محمود افشاردوست:

AVC در اندیشه جوانگرایی در گروه ناظرین است

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۰۹:۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۹۶۳۰۶
AVC در اندیشه جوانگرایی در گروه ناظرین است
دبیرکل فدراسیون والیبال گفت: جوانگرایی در ناظرین مسابقات از جمله اولویت های کاری کنفدراسیون والیبال آسیاست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رقابت‌های والیبال قهرمانی زنان آسیا از ١٨ تا ٢٦ مردادماه به میزبانی شهر مانیل در کشور فیلیپین برگزار می‌شود و تیم ملی ایران در این مسابقات با تیم‌های تایلند، چین تایپه و مالدیو همگروه است.

کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) محمود افشاردوست دبیرکل و سعید درخشنده رئیس رویدادهای بین المللی فدراسیون والیبال ایران را به عنوان اعضای کمیته کنترل و برای نظارت بر این رقابت ها برگزیده است و آنان شب گذشته تهران را به مقصد مانیل ترک کردند.

محمود افشاردوست درباره سفرش به مانیل گفت: از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا به عنوان عضو کمیته فنی و برای نظارت بر رقابت های قهرمانی زنان آسیا به فیلیپین می روم.

وی که در پنجمین دوره کنفدارسیون والیبال زنان آسیا در سال 2016 نیز ناظر بود، درباره وظایف ناظران گفت: در مجموع بحث کنترل مسابقات بر عهده ناظران است. مواردی از جمله تعداد مربیان روی نیمکت، تعداد بازیکنان، لباس تیم ها و بحث های فنی مربوط به آن، محل گرم کردن تیم ها، محدوده زمین مسابقات، تبلیغات و در مجموع هر آنچه که در نشست فنی به تیم ها اعلام می شود، نظارت بر اجرای آن بر عهده ناظران است.

عضو کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا در پاسخ به این پرسش که آیا ناظران به شرایط میزبانی نیز نظارتی دارند، گفت: قبل از شروع مسابقات ناظران در بازدیدی از سالن های بازی، تمرین، بدنسازی و هتل ها، شرایط را با چک لیست مطابقت می دهند و در صورت وجود مشکل برای برطرف کردن آنها تاکید خواهند کرد.

وی درباره دلایل سن زیاد ناظرین کنفدراسیون والیبال آسیا گفت: یکی از اولویت های کاری کنفدارسیون والیبال آسیا جوانگریی در گروه ناظرین است که نمایندگانی از ایران، کره جنوبی، عمان، تایلند و … برای این منظور انتخاب شده اند و آنان به مسابقات مختلف برای تجربه اندونزی اعزام می شوند. البته جوانگرایی در ناظران به معنی استفاده از نیروهای 20 تا 30 ساله نیست بلکه افرادی است که تجربه لازم برای نظارت داشته باشند و حداقل در 20 سال آینده بتوان از آنان در این زمینه استفاده کرد.

افشاردوست که بعد از رقابت های قهرمانی زنان آسیا راهی چین تایپه می شود تا در رقابت های المپیک دانشجویان جهان (یورنیوسیاد) نیز به عنوان ناظر فدراسیون جهانی حضور داشته باشد، درباره این رقابت ها گفت: این بازی ها در 22 رشته ورزشی از جمله والیبال زنان و مردان برگزار می شود. من عضو کمیته کنترل مسابقات والیبال این رقابت ها هستم.

وی تصریح کرد: مسابقات والیبال بیست و هفتمین دوره المپیک دانشجویان جهان (یورنیوسیاد) با حضور 22 تیم در گروه مردان و 16 تیم درگروه زنان پیگیری خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز