مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا؛

دو مدال نقره سابر ایران مسجل شد/ برتری رهبری مقابل قهرمان المپیک

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۱۳:۳۷:۲۷
کد خبر: ۵۷۳۹۱۹
دو مدال نقره سابر ایران مسجل شد/ برتری رهبری مقابل قهرمان المپیک
دو نماینده سابریست ایران به مرحله نیمه نهایی رقابت های قهرمانی آسیا در هنگ کنگ صعود و مدال نقره خود را قطعی کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، این رقابت ها از 25خردادماه در هنگ کنگ آغاز شد که نمایندگان ایران در بخش سابر با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاک دامن، محمدفتوحی و محمد رهبری به مصاف حریفان خود رفتند.عابدینی، پاکدامن و فتوحی هر کدام با پنج پیروزی و یک باخت و رهبری با چهار پیروزی و یک باخت به جدول اصلی رقابت ها راه یافتند.

ملی پوشان سابر به دلیل پیروزی های درخشان خود در جدول مقدماتی در جدول 64 نفر با قرعه استراحت رو به رو شدند.در جدول 32 نفر مسابقات پاکدامن مقابل حریف تایلندی خود به پیروزی رسید، فتوحی برابر شمشیرباز قزاقستانی غلبه کرد، عابدینی حریف چینی خود را حذف کرد و محمد رهبری هم در مصاف با شمشیرباز قزاقستانی که در المپیک نیز حضور داشت، پیروز شد.

در مجموع هرچهار نماینده ایران به جمع 16 نفر برتر راه یافتند.در این میان پاکدامن و رهبری در یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا برابر حریفان خود به نیمه نهایی رسیدند.رهبری برابر قهرمان المپیک به پیروزی رسید و پاکدامن هم محمد فتوحی را شکست داد.عابدینی هم با شکست عجیب برابر حریف کره جنوبی خود از رسیدن به جمع هشت نفر و کسب مدال بازماند و درنهایت دهم شد.

عابدینی شانس اول طلای این مسابقات بود.اما در بخش اپه مردان محمدرضایی، طاهرعاشوری، محمداسماعیلی و محمد کیهانی به میدان رفتند که اسماعیلی با پنج پیروزی و یک باخت، عاشوری و رضایی هر کدام با چهار پیروزی و دو باخت و کیهانی با سه پیروزی و سه شکست در مرحله مقدماتی به جدول اصلی و حذفی این رقابت ها راه یافتند.

اما محمد کیهانی مقابل حریف ازبسکتانی خود نتیجه را واگذار کرد و از راه یابی به مرحله یک سی و دوم بازماند.نمایندگان ایران سپس در مرحله یک سی و دوم به مصاف حریفان رفتند که طاهر عاشوری با غلبه بر حریف هنگ کنکی خود به مرحله یک شانزدهم راه یافت، اسماعیلی و رضایی با وجود ارائه نمایشی قابل قبول مقابل حریفانی از قرقیزستان و قزاقستتان از ادامه رقابت ها بازماندند.در مرحله یک شانزدهم عاشوری تنها نماینده ایران به مصاف کیونگ قهرمان المپیک و جهان از کشور کره جنوبی رفت و با شکست مقابل این شمشیرباز از ادامه رقابت‌ها بازماند.

در بخش اپه زنان سکینه نوری، مهساپور رحمتی و اعظم بختی به این رقابت ها اعزام شدند که درجدول مقدماتی نوری و رحمتی هر کدام با سه پیروزی و بختی با دو پیروزی به جدول اصلی و جمع 64 نفر برتر مسابقات قهرمانی آسیا راه یافتند.

پوررحمتی در مرحله بعدی با غلبه بر حریف سنگاپوری خود به جمع 32 ورزشکار برتر راه یافت. بختی با مغلوب شدن برابر نماینده سنگاپور از ادامه رقابت‌ها بازماند و نوری هم به دلیل نتایج درخشان خود در مرحله مقدماتی به صورت مستقیم به جمع 32 شمشیرباز برتر راه یافت.در این مرحله پور رحمتی و نوری به ترتیب برابر حریفانی از قزاقستان و سنگاپور شکست خوردند و از دور رقابت ها حذف شدند.این رقابت ها 25 خردادماه پایان می یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز