دولت به تنهایی پاسخ گوی نیازهای ورزش نیست؛

رییسی‌کیا: تدوین نظام جامع باشگاه داری بسیار ارزشمند است

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۱۳:۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۸۷۸۸۵
رییسی‌کیا: تدوین نظام جامع باشگاه داری بسیار ارزشمند است
کارشناس مدیریت ورزش در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان از اهمیت تدوین نظام جامع باشگاه داری در اقتصاد ورزش کشور و نقش برجسته وزارت ورزش و جوانان در این خصوص گفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تلاش های این وزارتخانه را در تدوین نظام جامع باشگاه داری بسیار ارزشمند دانست و گفت: یکی از حرکت های بسیار خوبی که در این دولت آغاز شده و از کارهای زیرساختی راهبردی است تدوین پیش نویس لایحه نظام جامع باشگاه داری توسط معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان است که با دعوت از همه افراد ذیربط و متخصصین مدیریت و فوتبال در حال انجام است.

 
صابر رییسی کیا در ادامه در خصوص اهمیت وجود این قانون در ورزش حرفه ای کشور گفت: این نیازی است که چندین سال در کشور حس میشد و با وجود داشتن چندین لیگ حرفه ای و باشگاه های حرفه ای صنعت ورزش فقط حدود نیم درصد از گردش اقتصادی کشور را در اختیار دارد که انتظار می رود تا پایان برنامه ششم توسعه با تدوین این قانون به حدود یک و نیم درصد برسد.
 
وی افزود: علاوه بر مسائل مذکور به دلیل توسعه مشاغل ورزشی، رونق تولید کنندگان ورزشی، توسعه پروژه های عمرانی و فعالیت شهرداری ها تا کنون حدود 12 هزار نفر فعال داریم و این اشتغال به حدود 60 هزار نفر خواهد رسید تا با محقق شدن نیازهای ورزش گردش اقتصادی آن نیز به یک و نیم درصد برسد.
 
رییسی کیا در خصوص امنیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ورزش گفت: چون هنوز یک قانون جامع در باشگاه داری ورزشی نداریم زمینه لازم برای ورود بخش خصوصی و اطمینان آنها برای سرمایه گذاری ایمن در ورزش وجود ندارد. دولت دیگر به تنهایی نمی تواند پاسخ گوی نیازهای ورزش باشد و باید زمینه برای ورود ایمن باشگاه ها و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش ما فراهم شود.
 
کارشناس مدیریت ورزش کشور ادامه داد: این قانون در واقع می تواند موتور محرکه جذب سرمایه گذاری شود و تضمینی برای سود همه باشگاه ها باشد. با افزایش سهم ورزش در اقتصاد ملی بخشی از بار مدیریتی و مالی دولت کم شده و سرمایه گذاری بخش خصوصی تقویت می شود. واگذاری باشگاه ها و اماکن دولتی به بخش خصوصی و همچنین عدم معطلی سرمایه های دولت در پروژه های نیمه کاره می تواند دورنمای بسیار خوبی برای اقتصاد ورزش کشور داشته باشد بنابراین باید روند به تصویب رسانی این قانون تسریع شود.
 
رییسی کیا در پایان ضمن تاکید به اینکه سالهاست از عدم وجود چنین قانونی آسیب خورده ایم گفت: انتظار می رود پیش نویس این نظام، امسال به عنوان لایحه به مجلس ارائه شود تا با تصویب نهایی در سال 97 اهداف روشن برای ورزش حرفه ای کشور تامین شود. در این راه رسانه ها و کارشناسان می توانند کمک بسیار زیادی به پیشبرد این طرح داشته باشند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز