والیبال قهرمانی بانوان آسیا؛

تیم ملی ایران مغلوب چین تایپه شد

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۱۰:۴۸:۰۰
کد خبر: ۵۹۷۸۲۳
تیم ملی والیبال بانوان ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا مغلوب چین تایپه شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا از امروز (چهارشنبه) به میزبانی «مانیل» فیلیپین آغاز شد و تیم ملی بانوان ایران از ساعت 12:30 به وقت محلی و ساعت 9 صبح به وقت تهران به مصاف چین تایپه رفت. شاگردان اکرم قهرمانی سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران در این دیدار سه بر یک مغلوب چین تایپه شدند که مدال برنز بازی های آسیایی 2006 را در کارنامه خود دارد.

ملی پوشان ایران در ست دوم 27 بر 25 به پیروزی رسیدند اما در ست های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 15، 25 بر 17 و 25 بر 20 مغلوب چین تایپه شدند. مائده برهانی، فرانک بابلیان، مهسا صابری، مهسا کدخدا، سودابه باقرپور، نگار کیانی و مینا روستا ترکیب ابتدایی تیم ملی والیبال بانوان ایران در این بازی بود.

امتیاز نخست این بازی با ضربه پشت خط زن تایپه به دست آمد. امتیازی که البته با دفاع سودابه باقرپور به تساوی کشید، اما اشتباهات ملی پوشان ایران در دریافت باعث شد، اختلاف پوئن به پنج امتیاز برسد. در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 15 به سود تایپه به پایان رسید.

در ست دوم از همان ابتدا شاگردان اکرم قهرمانی سرمربی تیم ملی بانوان ایران با قدرت بیشتری وارد زمین شدند. چند اشتباه مائده برهانی روی تور و از دست دادن توپ های برگشتی باعث شد که ندا چملانیان به جای او وارد زمین شود. همچنین در این ست فرزانه زارعی جای مهسا صابری را گرفت که البته این تعویض فقط دو امتیاز ادامه داشت و مجددا صابری به جای خود برگشت. درخشش سودابه باقرپور روی تور و سه دفاع پیاپی باعث شد تا دو امتیاز اختلاف با این تیم جبران شود و این بار ملی پوشان والیبال ایران باشند که با نتیجه 27 بر 25 برنده این ست شوند.

در ست سوم که چین تایپه برای جبران وارد زمین شده بود از همان ابتدا با امتیاز سرویس و همچنین استفاده از توپ های برگشتی اختلاف را بالا برد. در امتیاز 9 بر 3 مائده برهانی به زمین برگشت تا شاید بتواند تغییری در روند مسابقه ایجاد کند. اگرچه بازیکنان ایران برای رسیدن به امتیاز تلاش کردند اما فاصله زیاد باعث شد به حریف نرسند. حتی در امتیاز 17، یک امتیاز سرویس هم از سوی مینا روستا به دست آمد اما نه این سرویس و نه دفاع های جانانه باقرپور روی تور نتوانست باعث پیروزی بانوان ملی پوش ایرانی شود و تایپه با نتیجه 25 بر 17 در این ست به پیروزی رسید تا بازی به گیم چهارم کشیده شود.

در ابتدای ست چهارم تیم ایران پنج امتیاز از حریف عقب افتاد و دیگر تا آخر ست نتوانست آن را جبران کند تا 25 بر 20 مغلوب حریف قدرتمند خود شود و در مجموع سه بر یک نتیجه این بازی را به چین تایپه واگذار کند. در دیگر دیدار همزمان با مسابقه ایران و چین تایپه و در گروه سوم این رقابت ها، زنان کره جنوبی سه بر صفر با امتیازهای 25 بر 21، 25 بر 14 و 25 بر 12 نیوزلند را از پیش رو برداشتند.

تیم ملی والیبال بانوان ایران فردا (پنجشنبه) در دومین مسابقه خود به مصاف تایلند می رود که این مسابقه حکم مرگ و زندگی برای تیم ایران دارد. بانوان ایران برای صعود به جمع هشت تیم برتر این رقابت ها باید تایلند را شکست دهند تا در سومین روز امیدوار به صعود به مصاف مالدیو بروند.

نظر شما