دو روی سکه مهاجمان زهردار؛

سایه‌ سیاه منشا بر سر طارمی/ آقای گل به دنبال حاشیه امنیت!

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۰۸:۵۹:۲۰
کد خبر: ۵۸۸۱۶۰
سایه‌ سیاه منشا بر سر طارمی/ آقای گل به دنبال حاشیه امنیت!
منشا در نقل و انتقالات تابستانی به پرپسولیس پیوست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، گاودین منشا، مهاجم نیجریه‌ای فصل گذشته تیم فوتبال پیکان در روزهای نقل و انتقالات تابستانی به تیم پرسپولیس پیوست.

وی در فصل گذشته توانست عملکرد مثبتی از خود به نمایش بگذارد و مورد توجه قهرمان فصل گذشته لیگ برتر قرار گیرد. پرسپولیس با خرید منشا توانست خط حمله خود را تقویت کند. بسیاری از کارشناسان فوتبالی حضور منشا و طارمی را در خط حمله سرخپوشان زوج دست نیافتنی می دانند که می‌توانند برای هر تیمی به یک کابوس تبدیل شوند.

با حضور منشا در جمع سرخپوشان طارمی ساز جدایی کوک کرد و خواهان بازی در یکی از تیم‌های اروپایی شد. این سرو صدای طارمی برای جدایی از پرسپولیس سبب شد تا همگان بر این باور باشند که حضور منشا زنگ خطری برای طارمی می تواند باشد!

طارمی با توجه به اینکه بازیکن تاثیرگذاری برای تیم خود است اما از میان موقعیت‌های بی شمار گلزنی این مهاجم در یک بازی به یک گل اکتفا می‌کند و از فرصت طلبی و دقت کافی در ضربات پایانی آن طور که باید و شاید برخوردار نیست. سرمربی کروات سرخپوشان برای تامین خط حمله خود دست به کار شد و منشا را به جمع سرخپوشان تزریق کرد تا در رقابت‌های لیگ هفدهم و قهرمانان آسیا بتواند با قدرت گام بردارد.

فرصت طلبی‌های خوب منشا باعث شد تا طارمی ترجیح دهد این فصل را در پرسپولیس بازی نکند اما پس از کش و قوس‌های بسیار و به همت دوستان وفادار خود، مهدی به جمع سرخپوشان بازگشت.

مردان برانکو در بیشتر روزها بدون طارمی در اردو 10 روزه اوکراین تمرینات خود را پیگری کردند. در این اردو منشا به عنوان مهاجم فیکس در دیدارهای تدارکاتی قرار گرفت و توانست برای سرخپوشان گلزنی کند.

مربیان خارجی در ایران نشان دادند که برای داشتن تیم قوی هرگز به سمت بازیکن سالاری نخواهند رفت. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی کشورمان که در سال‌های دور به عنوان دستیار فرگوسن در منچستر حضور داشت به خوبی از این مربی بزرگ یاد گرفت که بازیکن سالاری در فوتبال هیچ معنایی ندارد. کی‌روش با این علم بسیاری از بازیکنان تیم ملی ایران را به راحتی از ترکیب تیم خط زد. برانکو سرمربی پرسپولیس هم در طول فصل نشان داد که برای داشتن تیم موفق هرگز بر روی یک بازیکن اتکا نمی‌کند و به راحتی رامین رضاییان که توانست عملکرد مثبتی از خود به نمایش بگذارد را از ترکیب اصلی این تیم خط زد.

طارمی هم اگر در طول فصل موقعیت‌های گلزنی را از دست بدهد حتما طعم نیمکت نشینی را می‌چشد زیرا منشا از قابلیت‌هایی برخوردار است که با تزریق هافبک‌های تهاجمی خوب پرسپولیس می‌تواند فرصت‌ها را به گل تبدیل کند و این می‌تواند زنگ خطری بزرگ برای آقای گل لیگ برتر باشد.

باتوجه به اینکه خبرهای بسیاری درباره مصدومیت گادوین منشا به گوش می‌رسد این موضوع می‌تواند فرصت خوبی برای طارمی باشد. اگر مصدومیت منشا جدی باشد و این بازیکن به زیر تیغ جراحان برود قطعا بازی‌های هفته ابتدایی لیگ را از دست خواهد داد.

منشا فصل گذشته در 28 بازی توانست 15 گل به ثمر برساند. طارمی هم در 80 بازی برای سرخپوشان 41 گل به ثمر رساند.

 

خبرنگار: محمد باباالهی

نظر شما