سوفیا نواده در گفتگو با برنا:

هر کشوری موقعیت برگزاری کلاس مربیگری سطح دو جهانی را ندارد

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۱۱:۲۴:۵۸
کد خبر: ۵۸۶۷۱۶
هر کشوری موقعیت برگزاری کلاس مربیگری سطح دو جهانی را ندارد
دبیر کمیته آموزش فدراسیون اسکواش گفت: بسیاری از کشورها موقعیت برگزاری کلاس مربیگری سطح جهانی را ندارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سوفیا نواده، دبیر کمیته آموزش فدراسیون اسکواش درباره برگزاری کلاس‌های مربیگری سطح جهانی در گفتگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: آذرماه سال جاری کلاس مربیگری سطح دو جهانی برگزار می‌شود. از مردادماه امسال سامانه ثبت نام اینترنتی برای علاقمندان به رشته اسکواش فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها موقعیت برگزاری چنین کلاس مربیگری در این سطح جهانی را ندارند، افزود: این کلاس مربیگری جهانی برای نخستین بار است که در ایران برگزار می‌شود و این یکی از اقدامات مهم فدراسیون در حوزه آموزش است.

نواده ادامه داد: برگزاری این دوره از کلاس مربیگری در هزینه و وقت علاقمندان رشته اسکواش کاهش چمشگیری خواهد داشت. بسیاری از علاقمندان اسکواش به دلیل گرانی فرصت حضور در کلاس‌های جهانی نداشتند اما اکنون با اندک هزینه می‌توانند سطح دانش خود را ارتقا دهند.

دبیر کمیته آموزش فدراسیون اسکواش با تاکید بر اینکه اگر این کلاس مربیگری در کشور دیگری برگزار می‌شد باید علاقمندان به رشته اسکواش هزینه‌های بسیاری را ارائه می‌کردند، اضافه کرد: علامندان ایرانی اسکواش برای حضور در کلاس‌های مربیگری جهانی در کشورهای دیگر باید هزینه بلیت و  اسکان پرداخت می‌کردند. هزینه کلاس‌های مربیگری در خارج از کشور بیشتر از کلاس مربیگری در ایران است.

وی یادآور شد: این کلاس‌ها با مدرس جهانی برگزار می‌شود. برای حضور در این کلاس مربیگری کارتی صادر نمی‌شود اما اسامی افرادی که در این دوره از کلاس‌ها بتوانند با موفقیت پشت سر بگذارند در سایت جهانی فدراسیون اسکواش قرار می‌گیرد. این کلاس در ارتقای دانش مربیان ایرانی بسیار تاثیر گذار است.

نواده با بیان اینکه زمان کلاس‌ها به مدت یک هفته یا 10 روز  است، افزود: فدراسیون اسکواش در تلاش است تا با رایزنی‌های لازم با وزارت ورزش و جوانان محل اسکان شرکت کنندگان کلاس‌های مربیگری سطح دو جهانی به شکل رایگان باشد تا حدود زیادی از هزینه‌های علاقمندان به اسکواش کاهش یابد.

وی در پایان گفت: افرادی که از سطح یک جهانی برخوردار نیستند هم می‌توانند در این  کلاس‌ها شرکت کنند تا از مطالب آموزنده آن نهایت استفاده را ببرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز