نسل آینده به دستاورد طلایی دولت یازدهم افتخار خواهد کرد؛

سلطانی‌فر: رویکرد اصلی دولت تدبیروامید حل مشکلات جوانان است/ فصل جدیدی در بخش ورزش سیستان و بلوچستان رقم خواهد خورد

۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۱۳:۳۰:۰۶
کد خبر: ۵۹۰۸۷۰
سلطانی‌فر: رویکرد اصلی دولت تدبیروامید حل مشکلات جوانان است/  فصل جدیدی در بخش ورزش سیستان و بلوچستان رقم خواهد خورد
وزیر ورزش و جوانان گفت: بزودی تحول بزرگی در بخش ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان ایجاد میشود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ظهر امروز ۲ مردادماه در نشست هم اندیشی با روسای فدراسیون‌ها، هیات های ورزشی و سمن های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان کارنامه موفقی در صحنه های مختلف کشور و حمایت از دولت تدبیر و امید داشته و این امر سبب شده تا توجه ویژه ای دولت به این استان داشته باشد.

وی در ادامه افزود: برای اولین بار با چنین ترکیب گسترده‌ای در یک سفر استانی شرکت می کنیم  با این نگاه که فصل تازه ای در ورزش و جوانان این استان با نگاه ویژه رییس جمهور داشته باشیم. کارنامه مردم این استان در حمایت از دولت تدبیر و امید به نوعی ما را بدهکار آنها کرده و من حامل گرم ترین پیام های شخص رییس جمهور برای سیستان و بلوچستان هستم. دولت در یک منازعه سی ماهه نابرابر با 5+1  قدرت سیاسی خود را با رفع تحریم ها و حفظ حقوق هسته‌ای به رخ دنیا کشیدیم و نسل آینده به این دستاورد طلایی افتخار کرد.

سلطانی‌فر گفت: از سال 92 با تبیین مبانی اقتصاد مقاومتی توصیه شده مقام معظم رهبری دولت تورم افسار گسیخته بالای 40 درصد را به زیر 10  درصد رساند و رشد بسیار زیادی در ایجاد اشتغال و افزایش نرخ رشد اقتصادى  داشتیم. توافق ما با چند کشور نیست بلکه توافق با جامعه بین المللی است و اگریک  کشور بدعهدی میکنند اما کشورهای اروپایی پای تعهد خود ایستاده اند. روند توسعه استان سیستان و بلوچستان با سرعت بسیار خوبی در بخش تولید و اشتغال پیش میرود و ظرف سه سال آینده در تمامی زمینه ها مثل صنعت، گردشگری، اشتغال و ورزش اخبار بسیار خوبی خواهیم شنید.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در بخش جوانان هم کارنامه دولت در کشور و این استان اگرچه خوب است اما از جدایی وزارت ورزش از سازمان ملی جوانان که حاصل یک خرد جمعی در دولت است استقبال میکنیم و امیدواریم به تصویب مجلس برسد. کل وام پرداختى در سال ٩٢ ، دو هزار  و نهصد میلیون تومان در قالب وام ازدواج سه میلیون تومانى بوده است و با تلاش دولت یازدهم اکنون به حدود ده میلیارد تومان در اندازه وام ده میلیون تومانى رسیده است

وی افزود: تعداد سازمان های مردم نهاد فعال در سال ٩٢ در حدود صفر بود و امروز به مرز دو هزار رسیده است. خانه هاى جوان در دولت هاى نهم و دهم تعطیل شد و امروز ٤٥ خانه جوان در سراسر کشور داریم. مراکز مشاوره ازدواج که باعث تحکیم بنیان خانواده خواهد شد با همت دولت یازدهم به ٢٢٠ دفتر رسیده است و امیدواریم تا پایان سال به 500 مرکز برسیم. رویکرد کلی دولت و شخص جناب آقای روحانی تمرکز و اختصاص امکانات ویژه برای حل مشکلات جوانان است که در تمام برنامه ریزی های این وزارتخانه جایگاه خاص دارد

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: هدف از این سفر آغاز فصلی نو در ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان است. از برگزاری هر رویداد ورزشی و میزبانی ها در این استان حمایت میکنیم و به روسای فدراسیون ها توصیه میکنیم. تاکید جدی به رسیدگی ویژه به ورزش بانوان در این استان دارم و این را به عنوان یکی از شاخص های ارزیابی جدی مدیران استان ها و روسای فدراسیون های ورزشی در نظر میگیریم.

وی تصریح کرد: استعدادهای زیادی در مناطق مرزی و دورافتاده از جمله سیستان و بلوچستان داریم که با تاسیس مراکز استعدادیابی زمینه بروز و ظهور آن فراهم خواهد شد. دو مرکز استعدادیابی هم در این استان با بودجه خاص برای سال 96، در نظر گرفته شده است. با استفاده از ظرفیت های استانی در سراسر کشور خانه های ورزش روستایی را به مرز 1000 عدد خواهیم رساند که حدود 50 عدد از آن سهم این استان است.

سلطانی فر در پایان خاطرنشان کرد: پنج الی ده زمین مینی فوتبال در تمام شهرهای استان در دستور کار خواهد بود. اعتبار هیات های ورزشی در کل کشور سه برایر افزایش خواهد یافت ولی در چند استان خاص از جمله سیستان و بلوچستان این افزایش بودجه پنچ برابر لحاظ میگردد. پنجاه میلیارد تومان از محل اعتبارات ٢٧ صدم درصد مالیات بر ارزش افروده به بخش عمرانى استان سیستان و بلوچستان تخصیص یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز