سخنگوی فراکسیون ورزش در گفتگو با برنا:

تصمیم خاصی در جهت واگذاری استقلال و پرسپولیس وجود ندارد/ باشگاه نفت یک قربانی واگذاری اشتباه بود/ دکتر روحانی با ظرافت خاصی ورزشکاران‌مان را نمایندگان جنگ نرم دانستند

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۵۹۲۸
تصمیم خاصی در جهت واگذاری استقلال و پرسپولیس وجود ندارد/ باشگاه نفت یک قربانی واگذاری اشتباه بود/ دکتر روحانی با ظرافت خاصی ورزشکاران‌مان را نمایندگان جنگ نرم دانستند
عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش گفت: آقای دکتر روحانی با ظرافت خاصی به این موضوع اشاره داشتند که ورزشکاران مان نمایندگان جنگ نرم در دنیا هستند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سید فرید موسوی نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش در گفتگویی با خبرنگار برنا گفت: برای واگذاری باشگاه ها به بخش خصوصی این بار قطعا باید زیر ساخت های لازم جهت چنین واگذاری هایی صورت بگیرد.

در ادامه می توانید مصاحبه خبرنگار ما با این عضو کمسیون اقتصادی ورزش را بخوانید:

*آقای دکتر نظر شما درباره عملکرد فوتبال و صعود ایران به جام جهانی چیست؟

ضمن تبریک صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به جام جهانی روسیه، جادارد به رسم قدر شناسی تشکر ویژه ای هم داشته باشیم از آقای کی روش و تمام اعضای کادر فنی، چه آنهایی که در این چند بازی آخر کنار تیم حضور داشتند، چه کسانی که از دور اول  شروع رقابت ها همراه تیم بودند و با تلاش فراوان توانستند بار دیگر پرچم ایران را در قله جام جهانی به اهتزاز در بیاورند. به طور حتم حضور دوباره ما در جام جهانی و بدست آوردن رکوردهای متعدد در راه حضور در بزرگترین تورنمنت ملی جهان فوتبال بدون برنامه ریزی و رعایت اصول حرفه ای در لایه لایه های فوتبال ما امکان پذیر نبوده است، کما اینکه به طور حتم با کمبودهای فراوانی مواجه هستیم. ولی تداوم حضور قطعا چشم ها را بازتر خواهد کرد تا همواره با جرقه ای به دنبال موفقیت در ورزش نباشیم. در ملاقات آقای رییس جمهور با تیم ملی، آقای دکتر روحانی با ظرافت خاصی به این موضوع اشاره داشتند که ورزشکارانمان نمایندگان جنگ نرم در دنیا هستند. تمام کسانی که در شب بازی ایران و ازبکستان و جشن صعود در خیابان ها حضور داشتند، به عینه شاهد غرور ملی در جامعه و ایجاد نشاط در میان جوانانمان بودند. باید تلاش کنیم تا در طول سال بارها شاهد چنین رویدادهایی در جامعه باشیم

*آیا برنامه ای برای باز شدن پرونده واگذاری استقلال وپرسپولیس در مجلس وجود دارد؟ نظر شخصی شما چیست؟

در حال حاضر برنامه و تصمیم خاصی در جهت واگذاری استقلال و پرسپولیس وجود ندارد. اگر که خاطرمان یاری کند و به چنین روزهایی در سال گذشته برگردیم، به یاد می آوریم که اهالی فوتبال و مسئولین بعد از واگذاری باشگاه نفت تا چه حد خوشحال بودند.اما با گذشت زمان همگی به این اتفاق نظر رسیدیم که این شکل واگذاری اشتباه است. من هم مانند همه ورزشدوستان اعتقاد دارم که اگر به پیشرفت ورزشمان علاقه داریم باید به سمت خصوصی سازی پیش برویم، ولی نباید یک اشتباه را مجددا تکرار کنیم. باشگاه نفت یک قربانی واگذاری اشتباه بود. برای واگذاری باشگاه ها به بخش خصوصی این بار قطعا باید زیر ساخت های لازم جهت چنین واگذاری هایی صورت بگیرد.به طور حتم با کارشناسی هایی دقیق تر موارد مشابه قبلی تکرار نخواهد شد.

*شما به عنوان نماینده تهران موافق کمک شهرداری یا واگذاری سرخ آبی های پایتخت هستید؟

من هم مانند همه ورزش دوستان اعتقاد دارم که اگر به پیشرفت ورزشمان علاقه داریم باید به سمت خصوصی سازی پیش برویم ، ولی نباید یک اشتباه را مجددا تکرار کنیم. باشگاه نفت یک قربانی واگذاری اشتباه بود. برای واگذاری باشگاه ها به بخش خصوصی این بار قطعا باید زیر ساخت های لازم جهت چنین واگذاری هایی صورت بگیرد.به طور حتم با کارشناسی هایی دقیق تر موارد مشابه قبلی تکرار نخواهد شد.

*تهران پتانسیل بالایی در ورزش ایران دارد آیا در برنامه ششم توسعه بودجه ای برای بیشتر شدن سرانه ورزش در پایتخت در نظر گرفته شده است؟

در برنامه ششم توسعه  اعتبارات مناسبی برای حوزه ورزش دیده شده که در بودجه سال جاری نیز حسب همان مصوبات اعتبارات لازم  پیش بینی و مصوب گردید. عمده اعتبارات برای بودجه ورزش استانی است که استان تهران هم از این منظر استثنا نیست و حسب برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری بسیاری از اماکن ورزش تهران از اعتبارات تخصیص یافته به اتمام خواهند رسید. این امر صرفا شهر تهران نبوده و اماکن ورزشی مختلفی در سایر شهرها من جمله شهر ری، اسلامشهر و پردیس از این اعتبارات استفاده کرده و بستر مناسبی برای توسعه ورزشی فراهم خواهد شد.

*نظر شما درباره پیشرفت ورزش ایران در بعد قهرمانی و همگانی طی برنامه ششم چیست؟

بر اساس مصوبات برنامه ششم دولت مکلف است که ۲۷ صدم درصد از کل ۹ درصد مالیات ارزش افزوده را به توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، فدراسیون بین المللی ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای و ورزش بانوان و زیرساخت های ورزش و به ویژه حوزه جانبازان و معلولان اختصاص دهد. همچنین ۱۰۰ درصد درآمدهای حاصل از اجرای این بند صرف توسعه ورزش می شود که برای استان ها اختصاص داده خواهد شد و در بودجه سنواتی نیز باید پیش بینی شود که این اعتبار فقط در استان ها هزینه می شود. از مبلغ یک هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان که در بودجه دیده شده، ۷۵۷ میلیارد تومان آن، به صورت مستقیم به استان ها داده می شود و ۶۸۴ میلیارد تومان آن در اختیار وزارت  ورزش و جوانان قرار می گیرد. لازم به توضیح است ۲۵ درصد، صرف امور اجرایی در استان ها می شود و ۲۰ درصد از تملک دارایی نیز در اختیار شرکت توسعه قرار می گیرد که بازهم باید در استان ها هزینه شود؛ بنابراین هم بودجه هیات های ورزشی و هم بودجه عمرانی به نحو قابل توجهی افزایش پیدا می کند. همچنین  ۲۰ درصد از  اعتبارات این ماده برای ازدواج و اشتغال جوانان صرف می شود، ضمن این که از مالیات واردات سیگار نیز تقریبا ۲۰ درصد به وزارت ورزش و جوانان اختصاص پیدا می کند که بامبلغ قبلی حاصل از مالیات بودجه وسیع و کلانی برای ورزش همگانی و جوانان در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز