بسیاری از کشورها علاقه‌مند به برگزاری اردوهای مشترک در ایران هستند؛

سلطانی‌فر: ورزش یک زبان مشترک بین الملى است/ با برجام فرصت‌های جدیدی برای ما در حوزه ورزش پیش آمد

۱۳۹۶/۰۴/۲۳ - ۱۴:۴۵:۵۳
کد خبر: ۵۸۶۴۶۱
سلطانی‌فر: ورزش یک زبان مشترک بین الملى است/ با برجام فرصت‌های جدیدی برای ما در حوزه ورزش پیش آمد
وزیر ورزش و جوانان گفت: ایران در شرایط امنی نسبت به کشورهای منطقه قرار دارد در حالیکه بیشتر کشورهای منطقه به خاطر تحملات تروریست در ناامنی قراردارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، به مناسبت دو سالگى برجام، دکتر مسعود سلطانى فر وزیر ورزش و جوانان با پایگاه خبرى وزارت ورزش و جوانان گفتگویی را انجام داد.

سلطانی‌فر در این خصوص اظهار کرد: برجام این تحول را برای ما ایجاد کرد  که بتوانیم تعامل و ارتباطاتمان را با جامعه بین الملل ورزشی و کنفدراسیونهای آسیایی بیشتر کنیم که این مساله می‌تواند به توسعه ورزش به ما کمک کند. ماهم  باید از ابزار  ورزش استفاده کنیم. در  جهان، بسیاری از کشمشکش‌ها و منازعات جهانی و تیرگی روابط به واسطه  ارتباطات ورزشی، رفع می شود، ورزش یک زبان مشترک بین الملى است.

وی در ادامه افزود: ما هم در  مقطعی که  تحریم بودیم بسیاری  از کشورها تمایل داشتند درحوزه ورزش با ارتباط داشته باشند و واقعیت هم این بود که این تعاملات برقرار بود، به این شکل که  تیمهای ورزشی ما به کشورهایی که ما را  تحریم کرده بودند اعزام می شدند و تیمهای ورزشی آنها به ایران سفر می کردند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در مقطعی که ما توانستیم با  کشورهای پنج به علاوه یک در زمینه حفظ فعالیتهای  حقوق  هسته‌ای برای لغو تحریم ها تفاهم کنیم، فرصتهای جدیدی برای ما  در حوزه ورزش پیش آمد. ما بیش از شصت رویداد را تا الان بعد از برجام  میزبانی کردیم. رویکرد جامعه ورزشی بین المللی بعد از برجام و پس از تعامل با ایران، رویکرد بسیار گسترده ای داشت، درواقع کشورهای جهان ارتباط با ایران در این حوزه را در برنامه های خود دارند در همین راستا با ما رفت  و آمد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورها علاقمند هستند ضمن تبادل مربی و برگزاری اردوهای مشترک ورزشی با ایران همکاری کنند. برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج جهان  و جام جهانی کشتی کشتی مصداق این موضوع است. ایران در شرایط امنی نسبت به کشورهای منطقه قرار دارد در حالیکه بیشتر کشورهای منطقه به خاطر تحملات تروریست در ناامنی قراردارند. کشور ما در شرایط امنی قراردارد. به خاطر شرایط کشورمان، بسیاری از کشورهای همسایه که  مشکلات عدم تامین امنیت دارند مسابقاتشان را در ایران برگزار می کنند، مثل مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018  کشور عراق که در ایران برگزار مى شود.

سلطانی‌فر ادامه داد: باوجود اینکه برخی از کشورهای حاشیه  خلیج فارس علیه ایران سم‌پاشی می‌کنند ولی تقریبا برای همه محافل بین المللی دنیا این نکته  به اثبات رسیده که ایران شرایط میزبانی برای برگزاری مسابقات بین المللی ازجهت امنیت، زیرساختهای، مدیریت  و عوامل اجرایی دارد. برجام این تحول را برای ما ایجاد کرد که ما بتوانیم تعامل و ارتباطاتمان را با جامعه بین الملل ورزشی و کنفدراسیونهای آسیایی بیشتر کنیم که  فکر می کنم این مساله می تواند به توسعه ورزش به ما کمک کند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: این ارتباطات، باعث انتقال تجربیات و دانش ایران در زمینه‌های مختلف از جمله ورزش می‌شود و به هرحال شرایطی به وجود می‌آورد که به نظر من باید  ورزشکارمان از این بستر برای رشد خود استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز