آینده تیم ملی والیبال روشن است؛

جسارت و خودباوری جوانان، رمز موفقیت ایران/ بازگشت امید با تدبیر کولاکوویچ

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۰:۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۶۸۸۴۲
جسارت و خودباوری جوانان، رمز موفقیت ایران/ بازگشت امید با تدبیر کولاکوویچ
ملی‌پوشان ایران در هفته دوم لیگ جهانی این پتانسیل را دارند که بازی‌های بهتری را از خود به نمایش بگذارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، لیگ جهانی والیبال در حالی از هفته پیش آغاز شد که تیم ملی ایران در این دور از رقابت‌ها با تغییر و تحولات زیادی به میدان رفت. نبود چند بازیکن اصلی برای ایران شاید ذهن خیلی از هواداران را نگران می‌کرد، چراکه تیم ملی ایران مجبور بود با چند گزینه جوان که تجربه رقابت‌هایی در این سطح را ندارند به میدان برود. شهرام محمودی و محمد موسوی دو بازیکنی هستند که چند سال است به صورت ثابت در تیم ملی حضور دارند و از مهره‌های کلیدی به شمار می‌آیند و در زمان حضور ولاسکو، کواچ و لوزانو نیز به صورت ثابت برای تیم ملی بازی می‌کردند و در این دوره از لیگ جهانی این دو بازیکن تیم را همراهی نمی‌کردند. از طرف دیگر محمدرضا مهدوی نیز سال گذشته از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و این موضوع باعث شد که ترکیب تیم ملی جوانتر شود.

در هفته اول لیگ و بازی مقابل ایتالیا شاید بیشتر جای خالی چند بازیکن اصلی مشخص بود و جوانانی که در تیم ملی حضور داشتند هنوز با جو مسابقات آشنا نبودند. بعد از رفتن لوزانو گزینه‌های زیادی برای هدایت تیم ملی مطرح شد ولی در نهایت این کولاکوویچ بود که هدایت ملی‌پوشان ایران را بر عهده گرفت و اولین مسابقاتی که به صورت رسمی روی نیمکت ایران نشست بازی مقابل ایتالیا بود. تیم ملی ایران اولین بازی خود را مقابل تیم قدرتمند ایتالیا با نتیجه 3 بر صفر واگذار کرد ولی در این بازی ملی‌پوشان ایران نشان دادند که این توانایی را دارند که مقابل نایب قهرمان المپیک ریو بازی خوبی را نشان دهند. حتی در بعضی اوقات چند امتیاز از تیم حریف پیش افتادند ولی در نهایت نتوانستند نتیجه را حفظ کنند و همه ست‌ها را با کمترین اختلاف ممکن واگذار کردیم.

در بازی دوم مقابل برزیل قهرمان المپیک ریو بازیکنان ایران بیشتر در زمین خود را پیدا کردند و در اولین ست نیز به پیروزی رسیدند که این نشان می‌داد جسارت بازیکنان برای مقابله با تیم‌های بزرگ بیشتر شده است. درست است که این بازی را نیز واگذار کردیم ولی روند بازی ملی‌پوشان به صورت مطلوبی بود. بازی سوم مقابل لهستان اوج خودباوری بازیکنان ایران بود که در دریافت‌ها نیز بسیار موفق عمل کردند و پیروزی دلچسبی را به دست آوردند. قطعا با روند روبه رشدی که تیم ملی ایران در پیش گرفته و پیروزی که مقابل لهستان به دست آورد این امید وجود دارد که در هفته دوم لیگ جهانی تیم ملی ایران که از امتیاز میزبانی نیز بهره می‌برد بتواند بازی‌های روانتر و منجسم‌تری به نمایش بگذارد و امتیازهای خوبی را به دست آورد. هرچند که برای بررسی عملکرد کولاکوویچ بسیار زود است ولی به نظر می‌رسد این مربی توانسته تا حدی جسارت را به جوانان با استعداد ایران القا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز