عملکرد امیدهای ایران قابل قبول بود؛

عطایی: جوانگرایی هزینه‌های خاص خود را دارد

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۱۳:۴۶:۴۹
کد خبر: ۵۹۴۹۹۱
عطایی: جوانگرایی هزینه‌های خاص خود را دارد
مربی تیم والیبال کاله آمل گفت: اعزام تیم امید به رقابت های بزرگسالان آسیا در راستای برنامه فدراسیون برای جوانگرایی در تیم بزرگسالان بوده است و طبیعی است که این برنامه هزینه‌هایی نیز داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانى مردان آسیا با قهرمانی ژاپن به پایان رسید و تیم‌های قزاقستان، کره جنوبی، اندونزی، ایران (تیم امید) و چین رتبه‌های دوم تا ششم را به خود اختصاص دادند.

مربی تیم والیبال کاله درباره عملکرد تیم امید در رقابت با بزرگسالان آسیا گفت: قبل از پرداختن به این موضوع، باید این را در نظر بگیریم که فدراسیون والیبال مصمم است در تیم بزرگسالان برای بازی‌های المپیک 2020 جوانگرایی کند.

بهروز عطایی تصریح کرد: جوانگرایی به دو صورت انجام می‌شود، یکی اینکه بازیکنان جوان به تیم ملی بزرگسالان تزریق شوند و در ظرف چند سال تجربه لازم به دست آورند و روش دوم این است که از بازیکنان جوان در رقابت‌های متعدد مانند قهرمانی بزرگسالان آسیا استفاده شود. فدراسیون والیبال دو روش را پیگیری می‌کند و اعزام تیم جوانان به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و امید به اندونزی نیز در چارچوب همین برنامه است.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان گفت: متاسفانه هنوز جامعه والیبال، کارشناسان و اهالی رسانه نتوانسته‌اند با جوانگرایی ارتباط مناسبی برقرار کنند و به همین دلیل از عملکرد تیم امید در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا انتقاد می‌کنند. البته مخالف نقد منصفانه نیستم، اما باید تفکیکی نیز برای اینگونه موضوعات قائل شویم. من یقین دارم که اگر تیم ملی جوانان نیز در بازی‌های کشورهای اسلامی نتیجه نمی‌گرفت، همین رفتار را با آن تیم می‌کردند.

عطایی در ادامه به قوانین متفاوت رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان در مصر اشاره کرد و گفت: تمرینات تیم ملی امید بر اساس این قوانین برنامه ریزی شده است و شرکت در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا که با روش فعلی برگزار می‌شود، خود چالش مهمی برای این تیم بود.

وی در تشریح این قوانین گفت: چند تغییر مهم در رقابت‌های قهرمانی جهان زیر 23 سال لحاظ شده است که برگزاری ست‌ها در 15 امتیاز از جمله آنان هست. بر اساس این قوانین، مسابقات در هفت ست برگزار می‌شود و تیمی که چهار ست فاتح میدان باشد، برنده خواهد بود. همچنین سرویس زننده در قوانین جدید باید قبل از خط شروع زمین فرود آید و پشت خط زن‌ها نیز حتما باید قبل از خط یک سوم فرود آیند، در غیر اینصورت خطا گرفته می‌شود.

سرمربی تیم کاله مازندران در ارزیابی عملکرد امیدها در اندونزی نیز گفت: به نظر من عملکرد این تیم قابل قبول بود. تنها نتیجه دیدار ایران و اندونزی به دور از انتظار بود که به نظرم این نتیجه یک اتفاق بود که اگر 10 باز دیگر دو تیم با هم مسابقه دهند، شاهد تکرار این نتیجه نباشیم.

عطایی با بیان اینکه شاگردان سیچلو برای حضور شایسته در رقابت‌های جهان باید در شرایط مسابقه قرار می گرفتند، گفت: به نظر من با توجه به شرایط فوق الذکر، می توانستیم بجای اعزام تیم امید به رقابت‌های اندونزی، چند دیدار تدارکاتی و دوستانه با تیم‌های مختلف جهان برای آماده سازی این تیم فراهم می‌کردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز