اتفاق تلخ در روز پایانی رقابت های شطرنج غرب آسیا؛

بی احترامی خادم الشریعه و قائم مقامی به جامعه شطرنج!

۱۳۹۶/۰۴/۱۶ - ۲۰:۰۵:۳۹
کد خبر: ۵۸۳۳۵۸
بی احترامی خادم الشریعه و قائم مقامی به جامعه شطرنج!
در جریان روز پایانی رقابت های شطرنج قهرمانی غرب آسیا سارا خادم الشریعه و احسان قائم مقامی با بی احترامی خود به جامعه شطرنج باعث ناراحتی حاضرین در سالن محل برگزاری رقابت ها شدند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رقابت های شطرنج قهرمانی غرب آسیا عصر امروز با قهرمانی مبینا علی نسب در بخش بانوان و امیررضا پوررمضانعلی در بخش آقایان به پایان رسید و این دو شطرنج باز مجوز حضور در رقابت های قهرمانی جهان را به دست آوردند.

متاسفانه در جریان اهدای جوایز و مدال های نفرات برتر اتفاقات تلخی رخ داد که ناراحتی اهالی شطرنج را در پی داشت.

در بخش مردان احسان قائم مقامی که یکی از نفرات برتر شطرنج کشور طی سال های اخیر بوده مقامی بهتر از هشتم به دست نیاورد و در زمانی که نامش برای دریافت جایزه نقدی خوانده شد از رفتن پای سکو و دریافت جایزه نقدی اش خودداری کرد.

اتفاق بدتر در زمان اهدای مدال ها و جوایز بخش بانوان رخ داد جایی که سارا خادم الشریعه که در پوئن شکنی نسبت به نفر اول در جایگاه دوم قرار گرفت تا شطرنج باز 17 ساله مازندرانی قهرمان شده و مجوز حضور در رقابت های قهرمانی جهان را به دست آورد، حاضر نشد روی سکوی دوم قرار گرفته و مدال نقره را به گردن بیاویزد!

این رفتارهای ناشایست حسابی اهالی شطرنج و مسئولان فدراسیون را ناراحت کرد و انتظار می رود فدراسیون شطرنج با این رفتارهای ناشایست برخوردی جدی داشته باشد. البته احتمالا کنفدراسیون شطرنج آسیا و فدراسیون جهانی (فیده) هم برخوردی جدی در این رابطه داشته باشند چرا که این بی احترامی در رقابت های بین المللی رخ داد و قطعا ناظران بین المللی در این رابطه گزارش خواهند کرد.

photo_۲۰۱۷-۰۷-۰۷_۱۷-۲۳-۰۲

photo_۲۰۱۷-۰۷-۰۷_۱۹-۱۲-۴۶

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز