رسالت ذاتی هر رسانه فرهنگسازی است؛

احمدی: رسانه باید مطالبه گر موضوعات فرهنگی باشد

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۵:۵۱:۲۸
کد خبر: ۵۸۰۹۹۰
احمدی: رسانه باید مطالبه گر موضوعات فرهنگی باشد
سید عبدالحمید احمدی گفت: موضوعات فرهنگی باید همواره به عنوان یک مطالبه از سوی رسانه ها مطرح شوند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان روز پنجشنبه به مناسبت نوزدهمین سالروز تأسیس رادیو ورزش گفتگویی را انجام داد.

بر همین اساس عبدالحمید احمدی در ابتدای این گفتگو ضمن تبریک سالروز تاسیس این رادیو گفت: من فکر می‌کنم رادیو ورزش همانند تمام رسانه های مرتبط با حوزه ورزش و همپای آنان در ارتقاء فرهنگ در جامعه ورزش نه تنها نقش داشته بلکه در این عرصه بسیار پررنگ هم ظاهر شده است.

وی از اهمیت توجه به نقش ذاتی رسانه و ابزارهای رسانه گفت و ادامه داد: نقش و رسالت ذاتی رسانه در هر حوزه تخصصی علی الخصوص فرهنگ ورزش در حقیقت یک رسالت فرهنگی و فعالیتی است که فرهنگساز است. هر جامعه‌ای که از رسانه ها و ابزارهای رسانه‌ای پیشرو و به روز بهره می‌برد طبعاً می‌تواند سطح فرهنگ را بیش از پیش ارتقاء بدهد که تأثیر آن در همه شئون جامعه مشخص و قابل لمس خواهد بود.

احمدی با اشاره به تخصصی بودن فعالیت رسانه ای و میزان اثربخشی اجتماعی آن گفت: همانطور که بزرگان گفته اند رسانه یک دانشگاه‌ است. صدا و سیما یک دانشگاه عمومی است و اینها همه نشان دهنده جهت گیریها و اهدافی است که از رسانه انتظار می‌رود. در حوزه ورزش هم دوستان در رسانه از جمله رادیو ورزش در راستای اطلاع‌رسانی و ارتقاء سطح دانش و بینش جامعه نسبت به موضوع ورزش تلاش قابل توجهی کرده اند که باعث تعمیق دید جامعه مخاطب، مردم ، نسبت به ورزش می‌شود. اگر ورزش در همه ابعاد فنی، فرهنگی، و یا مدیریت در این سالها رشدی کرده است بخش قابل توجه آن معطوف همین نگاه رسانه‌ها چه بصورت تحلیل، نقد و نظرات کارشناسی بوده که موجب ایجاد یک روند رو به رشد در سال های اخیر بوده و در عین حال این خود یکی از کارکردهای مهم رسانه در حوزه ورزش است.

وی در ادامه با محور قرار دادن نقش رسانه در گسترش فرهنگ در مناسبات ورزشی تاکید کرد که موضوعات فرهنگی باید همواره به عنوان یک مطالبه از سوی رسانه‌ها در مواجهه با نهادها و دستگاه‌های متولی مطرح شوند تا بتوان از این نگاه یک بعدی نتیجه‌گرائی صرف جدا شد.

احمدی گفت: این مطالبه باید از هر فردی که مسئولیتی در ورزش دارد دنبال شود و حوزه فرهنگی هم شامل این موضوع می‌شود. در حقیقت باید رسانه مطالبه‌گر موضوعات فرهنگی به ویژه از مدیران و مسئولان و حتی مربیان و ورزشکاران باشد تا بتوانیم نگاه به موضوعات فرهنگی را پررنگ تر از گذشته مطرح کنیم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در پایان این گفتگو در خصوص مواجهه رادیو با فضای مجازی و فناوری روز اطلاعاتی گفت: رسانه با تحول در فناوری می‌تواند طبعاً روش های نو را برای فرآیند اطلاع‌رسانی خودش ایجاد کند در عین حالی که در این مطابقت و در عین بروز شدن اصالت ذاتی خودش را که همان حرکت فرهنگ ساز است نیز حفظ کند. این به روز شدن از مهمترین ملزومات است که باعث نفوذ بیشتر تولیدات رسانه‌ ای با استفاده از فضای مجازی در بین جامعه می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز