حسین اوجاقی در گفتگو با برنا:

موفقیت ووشو در بازی‌های کشورهای اسلامی ۱۰۰درصدی است/ جوانگرایی در کنار تجربه رمز موفقیت ما در مسابقات جهانی بود

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۱۰:۳۶:۲۱
کد خبر: ۵۶۸۳۲۳
موفقیت ووشو در بازی‌های کشورهای اسلامی ۱۰۰درصدی است/ جوانگرایی در کنار تجربه رمز موفقیت ما در مسابقات جهانی بود
سرمربی تیم ملی ووشو گفت: در مسابقات کشورهای اسلامی یکی از موفق‌ترین رشته‌ها بودیم که موفقیت صد درصدی را کسب کردیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو درخصوص عملکرد ملی‌پوشان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی و همچنین برنامه تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی صحبت کرد.

اوجاقی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به موفقیتی که ووشوکاران ایران در مسابقات کشورهای اسلامی به دست آوردند اظهار کرد: تیم ملی در چند سال گذشته از یکسری نیروهای خوب و باتجربه بهره گرفته است ولی باید در کنار این بازیکنان از نیروهای جوان نیز استفاده می‌کردیم. به همین خاطر در بازی‌های کشورهای اسلامی از جوانان استفاده کردیم و به لطف خدا توانستیم موفقیت صد درصدی را کسب کنیم. بهرحال بازیکنانی که چند سال است در خدمت تیم ملی هستند ممکن است به خاطر مصدومیت و یا خداحافظی دیگر در تیم نباشند و ما نمی‌بایست دستمان خالی می‌شد.

وی در ادامه افزود: برای اینکه بتوانیم موفقیت‌های ووشو را در سال‌های بعد نیز ادامه دهیم از دو سال گذشته شروع به جوانگرایی و دعوت از بااستعدادها کردیم و از بین نوجوانان و جوانانی که از سراسر کشور به اردوها دعوت می‌کنیم توانستیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم. مسابقات کشورهای اسلامی فرصت خوبی بود که بتوانیم از جوانان به بهترین شکل بهره بگیریم و برای مسابقات جهانی با ترکیبی از نیروهای باتجربه و جوان حاضر شویم.

سرمربی تیم ملی ووشو درخصوص نحوه انتخاب ملی‌پوشان برای مسابقات جهانی گفت: کسانی که سال گذشته در مسابقات لیگ موفق به کسب مدال شدند و همچنین کسانی که در مسابقات آسیایی و جهانی توانستند مدال بگیرند برای رقابت‌های انتخابی تیم ملی به اردو دعوت خواهند شد. با توجه به مصدومیتی که قلی‌پور به دست آورد به احتمال زیاد در لحظه‌های آخر به تیم ملی اضافه شود که امیدواریم این اتفاق بیفتد چون قلی‌پور یکی از بهترین بچه‌های ما است. ولی محسن محمدسیفی قطعا در تیم ملی حضور خواهد داشت. نبود نیروی باتجربه‌ای همچون سجاد عباسی که سال گذشته از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد ما را به این واداشت که بیشتر به دنبال استفاده از نیروهای جوان باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که رشته تالو نیز می‌تواند همانند ساندا به موفقیت‌های جهانی دست پیدا کند، اظهار کرد: موفقیت‌هایی که در ساندا به وجود آمد حاصل تلاش تیمی بود که مدت‌ها برای آن زحمت کشیده بودیم. در مسابقات کشورهای اسلامی اگر رشته تالو نیز بود قطعا می‌توانست به موفقیت برسد. رشته تالو در سال‌های آینده به موفقیت‌های چشم‌گیری خواهد رسید چون در این سال‌ها روی پایه‌های این رشته بسیار کار شده است و فدراسیون ووشو روی نونهالان و نوجوانان این رشته سرمایه‌گذاری انجام داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز