رحیمی: وزنه برداری مازندران در سال ۹۶ آکادمیک هدایت می شود

۱۳۹۶/۰۳/۰۳ - ۱۰:۳۱:۲۹
کد خبر: ۵۶۳۲۰۲
رییس هیأت وزنه برداری استان مازندران گفت: سعی داریم وزنه برداری استان را آکادمیک و با علم روز دنیا به جلو ببریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عباس رحیمی، رییس هیأت وزنه برداری استان مازندران، درخصوص عملکرد سال 95 وزنه برداری مازندران تصریح کرد: هیأت وزنه برداری استان مازندران برای شناختن وزنه برداران برتر در سطح استان و حضور آنها در مسابقات قهرمانی کشور، با برنامه ریزی منظم مسابقات استانی را در طول سال برگزار می کند. رده های سنی پایه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و هیأت وزنه برداری مازندران به دلیل پرورش استعدادهای وزنه برداری یکی از قطب های وزنه برداری کشور است. در سال 95 نیز در تمامی برنامه های که داشتیم بسیار موفق عمل کردیم  و در رده های سنی مختلف مسابقات استانی را برگزار کردیم و در نهایت نمایندگان ما در رقابت های قهرمانی کشور روی سکو قرار داشتند. 

رییس هیأت وزنه برداری استان مازندران درخصوص برگزاری مسابقات رده سنی مختلف در داخل استان، گفت: رقابت های رده سنی نونهالان(10، 11 و 12 سال) 25 تیر به میزبانی شهرستان آمل، رده سنی نوجوانان(13، 14 و 15 سال) 26شهریور در قائمشهر، رده سنی نوجوانان (16 و 17 سال) 29 مرداد در بابلسر، رده سنی جوانان (19،18 و 20 سال) 19 آذر در بابلسر و در نهایت در رده بزرگسالان نیز مسابقات در روز 8 بهمن و به میزبانی نوشهر برگزار شد.

وی ادامه داد: لیگ وزنه برداری استان مازندران را نیز به نام زنده یاد حاج حسین ضمیریان در شهرستان ساری و 6 اسفند سال 95 برگزار کردیم. بدین ترتیب با انتخاب نفرات برتر در رده سنی مختلف توانستیم تیم های خود را به مسابقات قهرمانی کشور اعزام کنیم. تیم نونهالان به جشنواره استعدادیابی در گرگان رفت و باربد مولایی به عنوان خوش تکنیک ترین وزنه بردار انتخاب شد. تیم نوجوانان رده سنی 13، 14 و 15 سال در ارومیه به قهرمانی دست یافت. تیم نوجوانان رده سنی 16 و 17 سال در تبریز به مقام سوم رسید. تیم جوانان رده سنی 18، 19 و 20 سال در کرج سوم شد. تیم بزرگسالان استان با میانگین سنی 20 سال هم در اهواز جایگاه سومی را از آن خود کرد. تیم پیشکسوتان مان هم یکسال پیش و در روز 3خرداد سال 95 در مراغه 3مدال طلا و 3مدال برنز بدست آورد.

رحیمی در خصوص بحث فعالیت های آموزشی هیأت وزنه برداری استان مازندران برای مربیان شهرستان ها اضافه کرد: 28 اردیبهشت تا 5 خرداد سال 95 کلاس های مربی گری و داوری درجه 3 را به میزبانی شهرستان ساری و سالن امام رضا (ع) برگزار کردیم.

رییس هیأت وزنه برداری استان مازندران درباره تقدیر از قهرمانان مازندرانی در مسابقات داخلی و بین المللی تاکید کرد: در طول سال 95 وزنه برداران استان در مسابقات قهرمانی کشور 48مدال و در رقابت های بین المللی 26 مدال را بدست آوردند و از تمامی آنها به همراه مربیان شان تجلیل کرده ایم. 

رحیمی درخصوص کارهای فرهنگی که در هیأت وزنه برداری استان مازندران صورت گرفته است، اظهار داشت: در امور فرهنگی نیز فعالیت های زیادی را انجام دادیم.در این حوزه هم فعالیت داریم و از وجود اهل فن دراین بخش استفاده می کنیم.هیأت وزنه برداری استان مازندران سعی کرده است در مسابقات و لیگ استانی از قهرمانان و پیشکسوتانی که در قید حیات هستند، تقدیر به عمل آورد و برهمین اساس به آنها می گویم که همیشه به یادشان هستیم. در برگزاری مسابقات و لیگ استان از استاد برومند، رمضانعلی تیموری، استاد غزالیان، حسین توکلی و بهدادسلیمی تقدیر نموده ایم و حتی در آخرین دوره نیز امسال(سال 96 ) برگزار خواهد شد از استاد محمد نوری سرمربی و مربی اسبق تیم ملی وزنه برداری کشورمان تقدیر به عمل خواهیم آورد.

وی در خصوص برنامه های وزنه برداری استان مازندران در سال 96 نیز گفت: مسابقات قهرمانی و لیگ استان را در تمامی رده های سنی مانند گذشته با قدرت ادامه می دهیم. همچنین سه مرحله کلاس علم تمرین را در طول سال 96 برای مربیان استان برگزار خواهیم کرد. 

رییس هیأت وزنه برداری استان مازندران در خصوص ارتقاء سطح دانش مربیان وزنه برداری نیز خاطرنشان کرد: سعی داریم وزنه برداری استان را با علم روز دنیا به جلو ببریم و یکی از مهمترین کارهای صورت گرفته در هیأت وزنه برداری مازندارن برگزاری جلساتی با مسئولان دانشکده علمی کاربردی ورزش بود. این دانشکده زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان مازنداران است و رشته وزنه برداری هم در این دانشکده تدریس می شود و7 مربی و علاقمندان به این رشته در این کلاس ها شرکت می کنند. امیدورایم در سال 96 تعداد دانشجو در رشته وزنه برداری از 20 نفر افزایش داشته باشد تا با تحصیلات عالیه کمک شایانی به وزنه برداری مازندران و کشور شود.

وی در خصوص کمبود امکانات هیأت وزنه برداری استان مازندران تاکید کرد: امکانات سخت افزاری از قبیل میله و صفحه با این جمعیت وزنه بردار بسیار کم است. هر سال 2 ست میله و صفحه از فدراسیون دریافت کردیم ولی جوابگویی وزنه برداری این استان نیست. به این منظور خودمان نیز برای افزایش امکانات سخت افزاری هزینه کرده ایم. 

رحیمی در خصوص راه اندازی خانه وزنه برداری اختصاصی در شهرستان ساری گفت: ساختمان اداری خانه وزنه برداری شهرستان ساری در حدود 80 درصد ساخته شده است. امیدواریم با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران و مسئولان ورزش عملیات ساخت خانه وزنه برداری زودتر پیش برود. همچنین تلاش داریم هیأت های وزنه برداری جدیدی را در شهرستان های کوچک ایجاد کنیم.

وی در پایان گفت: هیأت شهرستان بزرگ مانند ساری، قائمشهر و بابل که از یک سالن وزنه برداری مجهز رنج می برند، ایجاد سالن های وزنه برداری باعث شود تا وزنه برداران با استعداد و قدرتمندی به سطح اول وزنه برداری کشور برسند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز