رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا؛

۱۲ مدال رنگارنگ حاصل تلاش کاراته‌کاهای ایران در روز دوم

۱۳۹۶/۰۴/۲۳ - ۱۷:۰۵:۲۱
کد خبر: ۵۸۶۴۹۲
فاطمه صادقی با پیروزی مقابل نماینده هند با نتیجه ۵ بر صفر و تایلند ۴ بر یک راهی فینال شد. او در فینال موفق شد ۳ بر ۲ کاتاروی مالزیایی را شکست دهد و به مدال طلا برسد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در پایان دومین روز از رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که در آستانه قزاقستان برگزار شد، تیم امید ایران به ۶ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز دست یافت.

در کاتای انفرادی امید، فاطمه صادقی با پیروزی مقابل نماینده هند با نتیجه ۵ بر صفر و تایلند ۴ بر یک راهی فینال شد. او در فینال موفق شد ۳ بر ۲ کاتاروی مالزیایی را شکست دهد و به مدال طلا برسد.

در کاتای انفرادی امید، امیریزدان تدین پس ازغلبه بر کاتاورهایی از قرقیزستان، امارات و عربستان، راهی فینال شد. تدین در فینال برابر کاتاروی ژاپنی نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۵۰- کیلوگرم، سارا بهمن‌یار با برتری مقابل چین با نتیجه یک بر صفر، چین تایپه با نتیجه ۶ بر ۲ و هند ۶ بر صفر راهی فینال شد. او در فینال به مصاف نماینده قزاقستان رفت و ۴ بر ۲ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۵۵- کیلوگرم آویشن باقری با پیروزی ۲ بر صفر مقابل قرقیزستان و ۵ بر یک مقابل ژاپن به فینال راه یافت. باقری در فینال مقابل نماینده کشور میزبان با نتیجه ۵ بر یک پیروز شد و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم ، شقایق واحدی حریفانی از قزاقستان را با نتیجه ۵ بر یک و اردن با حساب یک بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال رسید. واحدی در فینال مقابل نماینده ژاپن در حالی ۴ بر یک عقب بود، ۵ بر ۴ به پیروزی رسید و طلا گرفت.

در وزن ۶۸+ کیلوگرم امید، شبنم واحدی نماینده هند را ۸ بر صفر مغلوب کرد و در مبارزه دوم حریف ژاپنی در حالی که ۳ بر ۲ پیش بود به دلیل کم کاری اخطار گرفت و هانسکو شد تا واحدی راهی فینال شود. واحدی در فینال مقابل کاراته‌کایی از ازبکسان قرار گرفت و با نتیجه یک بر صفر برنده شد و طلا گرفت.

در وزن ۵۵- کیلوگرم، علی مسکینی حریفانی از قزاقستان و چین را شکست داد و مقابل اردن نتیجه را واگذار کرد و در رپه شارژ(جدول شانس مجدد) مقابل نماینده تایلندی قرار گرفت و با نتیجه ۹ بر ۲ بر این کاراته‌کا غلبه کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۶۰- کیلوگرم، مهدی رحیمی‌نژاد ابتدا ۸ بر صفر مقابل هنگ کنگ پیروز شد. در مبارزه دوم نماینده امارات را پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مسابقه با رای داوران شکست داد. سپس موفق شد حریفی از ویتنام را ۶ بر صفر شکست دهد و راهی فینال شود. او در فینال برابر کاراته‌کایی از اردن قرار گرفت و با نتیجه ۵ بر ۲ پیروز شد و به مدال طلای این وزن دست یافت.

در وزن ۶۷- کیلوگرم، امیرحسین سهرابی ابتدا نماینده عراق را ۸ بر صفر برد، سپس برابر ژاپن ۶ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و در جدول رپه شارژ مقابل حریفی از اردن ۵ بر ۳ پیروز شد و برنز گرفت.

در وزن ۷۵- کیلوگرم، الیاس محمدزاده با غلبه بر عراق با نتیجه ۹ بر صفر و قرقیزستان با نتیجه ۵ بر ۳ به فینال این وزن راه یافت. او در فینال مقابل قزاقستان پس از نتیجه ۲ بر ۲ با رای داوران در سنشو برنده شد و طلا گرفت.

در وزن ۸۴- کیلوگرم، مهدی قراری‌زاده مقابل نماینده ازبکستان ۳ بر یک پیروزشد. در مبارزه دوم پس از تساوی یک بر یک برنده میدان شد و به فینال رسید. مهدی قراری‌زاده در فینال با نماینده عربستان دیدار کرد و ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم، صالح اباذری نماینده قزاقستان را ۳ بر صفر شکست داد. سپس مقابل حریف ژاپنی ۳ بر صفر پیروز شد و به فینال راه یافت. او در فینال به مصاف نماینده عربستان رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ باخت و نقره گرفت.

در وزن ۶۱- کیلوگرم، زهرا طرازپور در مبارزه نخست پس از تساوی یک بر یک برابر حریف ازبکستانی با امتیاز سنشو(امتیاز نخست) نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در این دوره از رقابت‌ها ۶۶۰ کاراته‌کا از ۲۷ کشور حضور دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز