مهدی شیخ در گفتگو با برنا:

از رایزنی وزیر ورزش‌وجوانان با صداوسیما حمایت می‌کنیم/ به دنبال ارتقا جایگاه ورزش هستیم

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۰۴:۵۷:۳۱
کد خبر: ۵۸۸۰۳۶
از رایزنی وزیر ورزش‌وجوانان با صداوسیما حمایت می‌کنیم/ به دنبال ارتقا جایگاه ورزش هستیم
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جریان مذاکرات وزیر ورزش و جوانان با صدا و سیما برای حل مشکل حق پخش هستیم و از آن حمایت می کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، موضوع حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی در سال های اخیر به خصوص در رشته فوتبال همواره محل مناقشه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون مربوط بوده است.

این مناقشه در دوره ای حتی به جلوگیری از ورود دوربین های تلویزیونی به ورزشگاه ها در ایران منجر شد تا اینکه با دخالت نهادهای بالادستی موضوع به صورت موقت رفع شد.

ماجرای حق پخش مسابقات ورزشی نخستین بار در فوتبال مطرح شد. مسئولان فوتبال کشور معتقدند این رشته پرطرفدار بخش مهمی از برنامه های تلویزیونی را به خود اختصاص داده است و باید در درآمدهای ناشی از آن نیز سهیم باشد. این کشمکش ادامه داشت تا اینکه سال گذشته  بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دولت را مکلف کرد تا پایان سال نخست این برنامه، موضوع حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی را به سامان برساند.

 حجت الاسلام و المسلمین مهدی شیخ، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در این باره به خبرنگار برنا گفت: گزارشی از سوی دکتر سلطانی فر درباره رایزنی و مذاکراتی که با صدا وسیما داشته اند به کمیسون فرهنگی ارائه شد و بر این اساس ما در جریان مذاکرات وزیر ورزش با صدا و سیما برای حل مشکل حق پخش هستیم و از آن حمایت می کنیم و جا دارد بنده از اهتمام و تلاش وزیر ورزش و جوانان تشکر کنم.

نایب رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: این موضوع باید به شکلی حل شود که به قول معروف نه سیخ بسوزد و نه کباب و در اصل بنده امیدوارم تلاش های وزیر ورزش و جوانان به تدوین معادله ای برد – برد منجر شود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره بحث نظام جامع باشگاه داری خاطرنشان کرد: تلاش کمیسیون فرهنگی این است که جایگاه ورزش در دو بخش همگانی و قهرمانی ارتقاء پیدا کند و در این راه از هرگونه پیشنهادی استقبال می کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز