت تا با همان ۲۰۰ کیلوگرم به رتبه ششمی حرکت دوضرب قناعت کند.

بدین ترتیب محمد زارعی با رکورد ۲۶۷ کیلوگرم در مجموع به رتبه پنجمی رسید.

ایوب موسوی کار خود را در حرکت دوضرب با وزنه ۲۰۵ کیلوگرم آغاز کرد و آن را بالای سر برد. در حرکت دوم ۲۱۰ کیلو را نیز مهار کرد و در حرکت سوم ۲۱۲ کیلو را نیز با اقتدار بالای سر برد تا در حرکت دوضرب اول شده با شایستگی با رکورد ۳۸۱ کیلو مدال طلا را به سینه بزند.

در حرکت دوضرب روشن فتح‌الله‌یف از آذربایجان با ۲۱۱ کیلو دوم و فرخودبک سوبیروف از ازبکستان با ۲۱۰ کیلو سوم شدند.

در مجموع بعد از ایوب موسوی، فرخودبک سوبیروف از ازبکستان با ۳۸۰ کیلوگرم در جایگاه دوم ایستاد و نقره گرفت و روشن فتح‌الله‌یف وزنه‌بردار میزبات با ۳۷۶ کیلو سوم شد تا برنز بگیرد

 

نظر شما