گزارش برنا از دستاوردهای ورزش زنان در دولت یازدهم؛

دیپلماسی سلطانی‌فر، کلید احیای ورزش بانوان ایران/ راهی که به موفقیت ختم شد

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۱۱:۴۳:۳۵
کد خبر: ۵۹۸۹۱۲
دیپلماسی سلطانی‌فر، کلید احیای ورزش بانوان ایران/ راهی که به موفقیت ختم شد
یکی از مهم‌ترین نکاتی که در ورزش بانوان نمود پیدا کرد و شخص دکتر سلطانی‌فر تاثیر زیادی در به ثمر نشستن آن داشت، بحث حضور بانوان باحجاب در چند رشته ورزشی بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، یکی از شعارهای انتخاباتی دکتر روحانی در ابتدای دولت یازدهم توجه ویژه به مسئله بانوان بود و در چهار سال گذشته شاهد بودیم که ورزش بانوان رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت و بانوان ما در میادین بین‌المللی توانستند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند.

زمانی که دکتر روحانی در سال گذشته دکتر سلطانی‌فر را به عنوان وزیر پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد، ایشان یکی از برنامه‌های خود را رسیدگی به مسئله ورزش بانوان عنوان و اعلام کرد که در این خصوص اقدامات موثری انجام خواهد شد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در ورزش بانوان نمود پیدا کرد و شخص دکتر سلطانی‌فر تاثیر زیادی در به ثمر نشستن آن داشت، بحث حضور بانوان باحجاب در چند رشته ورزشی بود که این اتفاق را می‌توان شروع یک حرکت بزرگ در ورزش بانوان ایران دانست.

با وجود اینکه در خیلی از رشته‌های ورزشی استعدادهای نابی در بانوان ورزشکار ما وجود دارد، ولی به خاطر محدودیت‌هایی که برخی فدراسیون‌ها درخصوص نوع پوشش ورزشکاران قرار داده بودند ورزشکاران ما نمی‌توانستند استعدادهای خود را بروز دهند. یکی از این رشته‌ها بسکتبال بود که بعد از رایزنی‌ها و دیپلماسی ورزشی که در دولت یازدهم برقرار شد فدراسیون جهانی بسکتبال با حضور بانوان ایران در میادین بین‌المللی موافقت کرد که فصل تازه‌ای در رشته بسکتبال شکوفا شود و بانوان آینده‌دار ایران با امید بیشتری به فعالیت‌های خود ادامه دهند. البته این موفقیت فقط به رشته بسکتبال ختم نشد و ما در چند رشته دیگر مانند ورزش سه‌گانه، کشتی، ساندای بانوان و وزنه‌برداری نیز توانستیم موافقت فدراسیون‌های جهانی مربوط را جلب کنیم.

از آنجا که یکی از تاکیدات نظام جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه به بانوان و ایجاد برابری بین زنان و مردان است حضور دوباره دکتر سلطانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان با رای بالای نمایندگان قطعا این مسیر پیشرفت را ادامه خواهد داد و در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود که بانوان ورزشکار ما در بسیاری از عرصه‌های بین‌المللی پرچم کشورمان را بالا خواهند برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز