رییس سازمان خصوصی سازی:

بورس و فرابورس از عرضه سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس امتناع خواهد کرد/ واگذاری نیازمند لایحه جداگانه است/ ده‌ها شرکت به جای بدهی دولتی به طلبکاران در دولت نهم و دهم واگذار شد

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۱۶:۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۹۱۹۵۸
بورس و فرابورس از عرضه سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس امتناع خواهد کرد/ واگذاری نیازمند لایحه جداگانه است/ ده‌ها شرکت به جای بدهی دولتی به طلبکاران در دولت نهم و دهم واگذار شد
«علی اشرف پوری حسینی» رییس سازمان خصوصی سازی گفت: طبق قانون، واگذاری باشگاه پرسپولیس و استقلال نیازمند لایحه جداگانه و متممی برای قانون قبلی است که هنوز چنین قانونی وجود ندارد.

«علی اشرف پوری حسینی» رییس سازمان خصوصی سازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص سرانجام واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: دولت در مصوبه ای این دو باشگاه را به عنوان موسسات فرهنگی اعلام کرد لذا طبق قانون، واگذاری چنین موسساتی نیازمند لایحه جداگانه و متممی برای قانون قبلی است که هنوز چنین قانونی وجود ندارد.

او در خصوص عرضه سهام این دو باشگاه در فرابورس اظهار کرد: واگذاری این دو باشگاه به حدی پیچیده است که فکر می کنم بورس و فرابورس سال های سال از پذیرش آنها امتناع خواهند کرد بنابراین با توجه به شرایط مختلف پرواضح بوده که امکان واگذاری این دو باشگاه فعلا منتفی است.

رییس سازمان خصوصی سازی در خصوص عملکرد دولت یازدهم در حذف شرکت های خصولتی عنوان کرد: در دولت یازدهم هیچ مصوبه ای در خصوص واگذاری سهام دولتی در ازای بدهی دولتی به تصویب نرسید و تنها 2 مصوبه در این مورد توسط دولت پیگیری شد که این 2 مصوبه نیز مربوط به دولت گذشته بود.

او ادامه داد: یکی از این مصوبات مربوط به صندوق بازنشستگی فولاد بود که دلیل آن هم مشکلاتی بود که بازنشستگان داشتند و بعضا اعتراض خود را در قالب تظاهرات و تجمعاتی مقابل مجلس شورای اسلامی بیان می کردند و با همین دلیل مجلس محترم مصوبه واگذاری صندوق بازنشستگی فولاد را به تصویب رسانید و دولت یازدهم نیز آن را پیگیری کرد. همچنین مصوبه ای در خصوص رد دیون دولتی به 18 شرکت وابسته به تأمین اجتماعی وجود داشت که تا پیش از دولت یازدهم وضعیت 11 شرکت به سرانجام رسید و 7 شرکت دیگر نیز در دولت یازدهم واگذار شدند.

پوری حسینی در خصوص واگذاری سهام شرکت های دولتی در دولت های نهم و دهم گفت: در این 2 دولت 9 مصوبه در هیأت وزیران به تصویب رسید که ده ها شرکت به جای بدهی دولتی به طلبکاران داده شود که این طلبکاران عموما شرکت های خصولتی بودند.

لازم به ذکر است ارزش این مصوبات حدود 157 هزار میلیارد تومان بود. این در حالی است که تا پایان دولت دهم مجموع آن چیزی که سازمان خصوصی سازی به صورت رقابتی در بورس، فرابورس و در مزایده ها واگذار کرده بود تنها 58 هزار میلیارد تومان بود.

او در پایان تأکید کرد: اگر دولت یازدهم قرار بود این مصوبات را که ارزش آن 157 هزار میلیارد تومان است را به اجرا گذارد، عملا خصوصی سازی دیگر جایگاهی در کشور نداشت و با شجاعت دولت «تدبیر و امید» همه مصوبات لغو شد. به نظر من چنین اقدامی در دولت یازدهم از رشد پیدا کردن خصولتی ها جلوگیری کرد. همچنین در دولت یازدهم، صندوق بازنشستگی فولاد موظف شده 12 هزار و 500 میلیارد تومانی سهامی که از دولت گرفته است را ظرف مدت کوتاهی به فروش برساند که البته موفق شده بخش اعظمی از این سهام ها را به فروش برساند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز