سالروز تولد یک قهرمان؛

تاج‌گذاری زیدان در جهان و اصطلاح ویژه‌ای که گزارشگر معروف باب کرد! +عکس

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۱۱:۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۸۵۶۳۸
تاج‌گذاری زیدان در جهان و اصطلاح ویژه‌ای که گزارشگر معروف باب کرد! +عکس
19 سال پیش در همین روز، فرانسه توانست با اقتدار بر بام جهان بایستد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم طلایی فوتبال جهان برای تکرار قهرمانی پا به شهر سنت‌دنیس گذاشت اما زاگالو با یک لشگر ستاره فکرش را هم نمی‌کرد که تیم امه‌ژاکه بتواند آن‌ها را اسیر کند!

فرانسه قبراق که راه سخت‌تری هم نسبت به برزیل برای رسیدن به فینال طی کرده بود، در روز 12 ژوئیه 1998 و با سوت‌های پیر لوییجی کولینا داور ترسناک ایتالیایی، در استادِ فرانس سه گل به تافارل زد و دست کم سه گل هم نزد تا یکی از یک طرفه‌ترین فینال‌های تاریخ فوتبال به ثبت برسد.

در این مسابقه زیدان به طرز وحشتناکی تیم برزیل را فلج کرد و علاوه بر دو گلی که به ثمررساند، میانه زمین را هم به خوبی تحت کنترل خودش درآورد تا قهرمان جهان حرفی برای گفتن نداشته باشد. به این ترتیب او بهترین بازیکن فینال شد و خروس‌ها به اولین قهرمانی جهانی دست پیدا کردند.

در شامگاه روز یکشنبه، کریستف دوگاری (مهاجمی که از میلان به بارسا رفت) در دقیقه66 وارد زمین شد و موقعیت‌های زیادی را وارد دروازه نکرد تا عادل فردسی پور بگوید: " چه گل نزنیه این دوگاری" و از اینجا بود که اصطلاح مهاجم گل نزن بین فوتبالدوستان ایرانی باب شد!

البته برزیلی‌ها معتقد بودند که بعضی بازیکنانشان مانند رونالدو، قبل از بازی به وسیله داروهای تزریقی مریض شده و قادر به بازی نبودند اما این ادعا هیچ وقت ثایبت نشد تا پس از فینال 90، فینال94 نیز در زمره فینال‌های پر حرف و حدیث قرار بگیرد!

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز