آغازی برای پایان فساد در فوتبال؛

اعلام وضعیت زرد/ سایه قوه قضاییه روی فوتبال ایران افتاد!

۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۰۴۴
اعلام وضعیت زرد/ سایه قوه قضاییه روی فوتبال ایران افتاد!
رایی که اخیرا دادگاه علیه یکی از باشگاه‌های بزرگ صادر کرده می‌تواند نوید بخش یک اتفاق خوب و بزرگ در فوتبال ایران باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، یکی از بازیکنان فوتبال ایران موفق شده برای دریاف مطالباتش از یک باشگاه بزرگ حکم دادگاه را دریافت کند و این می‌تواند سرآغاز پایان فساد در فوتبال باشد.

براساس گزارش سایت90، یکی از فوتبالیست‌های کشورمان که نمی‌توانسته مطالباتش را از باشگاهی معروف دریافت کند، حالا حکم  شعبه 78 دادگاه عمومی حقوقی تهران(مجتمع قضایی صدر) مبنی بر محکومیت باشگاه ورزشی بزرگ را در جیب دارد. این حکم به استناد رای قطعی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صادر شده است و درواقع تایید کننده حکم کمیته انضباطی است درحالیکه هیچ دخالت و بررسی در صحت حکم صورت نگرفته است.

با استناد به این گزارش می‌توان گفت، اقدام دادگاه نامبرده به معنای آن است که قوه قضاییه، کمیته انضباطی را به عنوان مرجع رسیدگی به اختلافات و مسائل داخلی و تخصصی فوتبال قبول دارد و با پرهیز از هرگونه دخالت در صدور حکم، رای به احقاق حق طلبکار داده است. درحالیکه کمیته انظباطی و کمیته استیناف برای اجرای احکام صادره در فوتبال قدرت اجرائی چندانی ندارند، از این به بعد می‌توان امیدوار بود که قوه قضاییه بازوی اجرایی آن‌ها باشد و با قرار گرفتن در کنار فدراسیون فوتبال ایران تحول بزرگی را در جامعه فوتبال به وجود آورد.

اگرچه این حکم تنها تاییدکننده بدهکار بودن باشگاه به بازیکن فوتبال است اما همینکه طلبکار با حکم دادگاه می‌تواند تا توقیف اموال باشگاه هم پیش برود، نوید بخش رسیدن روزهای پاک در فوتبال خواهد بود. با این حکم دادگاه می‌توان گفت که نه تنها طلبکاران بلکه کل فوتبال ایران می‌توانند قوه قضاییه را به عنوان حامی خود در زمینه‌های مختلف داشته باشند و اگر تا دیروز نمی‌توانستند احکام را اجرا و حق را زنده کنند از این پس این امکان را دارند که به کمک این قوه مشکلات زیادی مانند دلالی‌ها، زد و بندهای پشت پرده، رشوه‌ها، درآمدهای کلان غیرقانونی و ... را در فوتبال ایران حل و فصل کنند.

حکم دادگاه ما را به هدفی بالاتر از دریافت مطالبات عقب افتاده بازیکنان راهنمایی می‌کند. حالا که دادگاه ذکر شده به عنوان جزئی از قوه قضاییه صدای حق خواهی یک فوتبالیست را شنیده، انتظار می‌رود که در دیگر مسائل فوتبال که به جرم می‌رسند و قدرت کافی و به قول معروف تیغ بُرنده برای مبارزه با آن‌ها وجود ندارد نیز این قوه وارد عمل شود تا ضمانت محکمی برای اجرای احکام و برخورد با متخلفان و فاسدان فوتبال باشد.

پرونده فساد در فوتبال اگرچه در مراحل تحقیق خودش به جاهای باریکی کشیده شد اما به دلیل نبود قدرت برای برخورد با مجرمان، رفته‌رفته تبدیل به افسانه‌ای شد که مادران برای کودکانشان تعریف می‌کنند تا به خواب بروند اما حالا ماجرا فرق می‌کند و به نظر می‌رسد عده زیادی بدخواب خواهند شد! این امید وجود دارد که به کمک قوه قضاییه اتفاقات بدی برای این دندان پوسیده در ورزش کشور به وجود بیاید و پلیدی‌ها و سیاهی‌ها رفته رفته نابود شوند.

قطعا حکم صادر شده برای این فوتبالیست روزنه امیدی است برای تمامی اهالی فوتبال که مستندات و اسنادی را در مورد تخلفات و فسادها در اختیار دارند اما قدرت و شاید هم جرات پرداختن به آن‌ها را ندارند!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز