تقویم فوتبال؛

زنجیر‌ نامرئی بر دستان خدا/ روزی که ستاره آرژانتین غروب کرد

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۱۳:۰۶:۰۲
کد خبر: ۵۷۷۲۲۲
زنجیر‌ نامرئی بر دستان خدا/ روزی که ستاره آرژانتین غروب کرد
تست مواد مخدر کاپیتان آرژانتین باعث شد این تیم وداع تلخ و سردی با جام‌جهانی آمریکا داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بیست و سه سال پیش در همین روزها بود که آرژانتین ترسناک 4گل وارد دروازه یونان کرد اما این پیروزی درخشان آغاز یک غروب تلخ بود.

آلبی‌سلسته که در جام قبلی به دیوار ژرمن‌ها خورد تا در یک بازی پر حرف و حدیث از رسیدن به قهرمانی باز بماند، در جام جهانی آمریکا با کاپیتان اسطوره‌ای خودش مسابقات را طوفانی آغاز کرد.

روز 21 ژوئن 1994 با 4گلی که این تیم وارد دروازه یونان کرد همه غافلگیر شدند و کسی در مدعی بودن آرژانتین ذره‌ای شک نداشت اما اتفاقی که پس از آن برای "دست خدا" افتاد باعث شد این آرژانتین دوست داشتنی حتی به جمع 4تیم هم نرسد!

پس از گل زیبای مارادونا مقابل یونان،  در بازی بعدی مقابل نیجریه او بهترین بازیکن زمین شد اما در پایان بازی از دیگوی بزرگ تست مواد مخدر گرفته شد تا با مثبت شدن نتیجه آزمایش، او را از جام‌جهانی اخراج کنند و سفیدآبی‌ها ناامیدانه به راهشان ادامه دهند.

در آن زمان گفته شد که هاوه‌لانژ برزیلی چون برای تیم ملی کشورش احساس خطر می‌کرده، آرژانتین را با این حربه به زمین زد تا رقیب سنتی طلایی پوشان جنوبی از گردونه رقابت‌ها حذف شود و برزیل به قهرمانی برسد. حتی گفته می‌شود که پیش از بازی مقابل نیجریه در کافه‌ای محلی در آمریکا، در نوشیدنی مارادونا کوکائین ریخته شد تا پس از بازی نتیجه تست او مثبت باشد!

[25 ژوئن 1994. ماردونا به همراه پرستار فیفا به محل تست گیری می‌رود.]

این ادعا هیچ وقت اثبات نشد اما ستاره دوست داشتنی فوتبال در تمام تاریخ، آن روز غروب کرد و خاموش شد...

البته 4سال بعد و درسال98 بازیکنان برزیل در فینال به شدت مریض شدند تا فرانسه به راحتی قهرمان شود و خیلی‌ها این ماجرا را انتقام خدا از برزیل بدانند!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز