مراسم تجلیل از داوران فوتبال کشور؛

تاج: هدف ما حضور در بخش‌های متفاوت رده اول آسیا بود

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۱۸:۰۳:۵۰
کد خبر: ۵۸۳۸۵۶
تاج: هدف ما حضور در بخش‌های متفاوت رده اول آسیا بود
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، شرایط داوری کشور را مطلوب توصیف کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال، در این مراسم گفت: از پیشکسوتان داوری، داوران خانم و آقا، از شرکت نامی نو، کفاشیان، ساکت، عباباف رییس حراست وزارت ورزش تشکر می کنم که به جمع ما پیوستند. در بخش داوری وضع ما خوب است. ٩ داور الیت و ٩ کمک داور الیت در آسیا داریم و یعنی آسیا در تسخیر ایران و ایرانی است. این یک آمار خوب و سقف آسیا است. ٤ دوار الیت در فوتسال و ٣ داور خانم هم داریم.

وی در ادامه بیان کرد: هدف اصلی ما این بود در بخش‌های متفاوت رده اول آسیا باشیم. کفاشیان، ساکت و اصفهانیان در آن جمع بودند. برای هر بخش هدفی داشتیم که در داوری حاصل شده است. روزی که در سازمان لیگ بودم یک ست سیستم رادیویی خریدیم و به فغانی، سخندان و منصوری دادیم و یک سالی است که تمام داوران لیگ برتر سیستم رادیویی دارند. وی بیان کرد:اکنون داوران فوتبال و فوتسال لیگ برتری ساعت پولار دارند. این‌ها ابزار یک داوری بهتر است. این را تهیه کردیم. در تلاش هستیم حقوق داوران را زیاد کنیم. ما ١٧ میلیارد تومان حقوق داوری می‌دهیم. گفتن آن راحت است. وقتی بودجه ما می شود ٤٨ میلیارد تومان، یک سوم را به داوران می‌دهیم.
رییس فدراسیون فوتبال گفت: با همین رقم آقای آسیا هستیم. وقتی می‌گوییم می خواهیم بهترین جهان باشیم در زبان است اما در عمل اول آسیا هستیم. در فوتبال ٢٣ جهان، فوتسال سوم جهان، فوتبال ساحلی سوم جهان هستیم و نوجوانان و جوانان به جام جهانی رفتیم.
 
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ما یک استراتژی در فدراسیون فوتبال داریم. تغییرات براساس این استراتژی است و عجله‌ای برای این کار نداریم. هر جایی لازم باشد به موقع آن را انجام می‌دهیم. تغییرات دبیرکلی فدراسیون فوتبال یک سیاست بود و به خاطر فوتبال انجام شد. در انتخابات هم قول داده بودیم. فضا به گونه‌ای پیش می‌رود که از حضور همه اعضا استفاده کنیم. وی در ادامه خاطر نشان کرد: دبیرکل فدراسیون مسوول بخش اجرایی است و این حق رییس فدراسیون فوتبال است که این تغییرات را بدهد. حتما هر رییس فدراسیونی در هر جایی لازم باشد نظر خود را بر اساس قانون اعمال می‌کند. این تغییر به خاطر دو، سه روز گذشته نیست. با هر دو طرفی که سمت گرفتند صحبت شد. من یادم نمی‌رود که اگر به نظر برخی سایت‌های منتقد احترام می گذاشتم باید کی‌روش را برکنار می‌کردم. تصمیم ما منطقی بود. تصمیم در فدراسیون گرفته می‌شود و به نفع فوتبال هم است.
 
تاج درباره دکتر اسدی گفت: او زحمات زیادی کشید. او کارهایی را برای جامعه داوری انجام داد.  کفاشیان شاهد است که از هفته‌های قبل درباره این موضوع صحبت کردیم. او مشاور فدراسیون فوتبال است و در روزهای آینده به دادگاه  CAS می‌رود تا موضوع عربستان را حل کند. من شک ندارم در این دادگاه پیروز می‌شویم. این را جدی می‌گویم. با مقدماتی که فراهم کردیم در موضوع عربستان پیروز می‌شویم. یک سمت AFC، ایران، عربستان و دادگاه CAS است و  ثابت می‌کنیم ایران امن است و هزینه تمام بازی‌هایی که در کشور سوم انجام شده را می‌گیریم و چون AFC رای به این حکم داده غرامت را می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز