دلارام وکیلی در گفتگو با برنا:

بانوان بسکتبالیست شایستگی لژیونر شدن را دارند/ افتخارات ورزش بانوان در دولت یازدهم بی‌سابقه است

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۰۸:۲۸:۰۱
کد خبر: ۵۸۷۱۰۷
بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران گفت: در دولت آقای روحانی ورزش کشور به خصوص ورزش بانوان به صورت چشمگیری پیشرفت داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دلارام وکیلی یکی از بااستعدادترین بسکتبالیست‌های تیم ملی بانوان ایران است که توانسته شایستگی‌های خود را در مدتی که ورزش حرفه‌ای را آغاز کرده به خوبی نشان دهد. وکیلی با حضور در خبرگزاری برنا درخصوص پیشرفت و موفقیت ورزش بانوان و جهانی شدن بسکتبال بانوان ایران صحبت کرد که متن آن را در زیر می‌خوانید.

*با توجه به تاکیداتی که دکتر روحانی بر ورزش بانوان داشته است به نظر شما شرایط و وضعیت ورزش بانوان در 4 سال گذشته به چه نحو بود؟

در دولت آقای روحانی ورزش کشور به خصوص ورزش بانوان به صورت چشمگیری پیشرفت داشت. بسیاری از اتفاقات خوبی که در ورزش بانوان شکل گرفته در این چهار سال بوده است. بانوان ما توانستند در این دولت رکوردشکنی‌های خوبی را انجام دهند و به طور مثال افتخاری که کیمیا علیزاده به دست آورد از این جمله دستاوردها بود.

*بهترین اتفاق سال 96 برای جامعه بسکتبال جهانی شدن بسکتبال بانوان بود. نظر شما در این خصوص چیست؟

تشکر می کنم از دکتر سلطانی فر که نقش بسیار کلیدی در تایید حجاب ما  داشتند و با قلم خودشان نامه ای به رییس فدراسیون جهانی فیبا نوشتند و درخواست کردند که تایید نظر کنند راجع به حجاب ما و بعد از آن ما یک بازی دوستانه با تیم های اول و سوم خودمان داشتیم که آقای لوبو بازی ما را دیدند و آن زمان بود که حجاب ما تایید شد. واقعا حسم را نمی‌توانم بگویم. خیلی حس خوب و خوشحال کننده ای بود که بعد از این همه مدت حجاب ما تایید شد.

*با توجه به جهانی شدن بسکتبال بانوان و حضور ایران در رویدادهای بین المللی در آینده نزدیک آیا لیگ برتر ایران کیفیت و پتانسیل لازم را بدارد که بتواند تیم ملی قوی بسازد؟

لیگ هر سال پویاتر می شود و هر سال سطح آن بالاتر می رود. بازیکنان خارجی خوبی در این چند سال به ایران آمده‌اند و بازی در کنار آنها قطعا به پیشرفت ما کمک خواهد کرد و لیگ خیلی خوب و قوی خواهیم داشت. تیم‌های بیشتری نسبت به رشته های دیگر مانند والیبال، در لیگ‌های A ,Bحضور دارند و همین طور سوپر لیگ دسته یک کشور هم داریم. لیگ ما پتانسیل این را دارد که یک تیم ملی خیلی خوب و قوی را بسازد.

d.vakili

*بانوان ما در چند سال گذشته در رشته انفرادی عملکرد خوبی داشتند ولی در رشته‌های تیمی هنوز موفقیت چندانی نتوانسته‌ایم داشته باشیم. چه اقدامی باید صورت گیرد که بانوان در رشته‌های تیمی افتخارآفرینی کنند.

ورزشکارانی که در رشته های انفرادی حضور دارند کار آسانتری نسبت به رشته های تیمی دارند و فضای بیشتری در اختیار دارند که خود را نشان دهند. خصوصا در بخش بانوان رشته های انفرادی مثل تکواندو، ووشو و کاراته فضای بیشتری دارند و الان که این فضا برای ورزش‌های تیمی به ما داده شده و ما هم می توانیم خودمان را نشان دهیم.

*حمایت بخش خصوصی از این رشته به چه صورت بوده است؟

سال گذشته تیم کوشا سپهر سبلان یک خانم اسپانسری آن را برعهده داشت و این تیم به نتایج خوبی دست پیدا کرد. ولی این اسپانسرها می تواند خیلی بیشتر از این باشد و اگر بیشتر باشد لیگ ما نیز از کیفیت مطلوب‌تری برخوردار خواهد بود و شرایط بهتری خواهد داشت. از آنجا مسابقات ما پخش زنده تلویزیونی ندارد متاسفانه زیاد بخش خصوصی دوست ندارد سرمایه‌گذاری کند.

*شما فصل پیش در چه تیمی حضور داشتید و چه مقامی را بدست آوردید؟

من در تیم ملی شرکت گاز بودم و اسپانسر دولتی داشتیم. توانستیم مقام سوم مسابقات را بدست آوریم.

d.vakiliii

*وضعیت قرارداد بازیکنان در لیگ بسکتبال بانوان به چه صورت است؟

وضعیت قراردادهایمان هر سال بهتر می شود. نسبت به والیبال بانوان شرایط حقوقی بدی نداریم ولی بیشتر از این نیز می تواند باشد. اما متاسفانه نسبت به آقایان اختلاف زیادی داریم که باید در این خصوص نیز فکر شود.

*این ظرفیت در بانوان بسکتبالیست وجود دارد که در آینده شاهد حضور لژیونرهای ایرانی در کشورهای دیگر باشیم؟

صددرصد بانوان ما شایستگی لژیونر شدن را دارند. حالا که مجوزهایمان آمده اگر بتوانیم در بازی های آسیایی شرکت کنیم از همانجا دیده می شویم و مربی ها و تیم های دیگر می توانند ما را در تیم های آسیایی و دیگر تیم‌ها به خدمت بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز