عملکرد ملی‌پوشان ساحلی قابل تقدیر است؛

سلاق: در آینده افتخارات بسیار بیشتری از والیبال ساحلی خواهید دید

۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۱۵:۲۵:۴۰
کد خبر: ۵۹۰۹۸۰
بازیکن سابق تیم ملی والیبال ساحلی گفت: تیم ایران در تور جهانی مراکش عملکرد فوق العاده ای داشت و باید از ملی پوشان به نحو مقتضی تقدیر شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ آق محمد سلاق درباره عملکرد تیم ملی والیبال ساحلی ایران در تور جهانی مراکش و کسب مدال برنز این رقابت ها گفت: رقابت های تور جهانی از سطح بالایی برخوردار است. سطح فنی مسابقات تک ستاره آن حتی از قهرمانی آسیا بالاتر است، بنابر این کسب مدال برنز و عنوان سومی تیم ایران عملکردی شایسته و قابل تقدیر است. اگر تیم ایران سوم هم نمی شد، بازهم شایستگی خود را در این رقابت ها نشان داده بود.

وی با بیان اینکه بهمن سالمی و رحمان رئوفی بازی های بسیار خوبی در این رقابت ها انجام دادند، گفت: عملکرد آنان نسبت به دیگر تیم ها که دائم در تورنمنت های مختلف شرکت می کنند، بسیار خوب بوده و نتیجه عالی گرفتند.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال ساحلی درباره دیدار ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مراکش نیز گفت: قطر جزو کشورهایی است که در ساحلی سرمایه گذاری بسیار خوبی کرده است و تیم ایران نیز برابر این تیم عملکرد خوبی داشت. ملی پوشان ایران تجربه بسیار کمتری نسبت به قطری‌ها در تور جهانی دارند. به یقین اگر تجربه بازیکنان ملی پوش ایران نیز افزایش یابد، در آینده افتخارات بسیار بیشتری از ساحلی در تور جهانی خواهید دید.

وی تاکید کرد: سالمی و رئوفی از بازیکنان با تجربه ایران هستند، اما نسبت به ملی پوشان دیگر کشورها تجربه کمتری دارند و نیاز به حضور در تورنمنت های بیشتری دارند. همانند تیم ملی بزرگسالان سالنی ایران که قبل از لیگ جهانی در سه کشور اردو زد، تیم ملی ساحلی ایران نیز نیاز به اردو و حضور در مسابقات بیشتری دارد.

سلاق از مسئولین وزارت ورزش و فدراسیون والیبال خواست توجه بیشتری به والیبال ساحلی داشته باشند و تاکید کرد که ایران استعدادهای خوبی در والیبال ساحلی دارد و می تواند همزمان چندین تیم ملی همانند تیم فعلی داشته باشد.

بازیکن تیم والیبال ساحلی هتل کانیار درباره دومین دوره لیگ برتر ساحلی نیز گفت: شروع این رقابت ها بعد از چند سال توقف گامی مهم در رشد و توسعه والیبال ساحلی است. به یقین این رقابت‌ها نقص‌هایی خواهد داشت اما باید لیگ برگزار شود تا سطح آن افزایش یابد و نواقص احتمالی برطرف شود.

وی ادامه داد: در هفته نخست لیگ برتر ساحلی موفق به شکست اوج رامسر شدیم که از تیم های مدعی قهرمانی لیگ برتر ساحلی است و ازنتیجه به دست آمده راضی هستم.

سلاق با بیان اینکه در گروه سختی در لیگ برتر ساحلی قرار دارد، گفت: به نظر من برنامه ریزی دور رفت این رقابت ها مناسب نیست زیرا فاصله بین هفته ها زیاد است و این موضوع آماده نگهداشتن بدن بازیکنان را مشکل می کند. با برنامه ریزی فعلی برای هشت مسابقه دور رفت و برگشت باید 160 روز تمرین داشته باشیم که منطقی نیست. بهتر بود به گونه ای برنامه ریزی می کردند که تورنمنت های داخلی و جانبی بعد از لیگ برتر برگزار می شد. وقتی فاصله بین هفته ها زیاد باشد، احتمال مصدومیت بازیکنان نیز افزایش می یابد.

وی در پایان با تشکر و قدردانی از عملکرد تیم ملی والیبال ساحلی ایران در تور جهانی مراکش، برای آنان در رقابت های قهرمانی جهان اتریش آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدوارم ملی پوشان شایستگی والیبال ساحلی ایران را در رقابت های قهرمانی جهان به خوبی نشان دهند.

 

نظر شما