پنجمین حضور شکوهمند جوانان ایران در آوردگاه جهانی؛

سیر صعودی بسکتبال با باز شدن درهای جهانی

۱۳۹۶/۰۳/۰۵ - ۱۶:۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۶۴۱۰۱
سیر صعودی بسکتبال با باز شدن درهای جهانی
با به بار نشستن ثمرات برجام و باز شدن درهای جهانی به روی ایران میتوان انتظار داشت بسکتبال به موفقیت‌های دوچندان برسد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم بسکتبال جوانان ایران پس از قهرمانی در مسابقات آسیایی سال گذشته تهران براى پنجمین حضور در رقابتهاى جهانى این رده در مصر آماده می شود.

منصفانه بگوییم بسکتبال جوانان ایران روند رو به رشدى در دوره های گذشته داشته است و امیدها براى درخشش جوانان ایران در مسابقات پیش‌رو و حضور در جمع هشت تیم برتر رقابتها زیاد است. تیم جوانان ایران برای اولین بار در سال 2003 توانست به مسابقات جهانی یونان راه یابد در این دوره از مسابقات در بین 16 تیم در جایگاه 16 قرار گرفت. تیم جوانان ایران در مسابقات جهانی 2007 صربستان و 2009 نیوزلند با یک پله صعود در بین 16 تیم حاضر در مسابقات در جایگاه 15 قرار گرفت ایران در سال 2013 مسابقات جهانی چک در بهترین جایگاه جهانی خود یعنى رده یازدهم جهان قرار گرفت.

البته این روند روبه رشد در مسابقات جهانى ٢٠١٥ یونان متوقف شد و مهمترین دلیل آنهم فاصله مدیریتى بود که به دلیل انتخابات ریاست فدراسیون ایجاد شد و حضور سرپرست و دور شدن مدیریت عالى فرصت بزرگى را نه تنها در این بخش بلکه کسب سهمیه المپیک را نیز گرفت.

حال با گذشت دو سال و ایجاد ثبات در مدیریت  فدارسیون بسکتبال و از طرف دیگر با به بار نشستن ثمرات برجام و باز شدن درهای جهانی به روی ایران میتوان انتظار داشت این تیم با مدیریت و توجه رییس و مجموعه تصمیم گیران فدراسیون با تدارکات مناسب و برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم تراز اول جهان پا به عرصه مسابقات جهانی بگذارد و آرزوى  دیرینه جامعه بسکتبال را به واقعیت تبدیل کند.

آرش یزدانیان- مربى تیم  ملى نوجوانان ایران و باشگاه باتیس

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز