نایب رئیس فراکسیون ورزش در گفتگو با برنا:

عملکرد وزیر ورزش و جوانان خوب بوده است/ حضور مقتدرانه در جام جهانی اهمیت فراوانی دارد

۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۳۱۲۷
عملکرد وزیر ورزش و جوانان خوب بوده است/ حضور مقتدرانه در جام جهانی اهمیت فراوانی دارد
نایب رئیس فراکسیون ورزش گفت: دولت و مجلس برای حضور مقتدرانه تیم ملی در جام جهانی باید نگاه ویژه ای به مسائل داشته باشند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ علی اصغر یوسف نژاد، نماینده مردم ساری و میاندورود و نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به مشکلات ورزش اظهار داشت: با نگاه مقطعی به ورزش و مشکلاتش مخالفیم و معتقدیم باید برای رفع مشکلات، دولت و مجلس باهم تعامل داشته باشند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود برخی مشکلات در فوتبال مانند، بدهکاری های مالیاتی، خصوصی سازی، استراتژی مربوط به حق پخش تلویزیونی و نظام جامع باشگاه داری که در جلسه اخیر مسولان فوتبال با اعضای فراکسیون ورزش مجلس نیز جزو سر فصل های مباحث مطروحه بوده است، افزود: در این باره جلسه ای با مسئولان فدراسیون فوتبال داشتیم و برای برخی از این مشکلات کار گروهی هم تعیین شد اما صحبت بنده مربوط به همین وضعیت است. متاسفانه مجلس هم بعضا به مشکلات ورزش نگاه مقطعی دارد و بنده با این موضوع مخالف هستم، چرا که فقط نباید برای مشکلی که ایجاد می شود مانند اعزام یک گروه ورزشی یا همین موضوع حق پخش تلویزیونی جلسه برگزار شود و کارگروهی برای رسیدگی به آن معین شود، در حالی که اصل مشکل به قوت خود باقی بماند و تنها به صورت مقطعی و موردی حل شود.

نماینده مردم ساری درباره وضعیت ورزش در دولت یازدهم اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که در وزارت ورزش ایجاد شد، بنده به شخصه معتقدم معدل عملکرد آقای سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان خوب بوده و با توجه به زمانی کمی که ایشان داشتند برنامه های خوبی را به اجرا گذاشتند. ما انتظار داریم از جانب دولت دوازدهم و وزیر محترم بحث نظام جامع باشگاهداری به عنوان یک مسئله مهم و استراتژیک پیگیری شود. همچنین بحث حق پخش تلویزیونی دربازه زمانی فعلی به طور خاص در فوتبال و به طور عام در سایر رشته ها پیگیری شود و البته به سر انجام برسد. در این باره ما هنوز به این نتیجه نرسیدم که خلاء قانونی وجود دارد اما اگر این گونه باشد قطعا برطرف می شود.

بخش دیگر صحبت های عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با خبرنگار برنا درباره اولویت های وزارت ورزش در دولت دوازدهم بود. یوسف نژاد در این باره گفت: بحث خصوصی سازی در ورزش و نظام جامع باشگاه داری که می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، ورزش بانوان، استراتژی ورزش همگانی و ورزش در استان ها در کنار مباحثی همچون وضعیت پیشکسوتان باید از اولویت های وزیر ورزش در دولت دوازدهم باشد.

نماینده مردم ساری درباره حضور تیم ملی فوتبال هم در جام جهانی گفت: فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش به نمایندگی از دولت و مجلس آمادگی تعامل و کمک به تیم ملی را دارند، اینکه ما در جام جهانی حضوری مقتدرانه داشته باشیم یک خواسته ملی است و دارای اهمیت فراوانی است؛ از این رو نمایندگان مردم در مجلس نیز این موضوع را پیگیری خواهند کرد. فکر می کنم باید در مدت باقی مانده از حاشیه ها به طور کامل جدا شویم و همه برای کمک به تیم ملی اقدام کنیم.

نظر شما